JWT ודרורי שלומי כשלו במצגות: בנק אגוד ימשיך לעבוד עם 'לעומק התודעה'

3 סבבים של מצגות בפני הבנק לא הצליחו להנחית את תקציב הפרסום ב-JWT ישראל או דרורי שלומי. המרוויח הגדול הוא משרד הפרסום לעומק התודעה
משה בנימין | (23)

ההשערה בעלת הסיכוי הנמוך, בדבר השארת תקציב הפרסום של בנק אגוד בידי 'לעומק התודעה', שעלתה בשבוע האחרון - הופכת להחלטה רשמית ומפתיעה של הבנק. באגוד החליטו שלא להחליט, ומתוך 2 המשרדים שהציגו מולם בשלב הגמר: JWT ודרורי שלומי לא בחרו באף משרד והעדיפו להמשיך לשנה נוספת עם 'לעומק התודעה'.

לאייס נודע כי בבנק אגוד החליטו למעשה שלא לעבוד ב-2014 עם ספק שירות מוגדר כמשרד פרסום לשירותי אופליין. לאנשי 'לעומק התודעה' הובהר כי הם ימשיכו לשמש כמשרד הדיגיטל של המשרד ובנוסף יעניקו לבנק שירותי אסטרטגיה וקריאייטיב במהלך השנה הקרובה.

כפי שנחשף באייס, בבנק אגוד לא יצאו שבעי רצון מהפרזנטציות ש-JWT ודרורי שלומי BBDO הציגו בפניהם בחודשים האחרונים. עד לפני שבוע עוד היו בטוחים 2 המשרדים כי בקרוב יודיע הבנק על בחירתו - כך גם 'לעומק התודעה' - שלא האמין שבשורה שכזו תיפול בחלקו. למרות זאת, ולמרות ההיסטוריה המשותפת של מנכ"ל הבנק חיים פרייליכמן ויורם דרורי, מבעלי דרורי שלומי, הודיע היום (יום ה) טוביה סופר, (ראש מערך שיווק פרסום בבנק אגוד) לכל הצדדים על ההחלטה הסופית.

המכרז שרשמית יצא לדרכו עוד ביולי 2012 נמשך ונמרח עד לשבוע זה, כאשר הצפי המקורי של הבנק היה לעלות כבר בינואר עם קמפיין חדש בהובלת אחד המשרדים. בעוד שהמשרדים נשלחו למקצה שיפורים עלה הבנק בגל פרסום נוסף עם קמפיין 'חשבון הפוך' מאחוריו עומד 'לעומק התודעה'. גורמים בסביבת משרד הפרסום ידעו לספר בחודשים האחרונים כי קמפיין 'חשבון הפוך' נחשב לאפקטיבי ביותר, יחסית לקמפיינים משנים קודמות של הבנק. סיבה שוודאי הוסיפה משקל להחלטת ראש מערך השיווק.

עוד נודע לאייס כי פועל יוצא של בחירת הבנק שלא למנות משרד פרסום לאופליין, הוא שרכש המדיה לפעילות האופליין תיעשה על ידי הבנק ולא דרך משרד הפרסום 'לעומק התודעה'.

יש לציין כי מקרים שכאלו אינם שכיחים בענף הפרסום. לא מעט משרדים מוצאים את עצמם מול מבוי סתום בהצגת קו חדש בפני לקוח, אסטרטגיה או קריאייטיב, אך לרוב מדובר בלקוח קיים, שמטופל במשרד ומבקש לצאת לדרך חדשה. במקרה הנוכחי מדובר ב-2 משרדים שרתמו למשימת הנצחון במכרז כח אדם מקצועי וכן השקיעו עליו שעות רבות ששווין כסף רב. למרות שזה לכאורה מציג את המשרדים באור לא טוב - של מי שלא הצליח להתמודד עם הבריף של הבנק - זה גם מעיד על התנהלות הבנק שנתן "לנערים לשחק לפניו" יותר מחצי שנה ולבסוף הותיר אותם ללא השלל המיוחל.

מ'לעומק התודעה' לא נמסרה תגובה. את דוברת בנק אגוד לא היה ניתן להשיג עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(23):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 19.
    פרסומאי 06/03/2013 13:39
    הגב לתגובה זו
    מנכל אימפוטנט וסמנכל שיווק שהרבה מחכים לו בסיבוב בגלל התנהלות חובבנית ונצלנית
  • 18.
    דביר קטורזה כהן 04/03/2013 10:21
    הגב לתגובה זו
    ולהתחיל לגבות ''דמי תיזוז'',לא יכול להיות שכל מנהל שיווק אגו מנייאק משועמם יטריך כל כך הרבה אנשים ואני מדבר כל כולם לא רק על איגוד . חוץ מזה שבאמת הגיע הזמן לזרוק כסף על טאלנטים בפרסומת של 2 דקות (דיסקונט WTF ?)
  • 17.
    אקסית 03/03/2013 13:55
    הגב לתגובה זו
    שהבנק ישתתף בעלויות חודשים של עבודה על המכרזים, כפי שעושים גופים הגונים אחרים (לא רבים). עד שלא יעשה כך, שאף משרד לא יספק להם עבודה. חייבים לשלב ידיים ולשים סוף לחזירות של הלקוחות.
  • 16.
    v 03/03/2013 11:31
    הגב לתגובה זו
    בדיחה
  • 15.
    מני 03/03/2013 10:44
    הגב לתגובה זו
    למה GPS לא לקחו חלק במכרז?!
  • קיקו סמואל 03/03/2013 11:28
    הגב לתגובה זו
    לידיעתך המכרז כלל רק משרדי פרסום ולא מכשירי ניווט!
  • 14.
    נמרוד 03/03/2013 09:57
    הגב לתגובה זו
    הם לא באמת בנק ואלה לא באמת משרד פרסום. שניהם מתאימים לשירותים ולאסלות של לעומק התודעה
  • 13.
    משה 03/03/2013 09:47
    הגב לתגובה זו
    המשרדים הישנים כבר לא רלבנטיים. לא באסטרטגיה, לא בקריאייטיב ולא בכלום. לעומת זאת, כנראה שבנק אגוד מצאו בלעומק התודעה פרטנרים רציניים ומקצועיים שכנראה יודעים מה הם עושים.
  • זה לא דור חדש ולא נעליים (ל"ת)
    06/03/2013 13:40
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    אבי 03/03/2013 09:44
    הגב לתגובה זו
    תסתלבטו עד מחר. בזמן שהבנקים האחרים העלו קמפיינים סתמיים מבוססי סלבס: מודי / ארז ועלמה / אסי כהן וכולי שאפילו הומור נורמלי הם לא מסוגלים לייצר - בנק אגוד העלו קמפיין פשוט ולא מתחכם שמעביר את המסר בצורה ברורה ופשוטה - וכנראה גם מביא לתוצאות.
  • 11.
    02/03/2013 21:49
    הגב לתגובה זו
    בנק עלוב, משרד עלוב. קמפיין שירותים.
  • 10.
    מלכה 01/03/2013 22:20
    הגב לתגובה זו
    שוב יעשו מכרז? הרי יהושע מטפל בבנק דיסקונט!!
  • 9.
    חושי 01/03/2013 20:25
    הגב לתגובה זו
    שהציגו לבנק איגוד אסטרטגיה פנטזיונרית ואז לקריאייטיב נותרה משימה בלתי אפשרית של גם וגם וגם. כ"כ הרבה פעמים זה קורה ואנשי האסטרטגיה ממשיכים בשקט בשקט לטפח את הכרס והקרחת.
  • 8.
    דנה 01/03/2013 16:37
    הגב לתגובה זו
    זה בקושי 2 גביעי יוגורט מחוברים עם חוט. אתם לא מוכשרים מידי לעולם הפרסום חמודים שלי. חג שמח!
  • 7.
    עבאדי 01/03/2013 08:49
    הגב לתגובה זו
    אם ליורם היו שערות הוא כבר היה מזמן תולש אותן
  • אחת שיודעת 01/03/2013 11:19
    הגב לתגובה זו
    ליורם דרורי ישבעיקר יושרה וערכים שלא קיימים היום בענף המסריח הזה .
  • 6.
    ניר 01/03/2013 02:31
    הגב לתגובה זו
    איכסה על בנק אגוד הדוחים לדעתי יש עילה לתביעה על ניהול מו"מ בחוסר תום לב, מציע למשרדים לבדוק. וגם לעומק התודעה מגעילים שהוציאו את ההודעה לעיתונות כדי לקבל איזו חתיכת תמונה באייס. במקומכם עם לקוח כזה לא הייתי כל-כך מבסוט כי בקרוב אצלכם.
  • 5.
    חיה 28/02/2013 20:08
    הגב לתגובה זו
    לא יתכן שלקוחות ינהגו כך במזן מכרז וינצלו את הקושי של המשרדים ורצונם להתפתח ולזכות המכרזים .
  • 4.
    28/02/2013 18:59
    הגב לתגובה זו
    חבורה של חוצפנים , יש גבול לכל תעלול !
  • 3.
    האמת 28/02/2013 18:38
    הגב לתגובה זו
    בושה מספר 1 - לבנק שמרשה לעצמו להתנהג בצורה מבזה, כשהוא עצמו גובה עמלה על כל תזוזה של לקוחותיו, הוא לא נותן שקל למשרדים על חודשים של עבודה. בושה מספר 2 - למשרדים שנותנים יד לזה.
  • 2.
    ההוכחה הסופית לזה שהענף הזה פשט את הרגל (ל"ת)
    בושה 28/02/2013 18:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דרורית שלומית 28/02/2013 17:51
    הגב לתגובה זו
    מילא שהחלטתם לקחת שני משרדי פרסום גרועים, אבל למה לנצל אותם ככה, למה להשפיל? בושה. מגיע לכם שלעומק התודעה יטפלו בכם.
  • חיים 28/02/2013 19:18
    הגב לתגובה זו
    למה יש יותר טובים מהם תותחים אחד אחד הצוות של לעומק התודעה