
מחקר: חצי מהאמריקאים מדווחים על צפייה חוזרת בפרסומות הסופרבול
מדי שנה, חודשים ספורים לקראת הסופרבול, אירוע הספורט הנצפה ביותר בעולם, השיח סובב בעיקר סביב מחירי הפרסומות, הספוטים ל-30 ו-60 שניות, קצב מכירות זמן האוויר של הרשת המשדרת, וכן הלאה באותו העניין. ההתעסקות המתבקשת, אם כי מוגזמת, במחירי הפרסומות כמעט ומשכיח מאתנו את העובדה שמדובר באירוע בעל משמעות תרבותית-חברתית חסרת תקדים. גמר המונדיאל, או אפילו גמרים כל אמריקאים אחרים - NBA או בייסבול לא הצליחו להפוך לחגיגית פרסום-שיווק-צריכה שכזו. במקביל למשחק הסופרבול עצמו מתנהל משחק שני, מותח, תחרותי ומעניין את הצופים לא פחות - בזמן הברייק. הפרסומות המשודרות נצפות על ידי מיליוני זוגות עיניים שלא חולמים על זפזופ לערוץ אחר ומחכים לרגע הזה של יציאה לפרסומות. מעבר לכך הפרסומות זוכות לאינסטנט מיתוג, רק מעצם העובדה שהן חלק מהחגיגה. אבק הכוכבים של אירוע הסופרבול מייצר שיחה שמתחילה כמה חודשים לפני האירוע, מגיעה לשיא במהלכו, ולא דועכת גם מספר שבועות לאחר מכן. מותגים שיודעים כיצד למנף את עצמם ולהכות בברזל ה-PR הלוהט מרוויחים חשיפה ששוויה הכולל הופך את ההשקעה האסטרונומית, כ-3 מיליון דולר ל-30 שניות (ללא עלויות הפקה, פרזנטורים וכו') למשתלמת. נתון שמחזק את המפרסמים שלוטשים עיניים לסופרבול ואף יעודד אותם ליצירת פרסומות בולטות, ייחודיות ולא שגרתיות עולה ממחקר של משרד הפרסום Venables Bell & Partners מסן פרנסיסקו, לפיו כחצי מהאמריקנים מדווחים על צפייה חוזרת ויזומה בפרסומות הסופרבול. זאת ועוד: 40% מהצופים ישתפו את הפרסומות ברשתות החברתיות - 86% באמצעות פייסבוק ו-30% מהם באמצעות טוויטר (עלייה של 500% לעומת 2012). עורכי המחקר מציינים, כי בהנחה ומדובר ב-111 מיליון צופים בסופרבול (על פי נתוני השנה שעברה) ולכל אמריקני יש בממוצע 130 חברים בפייסבוק, מדובר בהיקף חשיפה שיכול להסתכם ב-4.9 מיליארד זוגות עיניים. דיגיטל, רשתות חברתיות ואלכוהול בגזרת הדיגיטל: המחקר מגלה כי מעורבות הצופים במשחק ובפרסומות בפלטפורמת הדיגיטל - צמחה במספר דו ספרתי בין 2010 ל-2013. טוויטר רשמה את הזינוק הגבוה ביותר עם עלייה של 275%. בקרב בני הנוער נמצא כי כ-86% מהם צופים במשחק תוך שימוש ביותר מ-2 מסכים בו זמנית. המחקר מצביע עוד על נטייה מובהקת לשימוש מוגבר ברשתות החברתיות בקרב קהילת ה'הנגאובר'. כ-31 מיליון אמריקאים מתוך 111 מיליון הצופים שצפויים לצפות בשידור מעידים על עצמם כי יסבלו מהנגאובר. 70% מאלו המעידים על עצמם כבעלי צריכה מוגברת של אלכוהול ישתפו פרסומות ברשתות חברתיות. 60% מהם יעלו פרסומת כלשהי לפייסבוק, ונתון חשוב לא פחות - 50% מאותם חובבי שתייה מעידים על עצמם כי ירכשו מוצרים תוך כדי צפייה במשחק.

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.