גיל סמסונוב אילן שילוח
צילום: יח"צ, קובי קנטור

איגוד הפרסום יקיים כנס בנושא שיטות התגמול בענף: מקאן וגליקמן ייעדרו

בנוסף ייעדרו ראובני פרידן וזרמון DDB. גיל סמסונוב: "אנחנו לא עוסקים בחרמות אבל מן הראוי שדיון בנושא שיטות תגמול לא ייערך בפורום שכזה"
משה בנימין | (3)

איגוד חברות הפרסום ממשיך לעסוק בשיטות התגמול הנהוגות בענף הפרסום ובדרכים לאתר חלופות עדכניות. זאת, לאור המשבר אליו נקלע הענף - משבר שבא לידי ביטוי בקיטון בולט בהוצאה לפרסום. במסגרת האירוע שיתקיים ב-24 בפברואר במלון הילטון ת"א, ידונו בכירי ענפי הפרסום, השיווק והמדיה במעבר לשיטת חדשות שעשויות להושיע את ענף הפרסום. עם זאת, מעל האירוע מרחף הקרע בשוק חברות רכש המדיה. מהכנס ייעדרו משרדי הפרסום מקאן אריקסון, ראובני פרידן, גליקמן נטלר סמסונוב וזרמון DDB. למעשה המשרדים המובילים בקבוצת רכש המדיה של יוניברסל מקבוצת מקאן. גיל סמסונוב מבעלי גליקמן נטלר סמסונוב אמר היום (יום ב') לאייס: "אנחנו לא משרד שעוסק בחרמות, אבל מן הראוי שדיון בנושא שיטות התגמול לא ייערך בפורום שכזה". בראובני פרידן, וכמו כן במשרד הגדול בישראל מקאן אריקסון ציינו שהם "לא הוזמנו לאירוע". למרות הסברים אלו כמעט בלתי אפשרי לנתק את אי הופעתם בכנס מהעובדה שבאומן בר ריבנאי וגיתם BBDO ניסו להשיק ברית מדיה חדשה שכוונה לנגיסה בנתח השוק של יוניברסל ולבסוף נבלמה לאחר שלא אושרה על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים. בתגובה ביקשו המשרדים לבדוק מחדש את האישור שניתן ליוניברסל מקאן לרכוש מדיה עבור משרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב. את האירוע יפתחו יו"ר איגוד חברות הפרסום מודי כידון ויו"ר איגוד השיווק ומשנה למנכ"ל תנובה, אייל מליס. לאחר מכן תסקור סיון קלינגבייל, לשעבר עורכת מגזין The Marker, את שיטות התגמול הקיימות בעולם כיום. מרכזו של יום העיון יהיה רב שיח בהשתתפות הקהל, בו ייקחו חלק: מנהל מטה השיווק בבנק הפועלים, אלי כהן, סמנכ"ל השיווק והאסטרטגיה של פרוקטר& גמבל רבקה קהת, סמנכ"ל השיווק של סופרפארם, עופר לוי, ומנכ"לי משרדי הפרסום באומן בר ריבנאי, אדלר חומסקי וגיתם BBDO, יוסי לובטון, אמיר גיא ומיכל המאירי. בנוסף, עו"ד אייל יידווב, שותף וראש מחלקת כלכלת תחרות משפט ורגולציה בפירמת עורכי הדין גיזה-זינגר-אבן בע"מ, ינהל פאנל תחת הכותרת "איך עושים זאת בענפי שירותים דומים" ויתייחס למתודות החיובים בחברות שירותים דומות, דוגמת פירמות רואי חשבון, עורכי דין ויועצים שונים. לדברי מודי כידון יו"ר איגוד הפרסום: "ענף הפרסום מצוי במשבר המאיים על קיומו. השחיקה המתמשכת ברווחיות משרדי הפרסום, מאיימת לכרות את הענף עליו יושבת התעשייה כולה. יום העיון יטפל בסוגיה הבוערת ביותר הנמצאת במרכזו של סדר היום והיא שיטת התגמול של משרדי הפרסום והתמורות שיחולו בה. אני שמח כי בכירי התעשייה יופיעו ביום העיון ויעניקו מניסיונם לדיון הציבורי בפיתרון הסוגיה".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    20/02/2013 13:19
    הגב לתגובה זו
    יהיה קל למשטרה לעצור אותם כשכולם מרוכזים במקום אחד להעסיק יותר מ12 שעות זו עבירה על החוק להעסיק בשבת ללא היתר זו עבירה על החוק
  • 2.
    ידברו על ה״סופרים״ ?? (ל"ת)
    מד מן 18/02/2013 22:28
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אורן 18/02/2013 18:52
    הגב לתגובה זו
    נהנתנות המנהלים הבכירים ותנאי העבדות של הזוטרים. בושה ושמח שעזבתי את הענף המגעיל הזה
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד. 

חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.