תלמה בירו איגוד השיווק הישראלי
צילום: יח"צ

פרס ההשקה המנצחת של הרבעון: 'פיוז TEA', 'האגיס', '50 גוונים' ו'קמח שמרים'

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי בראשה עומד רן גוראון ו-17 מנהלים בכירים נוספים, תתכנס אחת לרבעון ותכריז על ההשקות המנצחות
כתבי אייס |

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי אשר הוקמה בינואר האחרון הוציאה לדרכו את המחזור הראשון של פרס "ההשקה המנצחת". הוועדה, בראשה עומד רן גוראון, המשנה למנכ"ל בזק וסמנכ"ל השיווק של החברה, תעניק מדי רבעון את פרס ההשקה המנצחת למהלכי השקה מוצלחים וחדשניים (על פי קריטריונים שנקבעו בועדה).

הוועדה בחרה ב-4 השקות מנצחות מתוך המועמדויות: קוקה קולה ישראל - FUZE TEA - קטגוריית המשקאות; ידיעות ספרים - טרילוגיית "50 גוונים" - קטגורית נופש ופנאי; חוגלה קימברלי - האגיס בנים-בנות - קטגוריית מוצרים לילדים ולתינוקות ; אסם - קמח שמרים - קטגוריית המזון.

השקת FUZE TEA הביאה לצמיחה של 15%

מהלך ההשקה הציג חדשנות פורצת דרך בכך שהוכיח כי המוצר יותר חשוב מהמותג, בניגוד לחוקי השיווק המקובלים. היה זה המהלך היחידי בעולם בו מותג מצליח ומוביל בצורה משמעותית (עד שהוא הופך להיות שם גנרי לקטגוריה) משיל מעליו את שמו ובוחר שם חדש, כאשר השם הקודם ממשיך להיות משווק לצרכן. מהלך ההשקה של FUZE TEA גרם לצמיחה של 15% במונחים שנתיים בכל הקטגוריה וזכה לחשיפה תקשורתית רחבה ומסיבית שיצרה באזז עצום בקרב הצרכנים, תוך הדגשת הסיפור המותגי החריג.

50 גוונים: מצליחים למכור ז'אנר נישה אינטימי בקדמת החנויות

מהלך ההשקה החדשני של טרילוגיית הספרים הצליח למכור ז'אנר נישה אינטימי בקדמת חנויות הספרים בישראל כספרות פופולרית לכל דבר. מהלך ההשקה יצר שינוי משמעותי בקטגוריה, עורר שיח פתוח סביב הנושאים בהם עוסק הספר, הביא להתפתחות טרנדים ומוצרים משלימים, וזכה לתשומת לב צרכנית יוצאת דופן ולחשיפה עצומה בכל סוגי המדיה.

חוגלה-קימברלי: האגיס בנים/בנות - חדשנות ברמה המוצרית

מהלך ההשקה מציג חדשנות הן ברמה המוצרית - חיתול המותאם בנפרד לבנים ולבנות ועונה על צורך אמיתי בקטגורייה, הן ברמה התקשורתית ע"י הבלטת השונות ברובד ההתנהגותי בין תינוקות בנים לתינוקות בנות, והן ברמה השיווקית ע"י הפניית צרכנית לגירסה וירטואלית של חנות בנושא הקמפיין. מהלך ההשקה הציג בהצלחה מוצר פרימיום ששינה את כללי המשחק בקטגוריה והוכיח שצרכנים מוכנים לאמץ מוצרים חדשים, גם אם מחירם גבוה יותר ובלבד שהם מציגים ערך אמיתי ורלוונטי.

אסם - קמח שמרים: יצירת קטגוריה חדשה לחלוטין

מהלך ההשקה מציג חדשנות פורצת דרך ע"י יצירת קטגוריה חדשה לחלוטין: קטגוריה של 'קמח עם שמרים', פרי פיתוח טכנולוגי חדש ומהפכני שמאפשר לייצר קמח שהשמרים כבר נמצאים בתוכו. קמח השמרים פותח עולם חדש עבור קהל שלם של צרכנים שלא העזו להתעסק עד כה עם שמרים. המהלך גרם להיפוך מגמה בקטגוריית הקמח, מקיטון ושחיקה לגידול וצמיחה. המהלך זכה לחשיפה פרסומית רחבה, לסיקור נרחב ולביקורות מצוינות בעיתונות ובאינטרנט.

תלמה בירו מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי: "איגוד השיווק בחר להרים את דגל החדשנות ע"י ציון לשבח של מהלכי השקה חדשניים ומצליחים. אנשי השיווק הם הראשונים לזהות חדשנות שיווקית, מוצרית ותקשורתית ולהעריך את חשיבותה העצומה לארגון שכן ללא חדשנות אין יתרון ואין צמיחה".

כאמור, בראש ועדת החדשנות של האיגוד עומד רן גוראון - המשנה למנכ"ל בזק וסמנכ"ל השיווק של החברה. הועדה מונה 17 מנהלים בכירים מכל הענפים והקטגוריות במשק. היא מתכנסת פעם ברבעון להכרזה על ההשקה המנצחת ועם הבחירה מעניקה לחברות הזוכות זכות שימוש בלוגו "ההשקה המנצחת" לקידום המוצרים הזוכים, למשך שנה מיום הזכייה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקוהכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

הכוכב הבא בראש הפריים טיים

בערב עם ריאליטי חזק, הוא כמעט תמיד בראש, וכך גם עם שידור "הכוכב הבא" לקראת אירוויזיון 2026, שהשתלט על רצועת הפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-215 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-144 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 95 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, אבל כשיש ריאליטי, כמעט תמיד הוא בראש הטבלה, וכך גם היה אתמול עם "הכוכב הבא", שהיה עם רייטינג של 16.9% רייטינג ו-432 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "ווארט" של ערוץ 13, עם 7.9% רייטינג ו-182 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי, עם 7.1% ו-189 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.1% רייטינג ו-150 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-66 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג אבל במקום הראשון מבחינת כמות צופים, 67 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 2% רייטינג ו-59 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-52 אלף צופים, ואילו אחריו היה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.9% רייטינג, ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגר המשדר המיוחד לזכרו של הדר גולדין ז"ל ששודר ברשת, עם 1.7% רייטינג ו-38 אלף צופים. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.5% ו-78 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 3.3% רייטינג ו-69 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.2% רייטינג ו-30 אלף צופים בלבד. 

הכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקוהכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

הכוכב הבא בראש הפריים טיים

בערב עם ריאליטי חזק, הוא כמעט תמיד בראש, וכך גם עם שידור "הכוכב הבא" לקראת אירוויזיון 2026, שהשתלט על רצועת הפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-215 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-144 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 95 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, אבל כשיש ריאליטי, כמעט תמיד הוא בראש הטבלה, וכך גם היה אתמול עם "הכוכב הבא", שהיה עם רייטינג של 16.9% רייטינג ו-432 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "ווארט" של ערוץ 13, עם 7.9% רייטינג ו-182 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי, עם 7.1% ו-189 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.1% רייטינג ו-150 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-66 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג אבל במקום הראשון מבחינת כמות צופים, 67 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 2% רייטינג ו-59 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-52 אלף צופים, ואילו אחריו היה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.9% רייטינג, ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגר המשדר המיוחד לזכרו של הדר גולדין ז"ל ששודר ברשת, עם 1.7% רייטינג ו-38 אלף צופים. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.5% ו-78 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 3.3% רייטינג ו-69 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.2% רייטינג ו-30 אלף צופים בלבד.