לא מוותרים בקלות: לאחר ביטול הקקטוס - אנשי הקריאייטיב יערכו מפגש חירום

במוצ"ש ייערך מפגש שהחל ביוזמת פייסבוק של ערן גפן ואושר על ידי 280 חברים. המפגש יתנהל במתכונת של קבוצות חשיבה בהנחיית בכירי הענף
משה בנימין | (16)

ביטול תחרות הקריאייטיב של ענף הפרסום "קקטוס הזהב" ב-2013 הוא גלולה מרה שאנשי קריאייטיב רבים לא מוכנים לבלוע בשתיקה. עם פרסום ההחלטה על ביטול התחרות השנתית החלה להתגבש בפייסבוק יוזמה עצמאית, בראשותו של ערן גפן שקרא לחבריו בענף להפגש ולעשות מעשה. כעת, משהסתיימו הבחירות ורבים מאנשי הקריאייטיב הבכירים התפנו לנושא. יוזמת הפייסבוק הופכת למפגש שייערך במוצ"ש הקרוב בשעה 19:00 בבית גרביטי קריאייטיב האוס. המפגש, כפי שמארגניו מעידים הוא לא רק פועל יוצא של ביטול תחרות הקקטוס אלא מגיע בעקבות המשבר של השנה האחרונה בענף הפרסום. נכון לעכשיו כ-280 חברים כבר אישרו את הגעתם למפגש. במידה ואפילו מחציתם יגיעו למפגש, יהיה ניתן להכתירו כהצלחה, וכעדות מבשרת טובות למידת החשיבות שמייחסים אנשי הפרסום לנושא. הכינוס שמוגדר כ"מפגש חירום יוצא דופן" בא לאחד כוחות ומוחות להצלת הענף. במפגש ישתתפו מרבית אנשי הקריאייטיב וביניהם בכירי הענף, כגון יורם לוי, לשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב והמשנה למנכ"ל בבאומן בר ריבנאי, ניב חורש, מנכ"ל משותף בראובני פרידן, צור גולן, לשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב בשלמור אבנון עמיחי ואלדד ויברגר, מנכ"ל מקאן דיגיטל. להשתתפות במפגש ורישום דרך הפייסבוק - לחצו כאן בהזמנה שפירסם גפן בפייסבוק כתב: "השנים האחרונות שחקו את הקסם שאהבנו בענף הרעיונות. ביטול הקקטוס הוא קריאת השכמה אחרונה לכל מי שאוהב יצירתיות, רגע לפני שמנהלים תאבי עמלות גומרים את הענף לגמרי, זה הזמן למפגש של אנשי קריאייטיב לפצח את הבריף שחשוב לכולנו: איך מצילים את תעשיית הרעיונות. כצעד ראשון החלטנו להיפגש". שלוש המטרות של המפגש כפי שהוגדרו על ידי מארגניו הן: לאתר את הבעיות המהותיות בענף; להציע פתרונות אותם יכולים להוביל אנשי הקריאייטיב; להציע חלופה לטקס הקקטוס שבוטל. המפגש עצמו יתנהל בצורה מבוזרת של קבוצות חשיבה בחדרים, בהנחיית אנשי קריאייטיב וותיקים, כאשר המשתתפים ינועו מחדר לחדר וכל אחד יכול לפתוח קבוצה. הנושאים שידונו הם: יורם לוי - מדוע ביטלנו את הקקטוס; צור גולן - דרושה מהפכה; אלדד וינברגר - עוולות הענף: אנחנו אשמים וחובת ההוכחה עלינו; עופר גולן - הקריאייטיב הישן מת. יחי המלך החדש; ניב חורש - לעשות אהבה עם הלקוחות ומיכאל גורי - למה שצעירים יבואו לעבוד בענף?

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    יונתן 04/02/2013 12:26
    הגב לתגובה זו
    אתם חבורה של אגומניייייאקים נרקיסיסטים ,על מה בדיוק אתם רוצים לקבל פרסים ? על דביר ,על העם בוחר (שוב ) קפה עלית ,על מאמא עוף ????!! היצירתיות מכם והלאה ...
  • 15.
    ערן 04/02/2013 11:39
    הגב לתגובה זו
    מה הקשר בין גפן לבין קריאייטיב חוץ מזה שהוא ה-BFF של גדעון ובא משלמור, משרד שבמשך שנים עשה את הקריאייטיב הגרוע בארץ
  • 14.
    בדיחארטה (ל"ת)
    סולי 03/02/2013 17:09
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    ליאת 03/02/2013 16:08
    הגב לתגובה זו
    לראשונה מזה הרבה זמן אני מרגישה אופטימיות באוויר
  • 12.
    גידי 03/02/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
    כל אלו שבחוץ צמאים לפרילאנס מצאו נושא שעד אתמול בעטו בו - הקקטוס. אז מה המטרה? החזרת הקקטוס? ניגוח משרדים? יחצ עצמי? לא ברור הבריף.
  • 11.
    לשעבר 03/02/2013 13:41
    הגב לתגובה זו
    260 מתוך 270 שאישרו השתתפות הם "לשעברים" שמחפשים "קרש" לחזור להיות רלוונטים....
  • 10.
    איכס 03/02/2013 13:36
    הגב לתגובה זו
    וכן. המפגש נדרש וראוי. רק כדי לעקור מהשורש את כל אותם עשבים שוטים שחושבים שלטנף בעילום שם זאת חוכמה גדולה. אתם פני הענף המסריח הזה. אנשים ציניים, קטני אמונה שבטוחים שאי אפשר לשנות כלום ומעדיפים להשתרך כל חיייהם מאחור
  • 9.
    חטא ועין 03/02/2013 13:25
    הגב לתגובה זו
    פרט להתבשמות ההמונית של אנשי ה'קריאטיב' בנאדים של עצמם, כמובן.
  • 8.
    ג.ג 03/02/2013 13:11
    הגב לתגובה זו
    גפן,יד ימינו של גדעון עד לפני שנתיים, שיחד איתו הצהירו תחת כל קקטוס רענן "קקטוס? פרסים של הארץ? פחח... את מי זה מעניין פנינו לקאן" - חרד פתאום לגורל התחרות, ויחד איתו לפני כמה 3 שנים לא השתתפו בקקטוס בשל "קשיים כלכליים". נו, הייתי אומר שמישהו כאן צריך יח"צ. אבל בואו נפסיק עם הציניות הזאת, טוב.
  • 7.
    מס' 6. יגאל שלח אותך? (ל"ת)
    03/02/2013 13:04
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    כלום 03/02/2013 12:59
    הגב לתגובה זו
    המפגש הזה הוא הזייה. שטויות במיץ עגבניות. רוח וצלצולים. סתם בזבוז זמן בלי אג'נדה ברורה או מטרות מוגדרות. חארטה
  • 5.
    יגאל בראון הוזמן למפגש? (ל"ת)
    03/02/2013 12:58
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ידברו על האינטראקטיב? (ל"ת)
    03/02/2013 12:50
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    03/02/2013 12:50
    הגב לתגובה זו
    או ששוב אתם מתכנסים בתוך הבועה של עצמכם ובטוחים שהפרסום מתחיל ונגמר בהחלטות שלכם?
  • 2.
    סחטיין. לא רק מדברים (ל"ת)
    נעמי 03/02/2013 12:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    03/02/2013 12:48
    הגב לתגובה זו
    זה כמו לשחק כדורגל בשכונה ולחלום שאתה מראדונה. אין לזה שום ערך
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.