כפי שנחשף באייס: שילוח מקים שלוחת ניו מדיה בדרום - שתעסיק 120 עובדים

המרכז יוקם במצפה רמון בשיתוף עם היזמית מיכל רומי, שתנהל את המיזם. יציע שירותי דיגיטל, קידום ממומן ועוד לבעלי עסקים קטנים ובינוניים בכל הארץ
משה בנימין | (13)

שנה לאחר החשיפה באייס, המיזם של אילן שילוח יוצא לדרך: קבוצת הפרסום הגדולה בישראל 'מקאן אריקסון' תקים מרכז לדיגיטל וניו מדיה במצפה רמון. המרכז שיוקם בהשקעה של מאות אלפי שקלים עתיד לקלוט עד 2018 כ-120 עובדים, ויציע שירותים לעסקים קטנים ובינוניים בארץ ובעולם.

כפי שנחשף באייס, לפני שנה בדיוק החל מקאן אריקסון בגיוס עובדים למרכז שיוקם בדרום. בימים אלו החל תהליך גיוס לעובדים בעלי תואר ראשון, שלא יחויבו להציג ניסיון קודם. המרכז יציע שכר זהה לתפקידים מקבילים בסניף מקאן אריקסון בתל אביב, השווה לשכר הממוצע המקובל בענף. הקמת המרכז, בהשקעה כוללת של מאות אלפי שקלים, מתאפשרת בזכות השקעה של מקאן אריקסון, בשיתוף פעולה עם מיכל רומי, יזמית ועורכת מגזין 'כביש 40', שגם תנהל את המיזם.

'מקאן וואלי' יציע שירותי דיגיטל וניו מדיה לבעלי עסקים קטנים ובינוניים מכל רחבי הארץ. בין היתר, יספק המרכז שירותי ניהול דפי פייסבוק (לרבות המגזר הערבי והרוסי), קידום ממומן וקידום אורגני באינטרנט וברשתות החברתיות, שירותי מיתוג ועיצוב, בניית אתרים וכל שירות אחר שקבוצת מקאן אריקסון מציעה. בשנתיים הקרובות המשרד יקלוט עשרות עובדים, וצפוי עד 2018 לספק תעסוקה לכ-120 עובדים באופן ישיר וכ-120 עובדים באופן עקיף. העובדים החדשים יעברו שישה חודשי הכשרה, בתמיכת משרד התמ"ת. בנוסף, בחודשים הקרובים יפתח מקאן וואלי קורסי הכשרה למקצועות הניו מדיה לצעירי הדרום. משרד האוצר, משרד השיכון והמועצה המקומית מצפה רמון, תומכים במיזם ויקצו משאבים לפיתוחו לאורך הדרך.

בשלב הראשון, יפעל המרכז במבנה קיים בשכונת מגורים במצפה רמון, שהוכשר ושופץ בהשקעה כספית של מקאן אריקסון. בימים אלה החל תהליך פיתוח סביבתי לטובת תושבי היישוב, הכולל הקמת גן שעשועים, נטיעת עצים, פינות ישיבה, שדרוג תשתיות ועוד. הפיתוח הסביבתי מתאפשר הודות למענק כספי בסך 300 אלף שקלים, שהתקבל מהמשרד לפיתוח הנגב והגליל, בראשות המנכ"לית אורנה הוזמן-בכור.

המשרד לפיתוח הנגב והגליל מלווה את הפרויקט מרגע יציאתו לדרך באמצעות סיוע בתשתיות, מציאת פתרונות דיור זולים ושילוב בקהילה.

המשנה לראש הממשלה והשר הממונה על המשרד לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, מסר היום (יום ב') כי "המיזם הוא דוגמא מובהקת למהלכים מחוללי השינוי בפריפריה. זהו מהלך רוחבי בעל השפעה לא רק על תעסוקה, אלא גם על מעבר אוכלוסייה לדרום".

חנה רדו, COO במקאן אריקסון ומובילת המיזם, מסרה: "אנחנו נמצאים בשלבים הראשונים של הקמת מקאן ואלי, ונדהמים לגלות את ההיענות הסוחפת שאנו זוכים לה, הן ממשרדי הממשלה, הן מתושבי המקום שרואים במיזם מנוע לצמיחה כלכלית ומקצועית, והן מבעלי מקצוע שונים שרואים לנכון להירתם לעשייה באופן מיידי. כולנו תקווה כי הקמת השלוחה תייצר קשת הזדמנויות רחבה עבור צעירי הדרום ואלה הרוצים לעבור להתגורר בו, ועבור עסקים המחפשים אתגרים תעסוקתיים - בשאיפה שהמיזם יוביל לפתיחת עסקים נוספים במצפה רמון ובאזור".

מיכל רומי אמרה כי "כילידת מצפה רמון, אני רואה במקאן ואלי הזדמנות חד פעמית לשבור את מעגל הקסמים של עיירות הפיתוח. המיזם מאפשר לנו לרתום את המומחיות המקצועית והחזון של משרד הפרסום המוביל בישראל, כדי להביא לשינוי אמיתי ומורגש בחיי התושבים, ולשלב בהצלחה בין פיתוח עסקי-כלכלי לבין פיתוח אנושי-חברתי".

למעוניינים, ניתן לשלוח קורות חיים לכתובת זו: [email protected]

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    עדי 10/02/2013 14:59
    הגב לתגובה זו
    אני הגעתי עם יותר כסף מהבית וארבעה ילדים ולאחר חמש שנים הבנתי מה ששילוח יבין בעוד שנתיים עיירת פיתוח זה לא מקום זוהי מחלה נטולת חיסון .יש למגר את החונטה בכדי לייצר משהו אחר.עד אז מצפה תישאר מתפרה היונקת מעטיני השלטון והתמימות.
  • 8.
    היפים והאמיצים 05/02/2013 14:49
    הגב לתגובה זו
    ממש אאוטסורס לתפארת! ככה מקאן יוכלו לקחת מחירים נמוכים - ולרסק את כל העצמאים בענף, ועוד לקבל על כך מימון ממשלתי! איזה יופי! בקיצור, מאפיית מקאן עושה "מהפך" שבעצם "יהפוך" את העצמאיים למובטלים - ואת מקאן לעשירים יותר! נפלא - חלם 'כחול לבן' וממש לא מפתיע. ולכל אלו שצועקים "אויש הוא מקנא" תקפצו לי, אני חושב על העסקים שהולכים לאכול אותה.
  • 7.
    יודע דבר 05/02/2013 13:40
    הגב לתגובה זו
    120 עובדים? כיום יש שם שלושה עובדים או משהו כזה...אחלה צמיחה מתכננים שם. המהלך מזכיר מאוד את כל החברות שהעתיקו את מרכזי השירות שלהם להודו...כח עבודה זול. יש עוד יתרונות לעלויות - שפע הטבות מס וזה גם אחלה PR עם כותרות מפוצצות. בסופו של יום לקוחות רוצים לפגוש את מי שנותן להם שירות... מקאן ואלי שמלי, זה לא מונע ממקאן לפטר כל היום עובדים. כולל כאלה שהיו שם 11 שנה... ומי שמבין מבין. אין פה שום פילנתרופיה. יח"צ נטו.
  • 6.
    ד' 04/02/2013 19:12
    הגב לתגובה זו
    פיצריה לא מקבלת מימון ומשרד הפרסום הכי גדול בארץ מקבל סיועה ממשלתי, זה לא בושה? או שמה זה מהלך שנועד לגייס לקוחות ויח"צ?! אילן שילוח יכול לממן הקמת 10 מרכזים שכאלה בלי למצמץ, במיוחד שמדובר בסופו של עניין במהלך עיסקי מתוחקם כי קבוצת מקאן פשוט חייבת את העסקים הקטנים כמנוע הצמיחה שלה לאור התחזקות מתחריה!!!
  • 5.
    מחפשים גרפיקאים? (ל"ת)
    אני 04/02/2013 15:18
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    BIZ 04/02/2013 14:18
    הגב לתגובה זו
    קחו את כולם רק לא את השומר מהבוטקה בחניה- מלך!
  • אין על יהודה! הכוכב האמיתי! (ל"ת)
    בני כהן 04/02/2013 17:09
    הגב לתגובה זו
  • קוראים לו יהודה!!! אחד ויחיד (ל"ת)
    שרון 04/02/2013 15:11
    הגב לתגובה זו
  • מעריץ של יהודה 04/02/2013 14:21
    הגב לתגובה זו
    כולם יודעים שיהודה מחזיק את המשרד.
  • 3.
    שמעון 04/02/2013 13:40
    הגב לתגובה זו
    ושושן המתלהמת, תחליפי את הטרמינולוגיה. די עם ה"נלחמים". זו לא מלחמה
  • . 04/02/2013 23:14
    הגב לתגובה זו
    "ויציע שירותים לעסקים קטנים ובינוניים בארץ ובעולם." כנראה שזו השאיפה.
  • 2.
    כבוד למקאן וכבוד גדול לחנה רדו תותחית על אין (ל"ת)
    ha 04/02/2013 13:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    די לצביעות, סך הכל באים למקום עם עלויות תפעול (ל"ת)
    אריה 04/02/2013 12:14
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.