לא כל יום פורים, אבל המותגים החזקים מתחפשים כל השנה
חלומם הרטוב של מעצבים הוא לשבור את החוקים ולתלוש את כל העמודים מהברנד-בוק. לקראת פורים, מצאנו חברות שנתנו למעצבים שלהם להתפרע ולשנות את חוקי המשחק, מותגים שמתחפשים כל השנה. מותג חזק יכול להרשות לעצמו לשנות את הנראות שלו אך עדיין להישאר מזוהה. צבע, צורה וחומר הם רק ההתחלה. מדובר במותגים זכירים ומזוהים, כך ששינויים ותחפושות יכולים רק לרענן, לסקרן ולהפתיע. יותר מזה - המותג מתחזק ככל שהוא מתפרע.
נתחיל בדוגמא שהפכה להיות חלק משגרת יומינו: גוגל. מנוע החיפוש החזק בעולם הלך הכי רחוק והפך את ההתחדשות של הלוגו לשפה העיצובית שלו, יתר האלמנטים באתר אינם מטופלים ומושקעים מבחינה עיצובית. זו בחירה מאד מעניינת ( ואפילו מתבקשת) כשמדובר במנוע חיפוש. כנראה לא סתם המילה חיפוש והמילה תחפושת יוצאות מאותו שורש... אגב, מי שהיה שם קודם עם אותו רעיון הוא MTV. ערוץ המוזיקה מחליף את הלוגואים ללא הרף כבר עשרות שנים בהתאם לתוכן ולסגנון שהוא רוצה להעביר.
לעיתים נדרשת השראה מתחום אחר כדי להוציא את המותג מהגבולות שלו - זה למשל המקרה של קוקה קולה, שעיצבו פחיות בשיתוף מעצבי אופנה מהשורה הראשונה, או אדידס, מותג שכמעט שכחנו מקיומו עד לפני מספק שנים, וחזר בגדול עם שיתופי פעולה עיצוביים נועזים ומהדורות לאספנים. המותגים האלה מבינים משהו חשוב על אופי הצרכנים: קוקה קולה זה קוקה קולה, ואם תהיו אמיצים ויצירתיים - זה רק יגרום לנו לקנות יותר.
יש גם מותגים שלא פונים למס-מרקט, ודווקא הפניה לקהל יותר אנין מאפשרת להם להיות פורצי דרך במיתוג שלהם. אבסולוט למשל. מותג שכל השפה מותגית שלהם מבוססת על צורת הבקבוק. צבעים, חומרים (את הזכוכית כיסו אינסוף חומרים: פלסטיק, מראות של כדור בדולח, שוקולד, שמלה של חשפנית ורבים אחרים), ניראות גרפית מובחנת - כל אלה נזנחו ורק צורת הבקבוק משתלבת כל פעם בצורה אחרת בעבודת המיתוג, או שמא נאמר באמנות של אבסולוט. אגב - גם כאן המיתוג הוא נדבך במותג כולו שלא חושש לערבב וודקה עם אינסוף טעמים אחרים.
kitchen aid - מותג שלכאורה שייך למטבח ולעולם שמרני וישן, אבל למעשה מוביל את הבישול למחוזות חדשים ולקהלים צעירים. המיקסר האולטימטיבי שידוע בפלטת צבעים ייחודית הוציא מספר מהדורות מרהיבות לאספנים, כמובן שהתחברנו ל-wonder woman.
אחרון חביב: לואי ויטון. מותג שמפורסם דווקא בזכות הקלאסה, במובן השמרני של המילה, ומתבסס על מוניטין ארוך שנים. לפני כמה שנים החליטו בחברה לעשות שינוי והפכו להיות התיק לצעירות מדליקות (וכמובן גם עשירות). צוות המעצבים השכיל לא לשפוך את התינוק עם המים והתבסס על הפאטרן הותיק והמוכר כשהוא משחק איתו ובונה מתוכו לוק חדש ובועט.
אנחנו תמיד שמחות לשמוע רעיונות מרעננים וחידושים מעניינים. למי מכם שיש לו מה להוסיף או לומר לנו, נשמח אם תהיו בקשר -

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.