מריח טוב: סמנכ"ל השיווק של 'הנקל סוד' שרון ישראלי נבחר לאיש השיווק במארס
סמנכ"ל השיווק של 'הנקל סוד', שרון ישראלי, נבחר לאיש השיווק של מארס 2013. הבחירה בישראלי היא בזכות מהלך החדשנות של 'סוד' בשוק הרצפות.
על פי ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי, בשנת 2012 ביצע המותג 'סוד' מהפך מיצוב ופריצת דרך שיווקית, המבוססים על חדשנות שיווקית ייחודית. המהלך הזניק את נתח השוק של 'סוד' בשוק מוצרי הרצפות פי 3 והפך אותו למוביל שוק. מול המחאה החברתית והבחירה של מותגים רבים להתמודד עם הצרכן החדש באמצעות הורדת מחיר, בחר ישראלי לבצע מהלך אמיץ של חדשנות שיווקית ומתן ערך גבוה יותר לצרכן.
המהלך אותו הוביל ישראלי ישראלי (לשעבר סמנכ"ל אסטרטגיה במשרד הפרסום פוגל Ogilvy) מבוסס על תובנה צרכנית שזוהתה במחקר והיוותה את נקודת הבסיס לפריצה השיווקית. כ-40% מצרכני נוזלי ניקוי הרצפות, נוהגים להוסיף פקק של מרכך כביסה לדלי כדי לקבל עוצמת ריח חזקה יותר ולהנות מניחוח המרכך גם בשטיפת הרצפה. תובנה זו היוותה את הבסיס להשקת סדרת נוזלי ניקוי רצפות בניחוחות מרככי הכביסה של 'סוד'. המותג הציג פורמולה חדשה ומשופרת שבה הבשמים של מרככי סוד מהווים חלק אינטגרלי, והצרכן יכול להנות מעוצמת הריחות.
לדברי ועדת השיווק של האיגוד: "המהלך הוכיח את עצמו כמוצלח ביותר, כשהוא מעלה את נתח השוק של 'סוד' ב-280%, פי 3 מנתח השוק בשנת 2011. מהלך זה מציב את 'סוד' כ-challenger brand אמיתי בקטגוריה, אשר מציב אלטרנטיבה של חדשנות לשחקן הוותיק".
- 6.מ שיווק 04/04/2013 14:45הגב לתגובה זוועכשין לארג'ים הוסיפו בושם איזו תובנה שיווקית פשוט מדהים. נשמע לי כמו המצאת הגלגל של העולם השיווקי ,לא פחות
- 5.מנהל המנקים של המנקי 03/04/2013 20:14הגב לתגובה זוהישג מדהים לאדם מדהים. סחטיין על העבודה
- 4.אחת התובנות - להוסיף ניחוח כלור למרוקאיות (ל"ת)הבדחן 03/04/2013 16:11הגב לתגובה זו
- 3.המנקה 03/04/2013 15:41הגב לתגובה זוהישג ראוי בשנה יחסית קשה, בתקופה של מחאה חברתית ואנשים מדוכאים כלכלית להצליח להעלות מכירות פי 3 - ממש לא פשוט. כל הכבוד.
- 2.בונדי 03/04/2013 13:48הגב לתגובה זוהשיקו נוזל רצפה בריח חדש!! מה אני אגיד לכם...
- 1.1 באפריל? (ל"ת)זה 03/04/2013 12:41הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.