מוריס לוי שם כסף - יש לכם מה להציע? פובליסיס תשקיע 4 מיליארד דולר ברכש
רשת הפרסום השלישית בגודלה בעולם - פובליסיס - ביצעה רכישות משמעותיות בשנים האחרונות, רובן ככולן בשוק הדיגיטל הצומח כחלק מאסטרטגיית הצמיחה שהתווה הבוס הכל יכול - מוריס לוי. הסכום המצרפי שהוציאה החברה על רכישת סוכנויות פרסום עצמאיות מאז 2007 עומד על 2.4 מיליארד דולר שהושקעו ב-LBI, ROKKAN, ROSSETA, RAZORFISH ו-DIGITAS.
מסתבר ש-6 השנים האחרונות היו החלק הראשון בלבד, מתוך תוכנית הרכש האסטרטגית של פובליסיס. ביום ג' האחרון התקיים בלונדון כנס משקיעים של הרשת העולמית, בראשות לוי, בה הצהירה החברה כי תשקיע ב-5 השנים הקרובות סכום של 4 מיליארד דולר על רכש נוסף. באותו המעמד ציין לוי כי היעד אליו מכוונת פובליסיס הוא ש-75% ממחזור הפעילות יגיע מתחום הדיגיטל ומשווקים מתפתחים.
אז מה נשאר בעולם, אתם שואלים: לאחר שפובליסיס שמה את ידיה על מותגי הדיגיטל הנחשבים ביותר מהדרג הראשון, ציין לוי כי הפוקוס יעבור עתה לחברות דיגיטל בסדרי גודל קטנים ובינוניים בשווקים מתפתחים. באופן זה, הרכישה האחרונה של NEEV - סוכנות הודית שמתמחה בשירותים טכנולוגיים, מובייל, תוכנה ואפליקציות ענן, מעידה על האסטרטגיה של הרשת הצרפתית.
יוזכר כי בפובליסיס לא פסחו על השוק הישראלי. לפני שנה ביצעה הרשת את אחת העסקאות הגדולות ביותר בשוק הפרסום הישראלי עם רכישת באומן בר ריבנאי, וחיזוק קבוצת פובליסיס ישראל שכוללת כיום את באומן, ליאו ברנט, פובליסיס (לשעבר גלר נסיס), וכן את חברת המדיה זניט וחברת הקד"ם סופר-פוש. ללוי, יהודי חם, יש פינה חמה בלב לשוק הישראלי. הוא כבר הצהיר בעבר שהראש היהודי, והיזמות הישראלית הן תכונות שראויות להערכה רבה. עם זאת, יש לציין שלוי - מי שהפך את פובליסיס לשחקן מוביל - כבר בן 71, וממשיך לשמש כיו"ר פובליסיס לאחר שבעלי המניות ביקשו שיאריך את כהונתו ב-5 שנים נוספות. במקביל מכשירים ברשת הבינ"ל את מי שעתיד לרשת את מקומו - שאלה שנכון לעכשיו אין עליה תשובה ברורה.