אינטרפבליק העולמית תקים בישראל מותג פרסום: סוכנות LOWE בישראל
יש מקום למותג פרסום נוסף בשוק הישראלי, ובכלל האם מדובר בטיימינג הנכון למהלך שכזה? אם תשאלו את קבוצת אינטרפבליק העולמית (IPG) התשובה היא כן. למרות המשבר שתקף את הענף בשנה וחצי האחרונות - החברה העולמית תשיק בישראל נציגות של סוכנות הפרסום LOWE הבינלאומית. הנציגות הישראלית תפעל לצד קבוצת מקאן אריקסון המשתייכת גם היא לתאגיד העולמי, וכן ראובני פרידן בו מחזיקה IPG את מניות השליטה ושמעוני פינקלשטיין ברקי Draft FCB בו מחזיקה הקבוצה 25%. בראש הנציגות הישראלית תעמוד דנה בראז. פעילות סוכנות LOWE תתרכז בלקוחות ישראלים שפועלים באופן גלובאלי. כזכור, אחת האג'נדות המובילות של מנכ"ל מקאן הנוכחי ריצ'י הנטר היא גישת גיוס תקציבי הפרסום של לקוחות בינלאומיים. לאחרונה גם קיבל לידיו המשרד את הטיפול בתקציב 'אבן קיסר' - טרם ידוע האם תקציב זה יתגלגל בסופו של יום לידי LOWE. בעבר דובר על כך שמקאן מנהל מגעים מול 'סודה סטרים' לטיפול בתקציב הפרסום הגלובלי של המותג. כעת, עם הקמת LOWE ישראל מתברר כי סוכנות זו היא שתטפל במותג במידה ואכן יוחלט על התקשרות בין הצדדים. אילן שילוח, יו"ר מקאן אריקסון ישראל: "אני מברך על החלטת LOWE העולמית לפתוח נציגות בישראל, תחת "המטריה" של התאגיד העולמי IPG. אני מאמין כי הנציגות הישראלית תביא עימה בשורה קריאיטיבית חדשה באמצעות מתן שירות אישי ומהיר לצרכים הפרטניים של לקוחות בארץ ובחו"ל. המאפיינים הייחודים של LOWE יקנו לסוכנות יתרון מהותי וידחפו את שאר השחקנים בשוק הישראלי לספק שירות אישי ופרטני מבלי לגרוע מהאיכות הקריאטיבית שלו". ל-LOWE פריסה עולמית רחבה של נציגויות מקומיות, כשכל אחת מהן מותאמת לתרבות המקומית ומאופיינת בפעילות "בוטיקית" המאפשרת מתן מענה מהיר, נקודתי וייחודי לכל לקוח. הסוכנות העולמית נחשבת לאחת מסוכנויות הפרסום בעלות מאזן הפרסים הגבוה ביותר בעולם. כך לדוגמא, הסוכנות זכתה ב-20 אריות בתחרות קאן האחרונה בשנת 2012, כולל פרס אריה טיטניום. בנוסף, הסוכנות דורגה בשנים 2011-12 כראשונה בזכיותיה בפרסי אפקטיביות, דוגמת אפ"י, ברחבי העולם, וזאת בהתייחס לגודלה היחסי ודירוגה כרשת השביעית בעולם. מטה החברה של סוכנויות LOWE ממוקם בלונדון. בהקשר זה יש לציין כי לפני מספר חודשים יצא הנטר, מנכ"ל מקאן למספר פגישות בלונדון. על פניו נראה כי הנטר עשה זאת כדי להכין את הקרקע לקראת כניסתה של הרשת לארץ.
- 2.1+1 05/03/2013 08:30הגב לתגובה זולי זה מרגיש כמו גסיסה איטית... תמשיכו לקשקש בכל כלב שתמצאו, מיזם במצפה רמון, טאלנטים מחו"ל, חו"ל ללא טאלנטים - לא יעזור לכם - העולם ישתנה ואתם תמצאו את עצמכם במקום מנחם ונוח אי שם בניו יורק, לא רחוק מגדעון עמיחי. תתחילו כבר עכשיו לכתוב את הביוגרפיה הזאת שכל כך רציתם, אבל קחו בחשבון - את הסוף שלה כולנו יודעים מראש
- 1.ומבריק 04/03/2013 22:00הגב לתגובה זוהמותגים המקומיים יורדים ובמיוחד מקאן שמאבד גובה תוך כדי כתיבת מילים אלה, זמן מצוין להכנסת שחקן 'חדש' לשוק. בואו נתערב שהלקוחות הישראלים הטפשים יאכלו את זה בלי מלח..ממש בית ספר לשיווק השילוח הזה...מבריק. הרעים תמיד מתוחכמים, אבל הטובים מנצחים בסוף. והסוף קרב.

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.