מוריס לוי מייקל רות'
צילום: Getty images Israel

עונת הדוחו"ת בשוק הפרסום: פובליסיס ואומניקום רשמו גידול ברווח; IPG בירידה

החברות הבינ"ל מסכמות את 2012. למרות הצפי לצמיחה של 4.7% נחתמה השנה עם פחות מ-3%. מוריס לוי: "אולימפיאדת לונדון ויורו 2012 אכזבו"
משה בנימין | (2)

חברות אחזקות הפרסום הבינלאומיות מדווחות בימים האחרונים על תוצאותיהן לשנת 2012. פובליסיס המפעילה בעולם את רשתות סאצ'י ולאו ברנט רשמה גידול ברווח וכן גם אומניקום המפעילה את רשתות BBDO ועוד.

פובליסיס ישראל מוחזקת בישראל באופן מלא על ידי החברה העולמית ואילו גיתם BBDO מוחזקת באופן חלקי על ידי אומניקום העולמית. מי שלעומתן דיווחה על ירידה ברווח היא IPG המפעילה את רשתות מקאן מסביב לעולם ובארץ מחזיקה באופן מלא את מקאן אריקסון וכן מחזיקה במניות בראובני פרידן.

פובליסיס העולמית, השלישית בגודלה במחזורים לאחר WPP ואמניקום, בראשה עומד מוריס לוי (החברה מכינה בימים אלו את יורשו העתידי, שיהיה ככל הנראה ז'אן איב נאורי) דיווחה על רווח לפני מסים של 1.02 מיליארד יורו. עלייה מרשימה של 18.7% לעומת נתוני אשתקד. המחזור הכולל של החברה עמד על 6.6 מיליארד יורו המהווה עלייה של 13.7% לעומת השנה שעברה. בהתייחס לנתוני 2012 אמר לוי: 2012 הייתה אמורה להיות שנת התאוששות, אך לבסוף הייתה לשנה קשה, חסרת וודאות ומאכזבת. עם זאת מדובר בשנת שיא עבור פובליסיס במונחי מחזור, שולי הרווח, הכנסות ויציבות המאזן הכספי".

לוי ציין כי התחזית המקדימה דיברה על צמיחה עולמית של 4.7% בשוק הפרסום, אך בפועל נרשמה עלייה שלא עברה את קו ה-3%. לדבריו, הגורם לזה היו הכנסות נמוכות מהצפוי מטורניר הכדורגל יורו 2012 ואולימפיאדת לונדון.

רווחי אומניקום העולמית המפעילה את רשתות BBDO, DDB ו-TBWA מסביב לעולם, עמדו לפני מסים, על 1.66 מיליארד דולר, עלייה של 7.1% לעומת נתוני אשתקד. אומניקום היא חברת אחזקות הפרסום השנייה בגודלה בעולם לפי מחזורי פעילות, אחרי WPP של מרטין סורל. היא פעילה ביותר מ-100 מדינות, ובשנים האחרונות רושמת צמיחה יציבה, בזכות רכישות שביצעה בשוק הדיגיטל וכניסתה לשווקים מתפתחים.

מי שסגרה את 2012 בקול ענות חלושה יחסית, היא IPG העולמית. המחזור הכולל של החברה עמד בסיכום 2012 על 6.9 מיליארד דולר, ירידה של 0.8% מ-7.01 מיליארד דולר בשנה שקדמה לה. ב-3 החודשים האחרונים של 2012 עמד המחזור העולמי של IPG על 2.06 מיליארד דולר, ירידה של 0.4% לעומת התקופה המקבילה ב-2011.

ב-3 החודשים האחרונים של 2012 גם רשמה החברה רווח לפני מיסים של 476.8 מיליון דולר, עלייה של 28.7% לעומת התקופה המקבילה ב-2011. הזינוק החריג הזה נרשם במאזני החברה תודות למכירת מניות פייסבוק הבודדות שהחזיקה החברה והזרימו לה 95 מיליון דולר. יושב הראש ומנכ"ל IPG מייקל רות' התייחס לנתונים וציין כי שנת 2012 הייתה מאתגרת בעיקר כי אובדן התקציבים ב-2011 באו לידי ביטוי.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    תוחזר מלי סלע לאלתר!!! (ל"ת)
    קוקי 26/02/2013 16:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הקמע של מוריס 26/02/2013 11:34
    הגב לתגובה זו
    שמוריס יקח דוידנדים של 40 M יורו בשנה