מוריס לוי שם כסף - יש לכם מה להציע? פובליסיס תשקיע 4 מיליארד דולר ברכש

התוכנית היא ל-5 שנים. לאחר שהשקיעה בשנים האחרונות 2.4 מיליארד דולר על רכש חברות ענק - הפוקוס מופנה כעת לחברות בינוניות בשווקים מתפתחים
משה בנימין |

רשת הפרסום השלישית בגודלה בעולם - פובליסיס - ביצעה רכישות משמעותיות בשנים האחרונות, רובן ככולן בשוק הדיגיטל הצומח כחלק מאסטרטגיית הצמיחה שהתווה הבוס הכל יכול - מוריס לוי. הסכום המצרפי שהוציאה החברה על רכישת סוכנויות פרסום עצמאיות מאז 2007 עומד על 2.4 מיליארד דולר שהושקעו ב-LBI, ROKKAN, ROSSETA, RAZORFISH ו-DIGITAS. מסתבר ש-6 השנים האחרונות היו החלק הראשון בלבד, מתוך תוכנית הרכש האסטרטגית של פובליסיס. ביום ג' האחרון התקיים בלונדון כנס משקיעים של הרשת העולמית, בראשות לוי, בה הצהירה החברה כי תשקיע ב-5 השנים הקרובות סכום של 4 מיליארד דולר על רכש נוסף. באותו המעמד ציין לוי כי היעד אליו מכוונת פובליסיס הוא ש-75% ממחזור הפעילות יגיע מתחום הדיגיטל ומשווקים מתפתחים. אז מה נשאר בעולם, אתם שואלים: לאחר שפובליסיס שמה את ידיה על מותגי הדיגיטל הנחשבים ביותר מהדרג הראשון, ציין לוי כי הפוקוס יעבור עתה לחברות דיגיטל בסדרי גודל קטנים ובינוניים בשווקים מתפתחים. באופן זה, הרכישה האחרונה של NEEV - סוכנות הודית שמתמחה בשירותים טכנולוגיים, מובייל, תוכנה ואפליקציות ענן, מעידה על האסטרטגיה של הרשת הצרפתית. יוזכר כי בפובליסיס לא פסחו על השוק הישראלי. לפני שנה ביצעה הרשת את אחת העסקאות הגדולות ביותר בשוק הפרסום הישראלי עם רכישת באומן בר ריבנאי, וחיזוק קבוצת פובליסיס ישראל שכוללת כיום את באומן, ליאו ברנט, פובליסיס (לשעבר גלר נסיס), וכן את חברת המדיה זניט וחברת הקד"ם סופר-פוש. ללוי, יהודי חם, יש פינה חמה בלב לשוק הישראלי. הוא כבר הצהיר בעבר שהראש היהודי, והיזמות הישראלית הן תכונות שראויות להערכה רבה. עם זאת, יש לציין שלוי - מי שהפך את פובליסיס לשחקן מוביל - כבר בן 71, וממשיך לשמש כיו"ר פובליסיס לאחר שבעלי המניות ביקשו שיאריך את כהונתו ב-5 שנים נוספות. במקביל מכשירים ברשת הבינ"ל את מי שעתיד לרשת את מקומו - שאלה שנכון לעכשיו אין עליה תשובה ברורה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.