אין תחרות קריאייטיב - לפחות אפקטיביות יש: החל שלב הגשת העבודות לאפי

על רקע ביטול תחרות קקטוס הזהב - האפי יוצאת לדרכה באין מפריע. מחירי הגשת העבודות נותרו כשהיו בשנה שעברה וקטגורייה חדשה נוספה לתחרות
משה בנימין | (1)

בעוד שרבים בענף הפרסום עדיין מלקקים את הפצע שנפתח עם ביטולה של תחרות הקריאייטיב 'קקטוס הזהב', תחרות האפי, הבוחנת אפקטיביות של מהלכים שיווקיים יוצאת לדרכה באין מפריע. איגוד חברות הפרסום (שעומד גם מאחורי תחרות הקקטוס), איגוד השיווק הישראלי והמי"ל הודיעו היום (יום ד') על פתיחת שלב הגשת העבודות לתחרות. תחרות השיווק והפרסום האפקטיבי, ה-Effie Awards, הנערכת בישראל זו השנה השלוש עשרה מתקיימת במסגרת התחרות בינלאומית אשר מתנהלת בלמעלה מ-40 מדינות ברחבי העולם. היא מדרגת את המותגים אשר הובילו את המהלכים השיווקים והפרסומיים האפקטיביים ביותר ומדי שנה משתתפות בה החברות המסחריות המובילות את המשק הישראלי, כמו גם עמותות ומלכ"רים. התחרות מחולקת לקטגוריות שונות של פעילות, כגון: מוצרי מזון; יופי, אופנה, טואלטיקה ופארם; שירותים, נופש ופנאי; אמצעי תקשורת ומדיה; פיננסים; קמעונאות; רכב ותחבורה ועוד. השנה משיקה התחרות קטגוריה חדשה - Media Innovation במסגרתה המועמדים יתבקשו להציג שימוש יצירתי, חדשני ושונה באמצעי המדיה המוכרים. תהליך הגשת המועמדויות יסתיים ב-7.4.13 ומיד לאחריו יחל הליך השיפוט הכולל 2 סבבים הכוללים קריאת חומר כתוב (המציג את הרעיון והמהלכים האסטרטגיים שנעשו במסגרת הפעילות השיווקית) וצפייה באלמנטים הקריאטיביים שליוו את המהלך, שבסופם ייקבעו הזוכים בכל קטגוריה, הזוכה בפרס ה-Grand Effie (מהלך השיווק והפרסום של השנה) והזוכה בפרס ה- Effie Platinum (הישגים לאורך זמן, בין 3 ל-5 שנים). עיון בתקנון התחרות מגלה כי מחירי הגשת העבודות לא השתנו. כפי שהיה בשנה שעברה - דמי ההשתתפות בתחרות לתקציבי פרסום מתחת ל-150 אלף דולר יעמדו על 1,600 שקלים לעבודה הראשונה שמוגשת ו-1,100 לכל עבודה נוספת. בשלב ב' של התחרות ישלמו אלו 5,900 שקלים לעבודה ראשונה ו-4,500 לכל עבודה נוספת. תקציבי פרסום מעל ל-150 אלף דולר ישלמו על הגשת עבודה בשלב הראשון 3,600 שקלים לעבודה ראשונה ו-2,700 לכל עבודה נוספת. בשלב ב' ממריאים המחירים ל-11,500 שקלים לעבודה ראשונה ו-8,900 לכל עבודה נוספת. עמותות ומגזרים ציבוריים יהנו ממחירים מופחתים שנעים בין 500 ל-3,000 שקלים. בשלב א' של קטגוריית האפי פלטינום תעלה הגשת עבודה ראשונה 3,900 שקלים לחברות עסקיות ו-700 שקלים לעמותות ומגזרים ציבוריים. כל עבודה נוספת תעלה לחברות 3,100 שקלים ו-700 לעמותות. בשלב ב' של השיפוט בקטגוריה תעלה הגשת עבודה ראשונה (לחברות עסקיות) 11 אלף שקלים וכל עבודה נוספת תעלה 8,300 שקלים. לעמותות ומגזרים תעלה הגשת עבודה ראשונה 3,200 שקלים וכך גם מחירה של כל הגשת עבודה נוספת. סגל השופטים כולל למעלה מ-70 שופטים, בתוכם אנשי שיווק, פרסומאים, אנשי יח"צ, יעוץ ומחקר, ואנשי אקדמיה בעלי תואר דוקטור ומעלה העוסקים בהוראה פעילה במוסדות להשכלה גבוהה. חבר השופטים ייתן לכל עבודה ציונים בין 1 ל-100, לפי משקל שונה לכל אחד מהפרמרים הנבחנים: ניתוח שיווקי והגדרת היעדים - 23.3%; האסטרטגיה השיווקית וה"רעיון הגדול" שהניע את המהלך 23.3%; יישום האסטרטגיה השיווקית - 23.3% ותוצאות ועמידה ביעדים - 30%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ברכץ לוקח עם מכבי! שקוף (ל"ת)
    07/03/2013 09:53
    הגב לתגובה זו
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.