אין תחרות קריאייטיב - לפחות אפקטיביות יש: החל שלב הגשת העבודות לאפי
בעוד שרבים בענף הפרסום עדיין מלקקים את הפצע שנפתח עם ביטולה של תחרות הקריאייטיב 'קקטוס הזהב', תחרות האפי, הבוחנת אפקטיביות של מהלכים שיווקיים יוצאת לדרכה באין מפריע. איגוד חברות הפרסום (שעומד גם מאחורי תחרות הקקטוס), איגוד השיווק הישראלי והמי"ל הודיעו היום (יום ד') על פתיחת שלב הגשת העבודות לתחרות.
תחרות השיווק והפרסום האפקטיבי, ה-Effie Awards, הנערכת בישראל זו השנה השלוש עשרה מתקיימת במסגרת התחרות בינלאומית אשר מתנהלת בלמעלה מ-40 מדינות ברחבי העולם. היא מדרגת את המותגים אשר הובילו את המהלכים השיווקים והפרסומיים האפקטיביים ביותר ומדי שנה משתתפות בה החברות המסחריות המובילות את המשק הישראלי, כמו גם עמותות ומלכ"רים.
התחרות מחולקת לקטגוריות שונות של פעילות, כגון: מוצרי מזון; יופי, אופנה, טואלטיקה ופארם; שירותים, נופש ופנאי; אמצעי תקשורת ומדיה; פיננסים; קמעונאות; רכב ותחבורה ועוד. השנה משיקה התחרות קטגוריה חדשה - Media Innovation במסגרתה המועמדים יתבקשו להציג שימוש יצירתי, חדשני ושונה באמצעי המדיה המוכרים.
תהליך הגשת המועמדויות יסתיים ב-7.4.13 ומיד לאחריו יחל הליך השיפוט הכולל 2 סבבים הכוללים קריאת חומר כתוב (המציג את הרעיון והמהלכים האסטרטגיים שנעשו במסגרת הפעילות השיווקית) וצפייה באלמנטים הקריאטיביים שליוו את המהלך, שבסופם ייקבעו הזוכים בכל קטגוריה, הזוכה בפרס ה-Grand Effie (מהלך השיווק והפרסום של השנה) והזוכה בפרס ה- Effie Platinum (הישגים לאורך זמן, בין 3 ל-5 שנים).
עיון בתקנון התחרות מגלה כי מחירי הגשת העבודות לא השתנו. כפי שהיה בשנה שעברה - דמי ההשתתפות בתחרות לתקציבי פרסום מתחת ל-150 אלף דולר יעמדו על 1,600 שקלים לעבודה הראשונה שמוגשת ו-1,100 לכל עבודה נוספת. בשלב ב' של התחרות ישלמו אלו 5,900 שקלים לעבודה ראשונה ו-4,500 לכל עבודה נוספת. תקציבי פרסום מעל ל-150 אלף דולר ישלמו על הגשת עבודה בשלב הראשון 3,600 שקלים לעבודה ראשונה ו-2,700 לכל עבודה נוספת. בשלב ב' ממריאים המחירים ל-11,500 שקלים לעבודה ראשונה ו-8,900 לכל עבודה נוספת. עמותות ומגזרים ציבוריים יהנו ממחירים מופחתים שנעים בין 500 ל-3,000 שקלים.
בשלב א' של קטגוריית האפי פלטינום תעלה הגשת עבודה ראשונה 3,900 שקלים לחברות עסקיות ו-700 שקלים לעמותות ומגזרים ציבוריים. כל עבודה נוספת תעלה לחברות 3,100 שקלים ו-700 לעמותות. בשלב ב' של השיפוט בקטגוריה תעלה הגשת עבודה ראשונה (לחברות עסקיות) 11 אלף שקלים וכל עבודה נוספת תעלה 8,300 שקלים. לעמותות ומגזרים תעלה הגשת עבודה ראשונה 3,200 שקלים וכך גם מחירה של כל הגשת עבודה נוספת.
סגל השופטים כולל למעלה מ-70 שופטים, בתוכם אנשי שיווק, פרסומאים, אנשי יח"צ, יעוץ ומחקר, ואנשי אקדמיה בעלי תואר דוקטור ומעלה העוסקים בהוראה פעילה במוסדות להשכלה גבוהה. חבר השופטים ייתן לכל עבודה ציונים בין 1 ל-100, לפי משקל שונה לכל אחד מהפרמרים הנבחנים: ניתוח שיווקי והגדרת היעדים - 23.3%; האסטרטגיה השיווקית וה"רעיון הגדול" שהניע את המהלך 23.3%; יישום האסטרטגיה השיווקית - 23.3% ותוצאות ועמידה ביעדים - 30%.
- 1.ברכץ לוקח עם מכבי! שקוף (ל"ת)07/03/2013 09:53הגב לתגובה זו