מנכ"ל לפ"מ על אות הקלון של ויצו: "המום מהבחירה בנו - זו החלטה פופוליסטית"

גדי מרגלית מגיב על הבחירה בקמפיין משרד התיירות בכיכוב נועה תשבי לסקסיסטי ביותר: "בויצו לא מבינים מה זה קריאייטיב טוב או בדיחה טובה"
משה בנימין | (8)

דירוג הפרסומות הסקסיסטיות של ויצו ל-2012 שפורסם היום (יום ג') הציב במקום ה-1 את קמפיין משרד התיירות של לפ"מ בכיכובה של נועה תשבי. בלפ"מ התבשרו על ה"זכייה" בתואר המפתיע ולא נשארו חייבים.

גדי מרגלית מנכ"ל לפ"מ, שעמדה במהלך השנה האחרונה מאחורי עשרות סרטונים למשרדי הממשלה השונים אמר לאייס בתגובה: "אני המום מהבחירה בנו. כנראה שאנשים לא מבינים מה זה קריאייטיב ומהי בדיחה טובה. תשדיר פרסומת חייב שיהיו בו את הדברים האלו, אחרת נהפוך למשעממים.

זאת הפרסומת הכי סקסיסטית ב-2012?

מרגלית הוסיף עוד: "הבחירה של ויצו היא פופליסטית. על הפודיום היו צריכים להיות, הרבה לפנינו, קמפיינים אחרים יותר סקסיסטיים ופוגעניים. רק בגלל שאנחנו So Called גוף שהוא כמו מדינה, אז קל יותר לתקוף אותנו".

עם הבחירה בפרסומת של משרד התיירות כסקסיסטית ביותר ציינה גילה אושרת יו"ר ויצו ישראל כי "משרד התיירות נוקט במסורת ארוכת שנים של יחס מבזה לנשים - בחסות משלם המיסים". מרגלית, לעומת זאת אמר: "אני רק רוצה להזכיר שיחד עם ויצו והוועדה למעמד האשה - אנחנו בלפ"מ עומדים מאחורי הפרסומת שיצאה נגד אלימות כלפי נשים. פרסומת שאני מאוד גאה בה".

ממשרד התיירות נמסר: "הצטערנו לשמוע על דעתן של חבר השופטות. עם זאת, אנחנו לא מסכימים עם הביקורת. הקמפיין מציג נשים חזקות, דוגמת נועה תשבי - אישה עצמאית כלכלית ובעלת דעות ברורות, בטוחה בעצמה ואסרטיבית. גם השחקניות גילת אנקורי ושירי גדני, הינן בעלות תדמית של נשים חזקות ועצמאיות. הקמפיין מובל על ידי נשים מתוך אמונה שנשים הן סוכנות שינוי ומניעות לפעולה. אנחנו במשרד התיירות מאמינים כי חלק מחוזקה של האישה הוא החופש להיות מי שהיא רוצה להיות, גם אם דמות זו לא עונה על סטיגמות פמיניסטיות. מעבר לכך, מסקרים שערכה גיאוקרטוגרפיה ואשר פורסמו בעיתונות עלה, כי הפרסומת היתה אחת הפרסומות האהובות והזכורות בתקופה האחרונה".

יוזכר עוד כי בשנה שעברה נבחרה פרסומת של באומן בר ריבנאי עבור מותג ההלבשה התחתונה FIX לסקסיסטית ביותר. כמו בלפ"מ, גם בבאומן בר ריבנאי לא עברו על הבחירה בשתיקה וכן הגדילו לעשות ואיימו בתביעה כלפי ויצו. מצד באומן נטען בזמנו כי "האופן שבו הצגתם (ויצו, מ"ב) את הדברים, הוא חסר בסיס עובדתי, שקרי, מנותק מן המציאות ומציג מצג מעוות לחלוטין". משרד הפרסום טען למעשה כי בויצו הציגו את הפרסומת בצורה שיצרה הטעיה חמורה של הציבור. לדבריו מדובר ב"פרסום לשון הרע מן הסוג הקשה ביותר, הן כלפי המשרד והן כלפי המפרסם".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    יאיר 26/06/2014 19:42
    הגב לתגובה זו
    ממש מפתיע ורוחות מהמציאות. מי שמכיר את משרדי לפ״מ יודע שהוא מורכב מ - 80 % נשים . בוא נראה איזה משרד יכול להתהדר באחוז נשים גבוה כל כך
  • 7.
    שירה 06/03/2013 10:16
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף משרדי הממשלה יוצאים מהקופסה.
  • 6.
    אזדרכת 06/03/2013 09:46
    הגב לתגובה זו
    "כשאין לך רעיון טוב, אין ברירה - תביא פרזנטור סלב..." אם אפילו לצור גולן התותח הצליחו לדחוף סלב, כנראה שהם לא מאמינים שם במשהו פשוט וטוב... כמו קריאייטיב. מישהו מצליח לזכור קמפיין שלהם ללא סלב בעשור האחרון? אני לא. ובאמת שאני מתאמץ להזכר. חבל שגדי המוכשר הכניס את הראש הבריא למיטה החולה הזאת. כדי לעשות את הקמפיינים שהם עדיין עושים, אפשר היה להשתמש בפקידים שהיו שם קודם.
  • 5.
    ג 06/03/2013 08:43
    הגב לתגובה זו
    תות
  • 4.
    לפמ = בזבוז כספי ציבור ופרנסה לסלבס דמיקולו (ל"ת)
    06/03/2013 07:52
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    MISTER G 05/03/2013 21:31
    הגב לתגובה זו
    מציע למנהלות ויצו לעסוק במטרה המקודשת שלשמה נשכרו ולא בביקורת פרסומות שבהתחום זה מסתבר אינן מבינות דבר . . .
  • 2.
    גיל 05/03/2013 21:24
    הגב לתגובה זו
    מעניין אם יעלו את הפוסט הזה...
  • 1.
    עובר אורח תמים 05/03/2013 19:54
    הגב לתגובה זו
    בויצ"ו לא יודעים להבדיל בין פרסומת סקסיסטית לסתם פרסומת גרועה.