'הבצפר' מרים לחיים: תערוכת הסיום של קורס הקופי עבור 'מועצת הגפן והיין'

ביום חמישי האחרון הציגו הסטודנטים, בוגרי מחזור הקופי ה-20 של 'הבצפר' את עבודות הגמר במסגרת שיתוף הפעולה עם 'מועצת הגפן והיין בישראל'
משה בנימין | (17)

ביום חמישי האחרון נערכה בנמל תל אביב תערוכת הסיום של קורס הקופירייטינג ה-20 של 'הבצפר'. פרויקט הגמר של התלמידים עסק בתרבות צריכת היין בישראל במסגרת שיתוף פעולה עם 'מועצת הגפן והיין בישראל'. הסטודנטים התבקשו להציג כרזות שיעודדו הנגשת צריכת היין להמונים תוך דגש על שתיית אלכוהול אחראית. על פי 'המועצה לגפן ויין בישראל', הישראלי שותה בממוצע כ-15% מכמות היין ששותה האירופאי, נתון אותו ניתן ליחס לחוויה התרבותית הנלווית אשר מייחסים האירופאים לשתיית היין. בין הנתונים שהוצגו לסטודנטים עולה כי היין נתפס כמרתיע ואליטיסטי. הסטודנטים נתבקשו לשבור את הסטיגמות הללו בצורה קריאייטיבית, תוך ניצול העובדה כי חלה עלייה בתודעת היין במסעדות, ירידה במחירי היינות האיכותיים וביקוש גובר ליינות תוצרת היקבים הישראליים בעולם. במקום הראשון מבין הסטודנטים זכה קובי לביא, במקום השני זכה יריב מוסקוביץ' ובמקום השלישי זכה יוסי סבג. הכרזות הזוכות במקום ה-1: קובי לביא הכרזות הזוכות במקום ה-2: יריב מוסקוביץ' הכרזות הזוכות במקום ה-3: יוסי סבג

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    שרון - למדה בבצ'פר 20/04/2013 09:11
    הגב לתגובה זו
    אני באמת לא יודעת כמה מהתגובות שתולות או אמיתיות .זה נשמע כמו גוף פמיניסטי קיצוני שהגיב.דעתי שהעבודות שנונות ,קלילות ומתוחכמות.ומה שמזעזע זה שאנשים שקשורים לעולם הפרסום מגיבים כך!!!!!זאת לא פרסומת שאמורה לעלות לשידור ולעבור צנזורה.זאת עבודת גמר ויש לה מטרה אחת להעביר את המסר מילולית וויזואלית מבלי לחשוב על תגובת הדתיים,הפמיניסטים והחברים הפאנאטים שלהם.אז לכל אלו שהיין לא החליק להם בגרון...תכנסו לפרופורציות ומאחלת לחיים!!!
  • 13.
    שי 18/04/2013 07:44
    הגב לתגובה זו
    לכל המתחסדים! מדובר בפרסומת בסה"כ. הפרסומת מצחיקה ומעבירה מסר לקהל הצרכנים בצורה נצחיקה וטו לא... האם הפרסומת לתפוזינה יותר טובה?
  • 12.
    אסתי 17/04/2013 17:17
    הגב לתגובה זו
    אוי יריב מוסקוביץ'. איזו פרסומת נוראה אבוי למורים של יריב מוסקוביץ' - שהעניקו לו פרס על הפרסומת הזו.
  • 11.
    ייצרן יין 17/04/2013 15:47
    הגב לתגובה זו
    אם זה מה שמועצת הגפן והיין מאמצת, אני מתבייש בזה, ואני מתבייש בה. היא לא מדברת בשמי אינני חושב להתייחס אליה כלל בעתיד!
  • 10.
    בושה לביצפר ולתלמידיו... מחפיר!!! (ל"ת)
    17/04/2013 12:58
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    archer 16/04/2013 12:07
    הגב לתגובה זו
    פרסומות כאלו לא יגיעו רחוק מסר מיני מובהקת,רואים שמי שביצע את העבודה הם גברים!!!חבל ביזבוז זמן !!!יש רעיונות קריאטיבים אחרים
  • 8.
    אברום 16/04/2013 10:05
    הגב לתגובה זו
    רמה נמוכה של חשיבה הולך להכי נמוך. מתאים לעבודת גמר של חרמנים זבי חוטם.
  • 7.
    יעל 15/04/2013 15:25
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת הראשונה נותנת הבנה שצריך לשתות הרבה יין כדי לשכוח - כלומר, להשתכר. הפרסומת השני בעלת קונוטציה מינית ופוגענית. גורמת לגברים לפעול כנגד הנשים. זה מה שנער מתבגר יגיד לאישה... ממש זלזול בנשים. הפרסומת השלישית מצוינת.
  • י 15/04/2013 16:16
    הגב לתגובה זו
    חכי למוצאי יומעצמות נראה כמה בחורות נאנסו. במיוחד עם בקבוקי יין
  • 6.
    חבל חבל הבאאז בפייס התחיל כדאי שתתנצלו (ל"ת)
    אר 15/04/2013 15:18
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ישראל 15/04/2013 13:05
    הגב לתגובה זו
    אולי צריך לדחוף לכל אחת מהנשים שותפות לפרסומת איזה בקבוק יין שעומד הרבה זמן. אבל עד לקצה. שיקרע להן את הצורה
  • 4.
    רונה 15/04/2013 11:25
    הגב לתגובה זו
    מזעזע! דוחה! מעורר גועל ושאט נפש! להוריד את זה מייד!!
  • 3.
    מנסה שלא 15/04/2013 11:17
    הגב לתגובה זו
    פרסומת מצחיקה, חדה, חושנית.... היין פה לא מן משהוא אליטיסטי, הוא משקה אלכוהולי והוא ממכר ומשכר. יש פה התחסדות של פרסומאים ותיקים שמקנאים בצעיר פעור שחשב על זה לפנהם. אני מאמינה שהפרסומת עשתה את שלה ברגע שמדברים עליה כל כך ובמיוחד לסטודנט המבריק שעשה אותה.... וכן אני אישה! פמניסטית מן השורה!
  • רונית 16/04/2013 12:22
    הגב לתגובה זו
    מדברים על הפרסומת ומזיקים למוצר !!!פרסום זה לא רק תרגילים ומשחקים של פרסומאים מנותקים מהצרכן! ההשפעה פה היא הרתעה וגועל משימוש במוצר וזה בתור אחת מעריכה יין כמוצר טעים כיפי ובריא ולא מוותרת עליו בשום ארוחה משפחתית. הפרסומאים פה רצו שידברו על הפרסומת שלהם אפילו אם זה מזיק למוצר!!!!!!!
  • ישראלי 15/04/2013 16:15
    הגב לתגובה זו
    או אולי בחורה מורעבת.
  • 2.
    שושי שמיר 15/04/2013 08:32
    הגב לתגובה זו
    גם בכתבה וגם בעבודות אחרות שראיתי - מטריד מאוד שבית ספר לפרסום מעביר עבודות פוגעניות כלפי נשים וגברים כאחד! פשוט מבחיל!
  • 1.
    טל 14/04/2013 16:12
    הגב לתגובה זו
    מזעזע. מביך. סקסיסטי. לא מכבד
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.