כפי שנחשף באייס: שילוח מקים שלוחת ניו מדיה בדרום - שתעסיק 120 עובדים
שנה לאחר החשיפה באייס, המיזם של אילן שילוח יוצא לדרך: קבוצת הפרסום הגדולה בישראל 'מקאן אריקסון' תקים מרכז לדיגיטל וניו מדיה במצפה רמון. המרכז שיוקם בהשקעה של מאות אלפי שקלים עתיד לקלוט עד 2018 כ-120 עובדים, ויציע שירותים לעסקים קטנים ובינוניים בארץ ובעולם.
כפי שנחשף
'מקאן וואלי' יציע שירותי דיגיטל וניו מדיה לבעלי עסקים קטנים ובינוניים מכל רחבי הארץ. בין היתר, יספק המרכז שירותי ניהול דפי פייסבוק (לרבות המגזר הערבי והרוסי), קידום ממומן וקידום אורגני באינטרנט וברשתות החברתיות, שירותי מיתוג ועיצוב, בניית אתרים וכל שירות אחר שקבוצת מקאן אריקסון מציעה. בשנתיים הקרובות המשרד יקלוט עשרות עובדים, וצפוי עד 2018 לספק תעסוקה לכ-120 עובדים באופן ישיר וכ-120 עובדים באופן עקיף. העובדים החדשים יעברו שישה חודשי הכשרה, בתמיכת משרד התמ"ת. בנוסף, בחודשים הקרובים יפתח מקאן וואלי קורסי הכשרה למקצועות הניו מדיה לצעירי הדרום. משרד האוצר, משרד השיכון והמועצה המקומית מצפה רמון, תומכים במיזם ויקצו משאבים לפיתוחו לאורך הדרך.
בשלב הראשון, יפעל המרכז במבנה קיים בשכונת מגורים במצפה רמון, שהוכשר ושופץ בהשקעה כספית של מקאן אריקסון. בימים אלה החל תהליך פיתוח סביבתי לטובת תושבי היישוב, הכולל הקמת גן שעשועים, נטיעת עצים, פינות ישיבה, שדרוג תשתיות ועוד. הפיתוח הסביבתי מתאפשר הודות למענק כספי בסך 300 אלף שקלים, שהתקבל מהמשרד לפיתוח הנגב והגליל, בראשות המנכ"לית אורנה הוזמן-בכור.
המשרד לפיתוח הנגב והגליל מלווה את הפרויקט מרגע יציאתו לדרך באמצעות סיוע בתשתיות, מציאת פתרונות דיור זולים ושילוב בקהילה.
המשנה לראש הממשלה והשר הממונה על המשרד לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, מסר היום (יום ב') כי "המיזם הוא דוגמא מובהקת למהלכים מחוללי השינוי בפריפריה. זהו מהלך רוחבי בעל השפעה לא רק על תעסוקה, אלא גם על מעבר אוכלוסייה לדרום".
חנה רדו, COO במקאן אריקסון ומובילת המיזם, מסרה: "אנחנו נמצאים בשלבים הראשונים של הקמת מקאן ואלי, ונדהמים לגלות את ההיענות הסוחפת שאנו זוכים לה, הן ממשרדי הממשלה, הן מתושבי המקום שרואים במיזם מנוע לצמיחה כלכלית ומקצועית, והן מבעלי מקצוע שונים שרואים לנכון להירתם לעשייה באופן מיידי. כולנו תקווה כי הקמת השלוחה תייצר קשת הזדמנויות רחבה עבור צעירי הדרום ואלה הרוצים לעבור להתגורר בו, ועבור עסקים המחפשים אתגרים תעסוקתיים - בשאיפה שהמיזם יוביל לפתיחת עסקים נוספים במצפה רמון ובאזור".
מיכל רומי אמרה כי "כילידת מצפה רמון, אני רואה במקאן ואלי הזדמנות חד פעמית לשבור את מעגל הקסמים של עיירות הפיתוח. המיזם מאפשר לנו לרתום את המומחיות המקצועית והחזון של משרד הפרסום המוביל בישראל, כדי להביא לשינוי אמיתי ומורגש בחיי התושבים, ולשלב בהצלחה בין פיתוח עסקי-כלכלי לבין פיתוח אנושי-חברתי".
למעוניינים, ניתן לשלוח קורות חיים לכתובת זו: [email protected]
- 9.עדי 10/02/2013 14:59הגב לתגובה זואני הגעתי עם יותר כסף מהבית וארבעה ילדים ולאחר חמש שנים הבנתי מה ששילוח יבין בעוד שנתיים עיירת פיתוח זה לא מקום זוהי מחלה נטולת חיסון .יש למגר את החונטה בכדי לייצר משהו אחר.עד אז מצפה תישאר מתפרה היונקת מעטיני השלטון והתמימות.
- 8.היפים והאמיצים 05/02/2013 14:49הגב לתגובה זוממש אאוטסורס לתפארת! ככה מקאן יוכלו לקחת מחירים נמוכים - ולרסק את כל העצמאים בענף, ועוד לקבל על כך מימון ממשלתי! איזה יופי! בקיצור, מאפיית מקאן עושה "מהפך" שבעצם "יהפוך" את העצמאיים למובטלים - ואת מקאן לעשירים יותר! נפלא - חלם 'כחול לבן' וממש לא מפתיע. ולכל אלו שצועקים "אויש הוא מקנא" תקפצו לי, אני חושב על העסקים שהולכים לאכול אותה.
- 7.יודע דבר 05/02/2013 13:40הגב לתגובה זו120 עובדים? כיום יש שם שלושה עובדים או משהו כזה...אחלה צמיחה מתכננים שם. המהלך מזכיר מאוד את כל החברות שהעתיקו את מרכזי השירות שלהם להודו...כח עבודה זול. יש עוד יתרונות לעלויות - שפע הטבות מס וזה גם אחלה PR עם כותרות מפוצצות. בסופו של יום לקוחות רוצים לפגוש את מי שנותן להם שירות... מקאן ואלי שמלי, זה לא מונע ממקאן לפטר כל היום עובדים. כולל כאלה שהיו שם 11 שנה... ומי שמבין מבין. אין פה שום פילנתרופיה. יח"צ נטו.
- 6.ד' 04/02/2013 19:12הגב לתגובה זופיצריה לא מקבלת מימון ומשרד הפרסום הכי גדול בארץ מקבל סיועה ממשלתי, זה לא בושה? או שמה זה מהלך שנועד לגייס לקוחות ויח"צ?! אילן שילוח יכול לממן הקמת 10 מרכזים שכאלה בלי למצמץ, במיוחד שמדובר בסופו של עניין במהלך עיסקי מתוחקם כי קבוצת מקאן פשוט חייבת את העסקים הקטנים כמנוע הצמיחה שלה לאור התחזקות מתחריה!!!
- 5.מחפשים גרפיקאים? (ל"ת)אני 04/02/2013 15:18הגב לתגובה זו
- 4.BIZ 04/02/2013 14:18הגב לתגובה זוקחו את כולם רק לא את השומר מהבוטקה בחניה- מלך!
- אין על יהודה! הכוכב האמיתי! (ל"ת)בני כהן 04/02/2013 17:09הגב לתגובה זו
- קוראים לו יהודה!!! אחד ויחיד (ל"ת)שרון 04/02/2013 15:11הגב לתגובה זו
- מעריץ של יהודה 04/02/2013 14:21הגב לתגובה זוכולם יודעים שיהודה מחזיק את המשרד.
- 3.שמעון 04/02/2013 13:40הגב לתגובה זוושושן המתלהמת, תחליפי את הטרמינולוגיה. די עם ה"נלחמים". זו לא מלחמה
- . 04/02/2013 23:14הגב לתגובה זו"ויציע שירותים לעסקים קטנים ובינוניים בארץ ובעולם." כנראה שזו השאיפה.
- 2.כבוד למקאן וכבוד גדול לחנה רדו תותחית על אין (ל"ת)ha 04/02/2013 13:11הגב לתגובה זו
- 1.די לצביעות, סך הכל באים למקום עם עלויות תפעול (ל"ת)אריה 04/02/2013 12:14הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
