מנכ"ל לפ"מ על אות הקלון של ויצו: "המום מהבחירה בנו - זו החלטה פופוליסטית"

גדי מרגלית מגיב על הבחירה בקמפיין משרד התיירות בכיכוב נועה תשבי לסקסיסטי ביותר: "בויצו לא מבינים מה זה קריאייטיב טוב או בדיחה טובה"
משה בנימין | (8)

דירוג הפרסומות הסקסיסטיות של ויצו ל-2012 שפורסם היום (יום ג') הציב במקום ה-1 את קמפיין משרד התיירות של לפ"מ בכיכובה של נועה תשבי. בלפ"מ התבשרו על ה"זכייה" בתואר המפתיע ולא נשארו חייבים. גדי מרגלית מנכ"ל לפ"מ, שעמדה במהלך השנה האחרונה מאחורי עשרות סרטונים למשרדי הממשלה השונים אמר לאייס בתגובה: "אני המום מהבחירה בנו. כנראה שאנשים לא מבינים מה זה קריאייטיב ומהי בדיחה טובה. תשדיר פרסומת חייב שיהיו בו את הדברים האלו, אחרת נהפוך למשעממים. זאת הפרסומת הכי סקסיסטית ב-2012? מרגלית הוסיף עוד: "הבחירה של ויצו היא פופליסטית. על הפודיום היו צריכים להיות, הרבה לפנינו, קמפיינים אחרים יותר סקסיסטיים ופוגעניים. רק בגלל שאנחנו So Called גוף שהוא כמו מדינה, אז קל יותר לתקוף אותנו". עם הבחירה בפרסומת של משרד התיירות כסקסיסטית ביותר ציינה גילה אושרת יו"ר ויצו ישראל כי "משרד התיירות נוקט במסורת ארוכת שנים של יחס מבזה לנשים - בחסות משלם המיסים". מרגלית, לעומת זאת אמר: "אני רק רוצה להזכיר שיחד עם ויצו והוועדה למעמד האשה - אנחנו בלפ"מ עומדים מאחורי הפרסומת שיצאה נגד אלימות כלפי נשים. פרסומת שאני מאוד גאה בה". ממשרד התיירות נמסר: "הצטערנו לשמוע על דעתן של חבר השופטות. עם זאת, אנחנו לא מסכימים עם הביקורת. הקמפיין מציג נשים חזקות, דוגמת נועה תשבי - אישה עצמאית כלכלית ובעלת דעות ברורות, בטוחה בעצמה ואסרטיבית. גם השחקניות גילת אנקורי ושירי גדני, הינן בעלות תדמית של נשים חזקות ועצמאיות. הקמפיין מובל על ידי נשים מתוך אמונה שנשים הן סוכנות שינוי ומניעות לפעולה. אנחנו במשרד התיירות מאמינים כי חלק מחוזקה של האישה הוא החופש להיות מי שהיא רוצה להיות, גם אם דמות זו לא עונה על סטיגמות פמיניסטיות. מעבר לכך, מסקרים שערכה גיאוקרטוגרפיה ואשר פורסמו בעיתונות עלה, כי הפרסומת היתה אחת הפרסומות האהובות והזכורות בתקופה האחרונה". יוזכר עוד כי בשנה שעברה נבחרה פרסומת של באומן בר ריבנאי עבור מותג ההלבשה התחתונה FIX לסקסיסטית ביותר. כמו בלפ"מ, גם בבאומן בר ריבנאי לא עברו על הבחירה בשתיקה וכן הגדילו לעשות ואיימו בתביעה כלפי ויצו. מצד באומן נטען בזמנו כי "האופן שבו הצגתם (ויצו, מ"ב) את הדברים, הוא חסר בסיס עובדתי, שקרי, מנותק מן המציאות ומציג מצג מעוות לחלוטין". משרד הפרסום טען למעשה כי בויצו הציגו את הפרסומת בצורה שיצרה הטעיה חמורה של הציבור. לדבריו מדובר ב"פרסום לשון הרע מן הסוג הקשה ביותר, הן כלפי המשרד והן כלפי המפרסם".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    יאיר 26/06/2014 19:42
    הגב לתגובה זו
    ממש מפתיע ורוחות מהמציאות. מי שמכיר את משרדי לפ״מ יודע שהוא מורכב מ - 80 % נשים . בוא נראה איזה משרד יכול להתהדר באחוז נשים גבוה כל כך
  • 7.
    שירה 06/03/2013 10:16
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף משרדי הממשלה יוצאים מהקופסה.
  • 6.
    אזדרכת 06/03/2013 09:46
    הגב לתגובה זו
    "כשאין לך רעיון טוב, אין ברירה - תביא פרזנטור סלב..." אם אפילו לצור גולן התותח הצליחו לדחוף סלב, כנראה שהם לא מאמינים שם במשהו פשוט וטוב... כמו קריאייטיב. מישהו מצליח לזכור קמפיין שלהם ללא סלב בעשור האחרון? אני לא. ובאמת שאני מתאמץ להזכר. חבל שגדי המוכשר הכניס את הראש הבריא למיטה החולה הזאת. כדי לעשות את הקמפיינים שהם עדיין עושים, אפשר היה להשתמש בפקידים שהיו שם קודם.
  • 5.
    ג 06/03/2013 08:43
    הגב לתגובה זו
    תות
  • 4.
    לפמ = בזבוז כספי ציבור ופרנסה לסלבס דמיקולו (ל"ת)
    06/03/2013 07:52
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    MISTER G 05/03/2013 21:31
    הגב לתגובה זו
    מציע למנהלות ויצו לעסוק במטרה המקודשת שלשמה נשכרו ולא בביקורת פרסומות שבהתחום זה מסתבר אינן מבינות דבר . . .
  • 2.
    גיל 05/03/2013 21:24
    הגב לתגובה זו
    מעניין אם יעלו את הפוסט הזה...
  • 1.
    עובר אורח תמים 05/03/2013 19:54
    הגב לתגובה זו
    בויצ"ו לא יודעים להבדיל בין פרסומת סקסיסטית לסתם פרסומת גרועה.
אלמוג בוקר
צילום: רשתות חברתיות סעיף 27

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |

העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב בוקר: "אני יוצא לדרך חדשה. אני יוצא לדרך חדשה אבל בוחר להמשיך באותה נקודה במפה. העוטף. הדרום. זה הבית שלי. ובימים אלה כשאנחנו נלחמים על קיומנו, אין מבחינתי תפקיד חשוב יותר מלהיות הקול של התושבים. בעוטף. בדרום. אחרי 17 שנים אני עוזב את חדשות 13 ועובר לשמש ככתב וכפרשן הדרום של חדשות 12 ופרשן אולפן שישי. קשה לעזוב מקום שגדלת וצמחת בו". הוא מציין כי "הקלישאה אומרת שמקום עבודה הוא בית, אבל בשנה האחרונה כשאיבדתי את הבית האמיתי שלי, הפיזי שלי, – חדשות 13 היתה עבורי עוגן. חדשות 13 עכשיו ובעבר חדשות 10 היו בשבילי כמו משפחה. וזה קשה לעזוב. תמיד, בטח בימים אלה. זאת הייתה החלטה קשה, אולי הקשה ביותר שקיבלתי בחיי המקצועיים, אבל החלטתי שהגיע הזמן ללכת לאתגר חדש, כזה שיאפשר לי לעלות עוד מדרגה בהגשמה העצמית ובפעילות להצבת הדרום בצמרת סדר היום הציבורי, גם בימים שאינם מלחמה. כשכל החטופות והחטופים יחזרו הביתה". לסיום כתב כי "אני רוצה לבקש סליחה וגם לומר תודה.  סליחה מהחברים שאני כל כך אוהב ונמצאים בימים אלה במאבק חשוב מאוד. סליחה שאני עוזב. סליחה שאני עוזב עכשיו. אני נפרד מנבחרת של עיתונאים משובחים שהיו לי הכבוד והזכות לעבוד לצידם. אחרי אינספור מאבקים שעברנו יחד, במאבק הזה, החשוב מכולם, אני עדיין איתכם, גם אם מבחוץ. תודה שעמדתם מאחורי גם כשטעיתי, שהייתם שם בשבילי בכל הסלמה בעוטף, ובעיקר על כך שתמיד נתתם לי את המקום להגשים את הייעוד שלי, את הסיבה שבחרתי במקצוע החשוב הזה, להיות שליח של האזור הכי חשוב (מבחינתי) ויחד, לא פעם הצבנו את הדרום בכלל ואת העוטף בפרט בצמרת סדר היום. תודה על כך שאפשרתם לי לצעוק את שעל ליבם של תושבי העוטף היקרים לליבי. לליבנו. תודה וסליחה".