התכנית של יולביץ' לעכבר העיר: "מנכ"ל מקצועי ימונה בקרוב, נהפוך לעסק יציב"

הבעלים של משרד הפרסום dsay מאשר במייל ששלח ללקוחותיו והגיע לידי אייס, כי הוא מנהל המגעים על קבוצת 'הארץ' על כניסתו כבעל מניות לאתר
משה בנימין | (5)

יממה לאחר הפרסומים בתקשורת - בין היתר באייס, כי הבעלים של משרד הפרסום dsay אינטראקטיב תמיר יולביץ' מנהל מגעים עם קבוצת 'הארץ' להצטרף כבעל מניות ב'עכבר העיר אונליין', מאשר יולביץ' את הפרטים על כך.

במייל שהוציא הבוקר (יום ב') ללקוחותיו והגיע לידי אייס כותב יולביץ': "אני אכן מנהל מגעים להצטרף כבעל מניות בנכסים הדיגיטליים של עכבר העיר. מבחינתי מדובר במיזם חדש ומרגש ואני מאוד נלהב לקראתו".

בשבועות האחרונים עברו המגעים של יולביץ' עם קבוצת הארץ לשלב מתקדם. על פניו נראה כי השליטה תשאר בקבוצת הארץ ויולביץ' יחזיק פחות מ-50% ממניות האתר. בימים האחרונים מבצעים עורכי הדין של 2 הצדדים בדיקות אחרונות לקראת חתימה צפויה.

על מהלך הדברים שהוביל אותו לאתר עכבר העיר כתב יולביץ' במייל: "מי שמכיר אותי יודע שאני בד"כ אדם מאוד רציונלי, ודיבורים על גורל וקארמה רחוקים ממני שנות אור. אבל בואו אספר לכם סיפור קטן. כשהייתי סטודנט לפילוסופיה בתל אביב של שנות ה-90, 'העיר' היה העיתון היחיד שהעלינו על דעתנו לקרוא ועכבר העיר היה התנ"ך של תרבות הבילוי והפנאי שלנו. את כל הדברים הכי חמים, המסיבות הכי טובות, המוזיקה הכי עכשוית, והדברים הכי נכונים ללבוש למדנו מעכבר העיר".

"עברו כך וכך שנים, הקמתי את d-say, ולפני שלוש שנים עברנו מלב העיר למשרדים חדשים ומגניבים ברחוב יוסף קארו 19, תל אביב. כפי שהסתבר לי, מדובר בבנין המיתולוגי של עיתון העיר, והקומה שאנחנו יושבים בה הייתה הקומה של עכבר העיר. וכך, אחרי כמה שנים טובות שהבנין הזה עמד בשממונו, d-say החזירה את הסקס, הסמים ורוקנרול לקארו 19".

"עברו שלוש שנים שבהן הקירות כאן סיפרו לי סיפורים על זמנים גדולים שעברו, ונקרתה בדרכי הזדמנות מרגשת להצטרף ל-'הארץ' כבעל מניות בעכבר העיר. אז תקראו לזה מקריות או תקראו לזה קארמה, אבל כנראה שהקשר ביני ובין המותג המדהים הזה שנקרא עכבר העיר הוא יותר מקשר עסקי גרידא".

יוזכר גם כי מזה תקופה ארוכה, אתר האינטרנט של 'עכבר העיר' - 'עכבר העיר אונליין' - נמצא על המדף במטרה להכניס שותף, עם שליטה של 'הארץ' בבעלות עליו. לפני כשנה התנהלו מגעים מתקדמים עם היזם אלי דהן, שהקים בשנות ה-90 את אתר 'פרופסור', ועשה עליו אקזיט נאה לפני כ-5 שנים. מגעים אלו לא יצאו בסופו של דבר אל הפועל, ובמקביל, התקיימו מגעים עם אתר וואלה.

'עכבר העיר אונליין' הוא מותג נפרד מעיתון 'עכבר העיר'. האתר מופעל על ידי חטיבת הדיגיטל של קבוצת 'הארץ-TheMarker', בעוד שהשבועון-מקומון מופעל על ידי רשת שוקן ששייכת לקבוצה.

הערכות בשוק הן כי מצבו הפיננסי של האתר אינו מן המשופרים, אולם גורמים ב'עכבר' מכחישים כי ישנה פגיעה בשלב זה בתשלום לעובדים. האתר רשם במהלך 2012 נתוני גלישה גבוהים מאד - כ-650 אלף בחודש, על פי הוועדה הישראלית למדרוג באינטרנט, אולם מאז חלה נסיגה במספר הגולשים, ובחודש ינואר גלשו בו 414 אלף (מול 495 בחודש דצמבר 2012).

יולביץ' התייחס לעתידו של האתר וכתב: "כמה מילים על מה שיש ומה שמתוכנן: עכבר העיר הוא האתר המוביל בתחומי התרבות, הפנאי והבילויים בישראל. למעלה ממליון גולשים (unique users) נכנסים לאתר כל חודש להנות משפע המידע והתכנים באתר. המטרה שלנו תהיה להמשיך ולחזק את המותג במגוון פלטפורמות דיגיטליות, ולהפוך אותו לעסק יציב, רווחי ומהנה לגולשים".

על הפוזיציה שלו כבעלים של משרד פרסום כתב יולביץ': "אני כמובן נשאר לנהל את d-say, ולא הולך לשום מקום". בנוסף הוא התייחס לשינויים צפויים בעמדות הניהול הבכירות כשציין כי "עכבר העיר ינוהל באופן עצמאי ע"י מנכ"ל/ית מקצועי שימונה בקרוב, ואני אהיה בעל מניות פעיל שאסייע בבניה והרחבת עסקי העכבר".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    סקס, סמים? תביאו כסף! (ל"ת)
    11/03/2013 12:22
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מי יהיה המנכ"ל???? (ל"ת)
    11/03/2013 11:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אז עובדי DSAY יעשו גרפיקה לאתר? (ל"ת)
    11/03/2013 11:18
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אין בשורה. חצי מהאתר בדרך הביתה (ל"ת)
    מיני מאוס 11/03/2013 11:18
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בהצלחה (ל"ת)
    מיקי מאוס 11/03/2013 11:17
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.