צילום: לוגו

מכוונת גבוה: טוויטר חתמה עם פובליסיס על הסכם הפרסום הגדול שלה אי פעם

חתמה על הסכם בהיקף של מאות מיליונים עם 'סטארקום' מבית פובליסיס. בשוק מעריכים כי מחזור הפרסום של טוויטר יוכפל ל-583 מיליון ד' בשנת 2013
משה בנימין | (1)

רשת הפרסום השלישית בגודלה בעולם - 'פובליסיס' חתמה על הסכם פרסום בהיקף של מאות מיליוני דולרים (פרוס על מספר שנים) עם הרשת החברתית הוותיקה ואחת היציבות בתחום - טוויטר. מדובר בעסקת הפרסום הגדולה ביותר שחתמה אי פעם הרשת החברתית - כך על פי דיווח בפייננשל טיימס. פובליסיס ששמה לעצמה למטרה להוביל את חזית הפרסום בדיגיטל ידועה בשנים האחרונות בעיקר בזכות רכישות הענק שלה בתחום, מסביב לעולם, בדגש על שווקים מתפתחים. העסקה מול טוויטר אמורה לייצר מצב של WIN-WIN עבור הרשת החברתית ורשת הפרסום, שיציגו למפרסמים המובילים חבילת פרסום משולבת ועדכנית. בעידן בו מתפרסמים מחקרים רבים שקושרים בין רייטינג לשימוש ברשתות חברתיות כמו טוויטר ופייסבוק - העסקה בין הצדדים אמורה לתת לצוותי השיווק בחברות המובילות מענה למקום בו מחכה הקהל הצעיר, והדור הבא אחריו ואליו צועד עולם השיוק הדיגיטלי. בעבר הצהירו כבר בכירים בטוויטר על הכוונה הברורה של החברה לקשור את עתידה העסקי עם גופי הטלוויזיה, וכך לקחת את חלקה בעוגת הפרסום האסטרונומית של שוק הטלוויזיה הבינלאומי. מנגד בכירים בחברת המדיה של פובליסיס ציינו כי טוויטר עברה משלב הנסיון לשלב בו היא חיונית בהצעת המדיה ובמהלכים השיווקים. במקביל לשיתוף הפעולה בין פובליסיס לטווייטר, מתכוונים הצדדים להקים 'מעבדת טלוויזיה חברתית' במטרה ללמוד כיצד מפרסמים יוכלו להשפיע על הרגלי צפייה בטלוויזיה באמצעות קמפיינים במדיה החברתית. התחזיות אופטימיות: על פי חברת המחקר EMarketer, צפוי מחזור מכירות הפרסום של טוויטר להכפיל את עצמו בשנת 2013, ולהגיע להיקף פעילות של 583 מיליון דולר, לעומת 288 מיליון דולר ב-2012. אנליסטים נוספים צופים לחברה מחזור של 750 מיליון דולר ב-2013 עם רווח של 145 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ארי 23/04/2013 23:23
    הגב לתגובה זו
    כי בישראל פובליסיס הוא משרד מוביל ולטוויר יש אחוז חדירה מטורף!
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.