תלמה בירו איגוד השיווק הישראלי
צילום: יח"צ

פרס ההשקה המנצחת של הרבעון: 'פיוז TEA', 'האגיס', '50 גוונים' ו'קמח שמרים'

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי בראשה עומד רן גוראון ו-17 מנהלים בכירים נוספים, תתכנס אחת לרבעון ותכריז על ההשקות המנצחות
כתבי אייס |

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי אשר הוקמה בינואר האחרון הוציאה לדרכו את המחזור הראשון של פרס "ההשקה המנצחת". הוועדה, בראשה עומד רן גוראון, המשנה למנכ"ל בזק וסמנכ"ל השיווק של החברה, תעניק מדי רבעון את פרס ההשקה המנצחת למהלכי השקה מוצלחים וחדשניים (על פי קריטריונים שנקבעו בועדה).

הוועדה בחרה ב-4 השקות מנצחות מתוך המועמדויות: קוקה קולה ישראל - FUZE TEA - קטגוריית המשקאות; ידיעות ספרים - טרילוגיית "50 גוונים" - קטגורית נופש ופנאי; חוגלה קימברלי - האגיס בנים-בנות - קטגוריית מוצרים לילדים ולתינוקות ; אסם - קמח שמרים - קטגוריית המזון.

השקת FUZE TEA הביאה לצמיחה של 15%

מהלך ההשקה הציג חדשנות פורצת דרך בכך שהוכיח כי המוצר יותר חשוב מהמותג, בניגוד לחוקי השיווק המקובלים. היה זה המהלך היחידי בעולם בו מותג מצליח ומוביל בצורה משמעותית (עד שהוא הופך להיות שם גנרי לקטגוריה) משיל מעליו את שמו ובוחר שם חדש, כאשר השם הקודם ממשיך להיות משווק לצרכן. מהלך ההשקה של FUZE TEA גרם לצמיחה של 15% במונחים שנתיים בכל הקטגוריה וזכה לחשיפה תקשורתית רחבה ומסיבית שיצרה באזז עצום בקרב הצרכנים, תוך הדגשת הסיפור המותגי החריג.

50 גוונים: מצליחים למכור ז'אנר נישה אינטימי בקדמת החנויות

מהלך ההשקה החדשני של טרילוגיית הספרים הצליח למכור ז'אנר נישה אינטימי בקדמת חנויות הספרים בישראל כספרות פופולרית לכל דבר. מהלך ההשקה יצר שינוי משמעותי בקטגוריה, עורר שיח פתוח סביב הנושאים בהם עוסק הספר, הביא להתפתחות טרנדים ומוצרים משלימים, וזכה לתשומת לב צרכנית יוצאת דופן ולחשיפה עצומה בכל סוגי המדיה.

חוגלה-קימברלי: האגיס בנים/בנות - חדשנות ברמה המוצרית

מהלך ההשקה מציג חדשנות הן ברמה המוצרית - חיתול המותאם בנפרד לבנים ולבנות ועונה על צורך אמיתי בקטגורייה, הן ברמה התקשורתית ע"י הבלטת השונות ברובד ההתנהגותי בין תינוקות בנים לתינוקות בנות, והן ברמה השיווקית ע"י הפניית צרכנית לגירסה וירטואלית של חנות בנושא הקמפיין. מהלך ההשקה הציג בהצלחה מוצר פרימיום ששינה את כללי המשחק בקטגוריה והוכיח שצרכנים מוכנים לאמץ מוצרים חדשים, גם אם מחירם גבוה יותר ובלבד שהם מציגים ערך אמיתי ורלוונטי.

אסם - קמח שמרים: יצירת קטגוריה חדשה לחלוטין

מהלך ההשקה מציג חדשנות פורצת דרך ע"י יצירת קטגוריה חדשה לחלוטין: קטגוריה של 'קמח עם שמרים', פרי פיתוח טכנולוגי חדש ומהפכני שמאפשר לייצר קמח שהשמרים כבר נמצאים בתוכו. קמח השמרים פותח עולם חדש עבור קהל שלם של צרכנים שלא העזו להתעסק עד כה עם שמרים. המהלך גרם להיפוך מגמה בקטגוריית הקמח, מקיטון ושחיקה לגידול וצמיחה. המהלך זכה לחשיפה פרסומית רחבה, לסיקור נרחב ולביקורות מצוינות בעיתונות ובאינטרנט.

תלמה בירו מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי: "איגוד השיווק בחר להרים את דגל החדשנות ע"י ציון לשבח של מהלכי השקה חדשניים ומצליחים. אנשי השיווק הם הראשונים לזהות חדשנות שיווקית, מוצרית ותקשורתית ולהעריך את חשיבותה העצומה לארגון שכן ללא חדשנות אין יתרון ואין צמיחה".

כאמור, בראש ועדת החדשנות של האיגוד עומד רן גוראון - המשנה למנכ"ל בזק וסמנכ"ל השיווק של החברה. הועדה מונה 17 מנהלים בכירים מכל הענפים והקטגוריות במשק. היא מתכנסת פעם ברבעון להכרזה על ההשקה המנצחת ועם הבחירה מעניקה לחברות הזוכות זכות שימוש בלוגו "ההשקה המנצחת" לקידום המוצרים הזוכים, למשך שנה מיום הזכייה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה