לא פוגעים: גם לאחר 3 מצגות של JWT ודרורי שלומי - בבנק אגוד לא יצאו מרוצים
המכרז על תקציב הפרסום של בנק אגוד היה אמור להיות כבר מוכרע. לשלב הגמר העפילו כזכור JWT ישראל ודרורי שלומי. עם זאת, גם 7 חודשים לאחר ההחלטה לצאת למכרז אין עדיין זוכה.
לאייס נודע כי בחודשים האחרונים הציגו JWT ישראל ודרורי שלומי לא פחות מ-3 מצגות כל אחד בפני הבנק, ללא הצלחה וללא הכרעה. על פניו נראה כי המשרדים לא הצליחו לרצות את נציגי הבנק שהיה אמור לצאת לדרך חדשה עם אחד המשרדים כבר ברבעון הראשון של 2013, בחודש ינואר.
אחת הראיות לכך היא ההחלטה של הבנק לצאת בגל פרסום נוסף באמצעות קמפיין 'חשבון הפוך' של משרד הפרסום 'לעומק התודעה' - מי שטיפל בתקציב הפרסום שלו בתקופת הביניים שלאחר הפרידה מגלר נסיס (לשעבר) והיציאה למכרז חדש.
3 מצגות הן לא עניין של מה בכך - מדובר בתיעול אנרגיה של 2 המשרדים לטובת מכרז אסטרטגי שעשוי להשפיע רבות עליהם. מעבר לשעות העבודה הרבות והמשאבים שכל משרד נאלץ לגייס ולהשקיע, מדובר בתהליך מייאש. גורם בענף מתייחס לכך ואומר: "בפעם השלישית אתה מגיע כבר מסיטואציה לא נכונה. זה מייצר חוסר בטחון בקרב העובדים, ובכלל תהליך מסוג שכזה מעלה הרבה שאלות - אתה כבר לא יודע אם יש שיקולים זרים בתהליך או שלא".
כזכור, המכרז יצא לדרכו כשברקע עומדת לזכותו של דרורי שלומי ההיכרות המוקדמת וההסטוריה המשותפת בין יורם דרורי לחיים פרייליכמן, מנכ"ל בנק אגוד. כעת, על סף ההכרעה, נראה כי קשר זה אמנם הביא את המשרד למרחק נגיעה, אך לא מן הנמנע שהתוצאה לא תהיה כפי שהוא ציפה.
בתוך כך, לאייס נודע כי מתקיימים מגעים בין משרד הפרסום דרורי שלומי ללא אחר מאשר לירון שכטר - מנהל האסטרטגיה של JWT ישראל - המתמודד מולם על מכרז אגוד. בין שכטר למנכ"לית דרורי שלומי אלה גולדשטיין-וולף יש הכרות מוקדמת שכן גולדשטיין-וולף עבדה בעברה ב-JWT.
שכטר הגיב לדברים ואמר לאייס: "אני איש של עשייה ועבודה ולא מעוניין לעסוק ברכילות. נכון לעכשיו אני עובד ב-JWT".
מדרורי-שלומי ובנק אגוד לא נמסרה תגובה.
- 13.אלון 18/02/2013 10:04הגב לתגובה זואיזה עסק מסריח, איזה ענף מסריח, איזה לקוח מסריח. להעביד לקוחות במשך חודשים בשביל תקציב מצ'וקמק. אפשר לחשוב שמדובר בתקציב הפרסום העולמי של פרוקטר אנד גמבל. פשוט בושה לנצל מצוקה של משרדים ולכפות עליהם עוד מצגת ועוד מצגת. השקעה של עשרות ואולי מאות אלפי שקלים. ממש מגעיל. חבל שהמשרדים נגררים לזה. אגב, מאחורי כל זה עומד מר אייל לינור שמייעץ לבנק במכרז הזה.
- סתם אחת 18/02/2013 10:58הגב לתגובה זוכי אולי גם לו כדאי שיתארך
- 12.סתם 18/02/2013 09:50הגב לתגובה זוהצורך של הלקוח מובן, הוא רוצה לראות אופציות, הוא רוצה שיעבדו והוא צודק, אבל אין שום סיבה שהוא לא ישלם עבור זה. זה כבר עבר גבול וחוסר הוגנות. ויש מספיק פתרונות: למשל לשלם עבור מכרז ואם המשרד זוכה אז הוא מקזז את הסכום מהתקציב, לשלם החל מסיבוב שני ומעלה, קיצר יש פתרונות. מובן שהמשרדים מפחדים לדרוש, המצב בענף לא משהו, אבל זה לא נותן תירוץ לצד השני לא להיות הוגן. מצד שני אולי זה מגיע למשרדים אחרי כל העמלות המופרכות שהם היו נוהגים לקחת. מצד שלישי, חייבים לשנות את שיטת התמחור בענף. זה צריך להגיע מצד הלקוח ומצד המשרד גם יחד.
- 11.שמעון 17/02/2013 20:26הגב לתגובה זואלה שנבעטה מJWT אחרי שלמעשה לא עשתה דבר עבור המשרד בכל השנתיים שהיתה שם, למעט עישון כבד והתעללות בתקציבאיות היא מחפשת איך לגנוב את הטאלנט האחרון שנשאר בJWT. בושה
- גל 18/02/2013 10:07הגב לתגובה זושוק חופשי וזכותה להציע למי שהיא רוצה מה שהיא רוצה. אני לא בטוח עד כמה מדובר בטאלנט גדול כי עובדתית לא יצא שום דבר מעניין מ-JWT בשנים האחרונות אבל בהנחה שכן והיא רוצה אותו, שיבושם לה ושיבושם לו. אם JWT רוצים להשאיר אותו שיציעו לו הצעה שאי אפשר לעמוד בפניה
- 10.מד מן 17/02/2013 18:14הגב לתגובה זוהאמת,כנראה שניהם.
- או אייס (ל"ת)O-0 18/02/2013 10:22הגב לתגובה זו
- 9.אהה שלום מזמן לא היתה סאגה כזאת (ל"ת)איוב 17/02/2013 18:06הגב לתגובה זו
- 8.מסימני המיתון??? (ל"ת)מעצבן 17/02/2013 18:03הגב לתגובה זו
- 7.פומפיה 17/02/2013 17:49הגב לתגובה זוואחרי כל זה אתם עוד רבים על לקוחות?? מי רוצה לעבוד עם לקוח שמטרטר ככה משרדים??
- 6.דני 17/02/2013 17:48הגב לתגובה זוצריך לסיים את המכרזים הנ"ל, הבעיה היא לא של הלקוחות אלא של משרדי הפרסום שמוכנים לעבוד חודשיים ללא כל תשלום עבור ההוצאות. משרדי הפרסום הרסו את הענף בעצמם.
- 5.עידן 17/02/2013 17:43הגב לתגובה זושפשוט יישארו עם לעומק התודעה
- 4.אייס 17/02/2013 16:57הגב לתגובה זואייס - אתר רכילות קטן.
- 3.יאגו 17/02/2013 16:12הגב לתגובה זואני אומר לעשות לא פחות מאשר 5 מצגות. רצוי אבל שעוד משרדים יקחו בזה חלק. למשל GPS. שאפו לאגוד!
- ר 18/02/2013 14:51הגב לתגובה זותמות נפשי עפ פלישתים?
- 2.אחת שחושבת... 17/02/2013 15:58הגב לתגובה זושמוצאים את כל הרכילות הזאת החוצה לא משנה אם זה המשרד או הלקוח.תחום הפרסום הולך ופושט את הרגל.
- 1.משם 17/02/2013 15:48הגב לתגובה זונתתם להם מספיק עבודה בחינם!