פרסום ראשון

התקע חוזר לשקע: מכרז על תקציב חברת חשמל - בגובה 10 מיליון שקלים

לאחר שעבדה ב-3 השנים האחרונות עם מקאן אריקסון יוצאת חברת החשמל במכרז חדש. יינתן משקל יתר להצעה הקריאיטיבית שתהווה 60% מהציון הסופי
משה בנימין | (5)

לאחר שעבדה ב-3 השנים האחרונות עם מקאן אריקסון יוצאת חברת החשמל במכרז חדש על תקציב הפרסום שיעמוד על 10 מיליון שקלים - כך נודע לאייס.

המכרז שפורסם ביום חמישי האחרון יעניק משקל יתר להצעה הקריאטיבית, שיעמוד על 60% לעומת משקל של 40% מהציון הסופי להצעה הכספית. בחברת החשמל מגבילים את ההתקשרות עם המשרד הזוכה לסוף שנת 2013, עם אפשרות להארכה בשנתיים נוספות. עוד מצוין במכרז כי סכום התקציב שנקבע - 10 מיליון שקלים יוכל לנוע כלפי מעלה או מטה בהתאם לצרכי החברה. עם זאת, לזוכה לא תינתן האפשרות לטעון כנגדה בנוגע לפער בין התקציב הנקוב למימושו בפועל.

למודי נסיון, נדמה שחברת החשמל לא הותירה אף סעיף שעלול להיות בעייתי במהלך ההתקשרות, נתון לפרשנות שונה. כך למשל היא מציינת כי החברה אינה מתחייבת לקבל את ההצעה הזולה ביותר וכן היא שומרת לעצמה את הזכות "לבצע רכישה ישירה של מדיה ו/או לנהל מו"מ ישיר לשיפור תנאים עם ספקי המדיה וצינורות הפרסום לסוגם, ולחתום עימם הסכמים ישירים בתחום זה, ולהחיל את תוצאות המו"מ על המשרד הזוכה".

תנאי הסף להתמודדות במכרז שציינה חברת החשמל הם: המציע סיפק שירותי פרסום קריאטיביים בהיקף שנתי כולל (בפועל) של 60 מליון שקל נטו ב-2011 ו-2012. שירותים אלו לא כוללים טיפול בנושאים סטאטוטוריים כגון פרסום מודעות מכרזים, דרושים וכדומה. עוד דורשת החברה שהמתמודדים יהיו משרדים שסיפקו שירותי פרסום קריאטיביים לפחות ל 3 לקוחות שתקציב הפרסום השנתי של כל אחד מהם, היה 10מיליון שקל ומעלה שכל אחת מהשנתיים האחרונות.

לשלב ההצעה הכספית יעלו רק מתמודדים שקיבלו ציון 75 ומעלה בשלב הצגת הקריאייטיב. הציון המלא שתעניק החברה למתמודדים יחולק כך: 10% לאיכות התחקיר שבוצע, 25% ל איכות המענה האסטרטגי, 25% ל איכות הקונספט הקריאטיבי, 15% ל איכות תמהיל המדיה, 15% ל איכות התאמת הפתרון האסטרטגי והקונספט הקריאטיבי למגזרים ו-10% לאופן ניהול הפרזנטציה והתרשמות מהצוות.

למרות האטרקטיביות של טיפול בלקוח בסדר גודל של חברת החשמל, התמודדות על המכרז הנוכחי היא לא עניין של מה בכך. במכרז מציינת החברה כי "שיעור העמלה/דמי טיפול המירבי אותו תהיה מוכנה חברת החשמל לשלם על הפקות טלוויזיה ועל הקרנת תשדירים בטלוויזיה, בערוצים המסחריים ובערוצי הכבלים והלוויין עומד על 8.5%". באותו האופן, "שיעור העמלה/דמי טיפול המירבי אותו תהיה מוכנה חברת החשמל לשלם על שאר התחומים (עמלה כללית) עומד על 8%. עוד מבקשת החברה להבהיר כי בגין עבודות סטודיו, גרפיקה והפקה הנעשות In Houseבמשרד הפרסום לא תשולם כל עמלה/דמי טיפול למשרד הפרסום". בחברת החשמל אף דורשים כי המשרד יתחייב לתת לה שירות בין הימים א-ה ובין השעות 8:00 עד 20:00.

סעיף נוסף שבחברה הרגישו צורך לציין יכול להעיד על המאמצים שמשקיעים משרדי הפרסום מאחורי הקלעים במכרזים מסוג זה. הסעיף נוגע ל"גורמים מתווכים" ומזהיר ממתן טובות הנאה או כסף לנושא משרה בחברה על מנת להשפיע במישרין או בעקיפין על הליך ההתקשרות או כל חוזה הזמנה". כמו כן מזהירה החברה מהשפעה על גורם בחברה למען קבלת מידע סודי או במטרה לקבוע מחירים בצורה מלאכותית ושאינה תחרותית.

בנוסף לפרטים הטכניים צורף למכרז שאלון למשרדי הפרסום המתמודדים בו הם נדרשים בין השאר לציין מי מאנשי משרד הפרסום מיועד לעבוד מול החברה, ומיהם הלקוחות האחרים להם הוא מעניק שירות. כמו כן מבקשת החברה כי המשרדים יפרטו בפניה מי הלקוחות החדשים שהצטרפו למשרד במרוצת 3 השנים האחרונות? ואילו לקוחות עזבו את המשרד בשלוש השנים האחרונות, ומה הייתה, למיטב ידיעתם של משרדי הפרסום, סיבת עזיבתם.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מכרז מכור. מי הפרייאר שייגש בכלל??? (ל"ת)
    אחד שיודע 24/02/2013 15:05
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שקע 24/02/2013 10:50
    הגב לתגובה זו
    1. מנכ"ל המשרד הנבחר ירקד בחצאית טוטו בהתאם לבקשת הלקוח 2. אנשי הקריאייטיב יספקו שירותי עינוג למחלקת השיווק של חח"י, כולל בסופי שבוע 3. המשרד הנבחר מתחייב לכבות את כל המזגנים בסוף היום (בהנחה שיהיה לו סוף, בהתחשב בזה שהמכרז הזה הופך את אנשי הפרסום לזונות חסרות זכויות בסיסיות)
  • 3.
    ניר 24/02/2013 10:21
    הגב לתגובה זו
    בא נראה כמה משרדים יתמודדו בטורניר כשכבר כאן בכתבה ברור לכותב שיש מועמדים מועדפים במכרז הזה
  • 2.
    זה בחיים לא יהיה 10 מ' בשנה (ל"ת)
    מקורב לנושא 24/02/2013 10:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ואוו... 24/02/2013 09:47
    הגב לתגובה זו
    זו ההוכחה לכך שהענף פשט את הרגל...