התכנית של יולביץ' לעכבר העיר: "מנכ"ל מקצועי ימונה בקרוב, נהפוך לעסק יציב"

הבעלים של משרד הפרסום dsay מאשר במייל ששלח ללקוחותיו והגיע לידי אייס, כי הוא מנהל המגעים על קבוצת 'הארץ' על כניסתו כבעל מניות לאתר
משה בנימין | (5)

יממה לאחר הפרסומים בתקשורת - בין היתר באייס, כי הבעלים של משרד הפרסום dsay אינטראקטיב תמיר יולביץ' מנהל מגעים עם קבוצת 'הארץ' להצטרף כבעל מניות ב'עכבר העיר אונליין', מאשר יולביץ' את הפרטים על כך.

במייל שהוציא הבוקר (יום ב') ללקוחותיו והגיע לידי אייס כותב יולביץ': "אני אכן מנהל מגעים להצטרף כבעל מניות בנכסים הדיגיטליים של עכבר העיר. מבחינתי מדובר במיזם חדש ומרגש ואני מאוד נלהב לקראתו".

בשבועות האחרונים עברו המגעים של יולביץ' עם קבוצת הארץ לשלב מתקדם. על פניו נראה כי השליטה תשאר בקבוצת הארץ ויולביץ' יחזיק פחות מ-50% ממניות האתר. בימים האחרונים מבצעים עורכי הדין של 2 הצדדים בדיקות אחרונות לקראת חתימה צפויה.

על מהלך הדברים שהוביל אותו לאתר עכבר העיר כתב יולביץ' במייל: "מי שמכיר אותי יודע שאני בד"כ אדם מאוד רציונלי, ודיבורים על גורל וקארמה רחוקים ממני שנות אור. אבל בואו אספר לכם סיפור קטן. כשהייתי סטודנט לפילוסופיה בתל אביב של שנות ה-90, 'העיר' היה העיתון היחיד שהעלינו על דעתנו לקרוא ועכבר העיר היה התנ"ך של תרבות הבילוי והפנאי שלנו. את כל הדברים הכי חמים, המסיבות הכי טובות, המוזיקה הכי עכשוית, והדברים הכי נכונים ללבוש למדנו מעכבר העיר".

"עברו כך וכך שנים, הקמתי את d-say, ולפני שלוש שנים עברנו מלב העיר למשרדים חדשים ומגניבים ברחוב יוסף קארו 19, תל אביב. כפי שהסתבר לי, מדובר בבנין המיתולוגי של עיתון העיר, והקומה שאנחנו יושבים בה הייתה הקומה של עכבר העיר. וכך, אחרי כמה שנים טובות שהבנין הזה עמד בשממונו, d-say החזירה את הסקס, הסמים ורוקנרול לקארו 19".

"עברו שלוש שנים שבהן הקירות כאן סיפרו לי סיפורים על זמנים גדולים שעברו, ונקרתה בדרכי הזדמנות מרגשת להצטרף ל-'הארץ' כבעל מניות בעכבר העיר. אז תקראו לזה מקריות או תקראו לזה קארמה, אבל כנראה שהקשר ביני ובין המותג המדהים הזה שנקרא עכבר העיר הוא יותר מקשר עסקי גרידא".

יוזכר גם כי מזה תקופה ארוכה, אתר האינטרנט של 'עכבר העיר' - 'עכבר העיר אונליין' - נמצא על המדף במטרה להכניס שותף, עם שליטה של 'הארץ' בבעלות עליו. לפני כשנה התנהלו מגעים מתקדמים עם היזם אלי דהן, שהקים בשנות ה-90 את אתר 'פרופסור', ועשה עליו אקזיט נאה לפני כ-5 שנים. מגעים אלו לא יצאו בסופו של דבר אל הפועל, ובמקביל, התקיימו מגעים עם אתר וואלה.

'עכבר העיר אונליין' הוא מותג נפרד מעיתון 'עכבר העיר'. האתר מופעל על ידי חטיבת הדיגיטל של קבוצת 'הארץ-TheMarker', בעוד שהשבועון-מקומון מופעל על ידי רשת שוקן ששייכת לקבוצה.

הערכות בשוק הן כי מצבו הפיננסי של האתר אינו מן המשופרים, אולם גורמים ב'עכבר' מכחישים כי ישנה פגיעה בשלב זה בתשלום לעובדים. האתר רשם במהלך 2012 נתוני גלישה גבוהים מאד - כ-650 אלף בחודש, על פי הוועדה הישראלית למדרוג באינטרנט, אולם מאז חלה נסיגה במספר הגולשים, ובחודש ינואר גלשו בו 414 אלף (מול 495 בחודש דצמבר 2012).

יולביץ' התייחס לעתידו של האתר וכתב: "כמה מילים על מה שיש ומה שמתוכנן: עכבר העיר הוא האתר המוביל בתחומי התרבות, הפנאי והבילויים בישראל. למעלה ממליון גולשים (unique users) נכנסים לאתר כל חודש להנות משפע המידע והתכנים באתר. המטרה שלנו תהיה להמשיך ולחזק את המותג במגוון פלטפורמות דיגיטליות, ולהפוך אותו לעסק יציב, רווחי ומהנה לגולשים".

על הפוזיציה שלו כבעלים של משרד פרסום כתב יולביץ': "אני כמובן נשאר לנהל את d-say, ולא הולך לשום מקום". בנוסף הוא התייחס לשינויים צפויים בעמדות הניהול הבכירות כשציין כי "עכבר העיר ינוהל באופן עצמאי ע"י מנכ"ל/ית מקצועי שימונה בקרוב, ואני אהיה בעל מניות פעיל שאסייע בבניה והרחבת עסקי העכבר".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    סקס, סמים? תביאו כסף! (ל"ת)
    11/03/2013 12:22
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מי יהיה המנכ"ל???? (ל"ת)
    11/03/2013 11:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אז עובדי DSAY יעשו גרפיקה לאתר? (ל"ת)
    11/03/2013 11:18
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אין בשורה. חצי מהאתר בדרך הביתה (ל"ת)
    מיני מאוס 11/03/2013 11:18
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בהצלחה (ל"ת)
    מיקי מאוס 11/03/2013 11:17
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.