שחף בר גפן פז דרור
צילום: רן בירן

יש עתיד בפרסום: WEB3 מכרה שליש ממניותיה לווילאג' מדיה תמורת 10 מ' ש'

התאגיד הדרום אפריקאי מחזיק במניות חברות החוצות 'כנען' ו'מקסימדיה'. מייסדי WEB3 פז דרור ושחף בר גפן יחזיקו כל אחד ב-27.5% ממניות החברה
משה בנימין |

קבוצת המדיה העצמאית WEB3 מתרגמת את ההצלחה המקומית למזומנים. החברה שנוסדה על ידי פז דרור ושחף בר גפן חתמה על הסכם רכישת שליש ממניותיה, תמורת 10 מיליון שקלים, עם תאגיד המדיה הדרום אפריקאי 'וילאג' מדיה'. העסקה בוצעה לפי שווי של כ-30 מיליון שקל ל-WEB3. עם כניסתה של וילאג' מדיה ל-WEB3, יתחלקו מניות החברה בין החברה הדרום אפריקאית שתחזיק 33% מהמניות, רשת הפרסום הבינלאומית Ybrant Digital שתחזיק 8%‏, פז דרור ושחף בר גפן (המייסדים) שיחזיקו 27.5% כל אחד, ושי ברס, מנהל הפעילות הבינלאומית של החברה ‏שיחזיק 4% מהמניות. העסקה עם WEB3 מחזקת למעשה את הפעילות של תאגיד המדיה הדרום אפריקאי בישראל. ההתקשרות בין הצדדים ותהליך הרכישה בוצעו על ידי מנהלי ווילאג' מדיה: ג'יסון גליק, וויליאם קירש וד"ר מייקל גורדון, זאת באמצעות הזרוע הישראלית של הקבוצה, בבעלות איזי קירש. ב-2008 רכשה החברה 50% מחברת שילוט האוטובוסים כנען, וב-2009 רכש התאגיד את חברת שילוט החוצות מקסימדיה. לדברי ג'ייסון גליק, מנהל הפעילות בישראל: "אנחנו נרגשים לשתף פעולה עם WEB3 ומקווים להביא מהניסיון שלנו במדיה בינלאומית לפעילות של החברה ובמקביל ליהנות מהידע הרב והקשרים של WEB3, מהלך אשר יאפשר לנו כניסה לתחום נוסף בישראל". שחף בר גפן, מייסד ומנכ"ל קבוצת WEB3: "אנו שמחים על עסקת הרכישה אשר מתכתבת היטב עם תהליך המיתוג מחדש שאנו עוברים בימים אלו. אנו רואים בקבוצת וילאג' מדיה פרטנר אסטרטגי מהמעלה הראשונה. לקבוצת WEB3 תוכניות רבות לעתיד הקרוב, וביניהם הרחבת הפעילות הבינלאומית ויזמויות נוספות בשוק המקומי". WEB3 מתמחה במדיה חדשנית ומפתחת פתרונות פרסום מתקדמים בארץ ובעולם. עיקר פעילותה בזירת המדיה הדיגיטלית - אינטרנט וסלולר. החברה מפעילה 2 חברות בנות: 'מייפל', המתמחה בפרסום מבוסס תוצאות ו'פוזיטיב מובייל', המתמחה בפרסום בסלולר. בין לקוחותיה נמנות החברות הגדולות בישראל: מי עדן, נביעות, סלקום, אורנג', כללית, תנובה, AIG, אל על, 013 נטוויז'ן, בנק הפועלים, בנק לאומי, הוט, האוניברסיטה הפתוחה ועוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.