
איגוד הפרסום יקיים כנס בנושא שיטות התגמול בענף: מקאן וגליקמן ייעדרו
איגוד חברות הפרסום ממשיך לעסוק בשיטות התגמול הנהוגות בענף הפרסום ובדרכים לאתר חלופות עדכניות. זאת, לאור המשבר אליו נקלע הענף - משבר שבא לידי ביטוי בקיטון בולט בהוצאה לפרסום. במסגרת האירוע שיתקיים ב-24 בפברואר במלון הילטון ת"א, ידונו בכירי ענפי הפרסום, השיווק והמדיה במעבר לשיטת חדשות שעשויות להושיע את ענף הפרסום. עם זאת, מעל האירוע מרחף הקרע בשוק חברות רכש המדיה. מהכנס ייעדרו משרדי הפרסום מקאן אריקסון, ראובני פרידן, גליקמן נטלר סמסונוב וזרמון DDB. למעשה המשרדים המובילים בקבוצת רכש המדיה של יוניברסל מקבוצת מקאן.
גיל סמסונוב מבעלי גליקמן נטלר סמסונוב אמר היום (יום ב') לאייס: "אנחנו לא משרד שעוסק בחרמות, אבל מן הראוי שדיון בנושא שיטות התגמול לא ייערך בפורום שכזה". בראובני פרידן, וכמו כן במשרד הגדול בישראל מקאן אריקסון ציינו שהם "לא הוזמנו לאירוע".
למרות הסברים אלו כמעט בלתי אפשרי לנתק את אי הופעתם בכנס מהעובדה שבאומן בר ריבנאי וגיתם BBDO ניסו להשיק ברית מדיה חדשה שכוונה לנגיסה בנתח השוק של יוניברסל ולבסוף נבלמה לאחר שלא אושרה על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים. בתגובה ביקשו המשרדים לבדוק מחדש את האישור שניתן ליוניברסל מקאן לרכוש מדיה עבור משרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב.
את האירוע יפתחו יו"ר איגוד חברות הפרסום מודי כידון ויו"ר איגוד השיווק ומשנה למנכ"ל תנובה, אייל מליס. לאחר מכן תסקור סיון קלינגבייל, לשעבר עורכת מגזין The Marker, את שיטות התגמול הקיימות בעולם כיום.
מרכזו של יום העיון יהיה רב שיח בהשתתפות הקהל, בו ייקחו חלק: מנהל מטה השיווק בבנק הפועלים, אלי כהן, סמנכ"ל השיווק והאסטרטגיה של פרוקטר& גמבל רבקה קהת, סמנכ"ל השיווק של סופרפארם, עופר לוי, ומנכ"לי משרדי הפרסום באומן בר ריבנאי, אדלר חומסקי וגיתם BBDO, יוסי לובטון, אמיר גיא ומיכל המאירי.
בנוסף, עו"ד אייל יידווב, שותף וראש מחלקת כלכלת תחרות משפט ורגולציה בפירמת עורכי הדין גיזה-זינגר-אבן בע"מ, ינהל פאנל תחת הכותרת "איך עושים זאת בענפי שירותים דומים" ויתייחס למתודות החיובים בחברות שירותים דומות, דוגמת פירמות רואי חשבון, עורכי דין ויועצים שונים.
לדברי מודי כידון יו"ר איגוד הפרסום: "ענף הפרסום מצוי במשבר המאיים על קיומו. השחיקה המתמשכת ברווחיות משרדי הפרסום, מאיימת לכרות את הענף עליו יושבת התעשייה כולה. יום העיון יטפל בסוגיה הבוערת ביותר הנמצאת במרכזו של סדר היום והיא שיטת התגמול של משרדי הפרסום והתמורות שיחולו בה. אני שמח כי בכירי התעשייה יופיעו ביום העיון ויעניקו מניסיונם לדיון הציבורי בפיתרון הסוגיה".
- 3.20/02/2013 13:19הגב לתגובה זויהיה קל למשטרה לעצור אותם כשכולם מרוכזים במקום אחד להעסיק יותר מ12 שעות זו עבירה על החוק להעסיק בשבת ללא היתר זו עבירה על החוק
- 2.ידברו על ה״סופרים״ ?? (ל"ת)מד מן 18/02/2013 22:28הגב לתגובה זו
- 1.אורן 18/02/2013 18:52הגב לתגובה זונהנתנות המנהלים הבכירים ותנאי העבדות של הזוטרים. בושה ושמח שעזבתי את הענף המגעיל הזה