סופרבול 2012 ג'איינטס  פאטריוטס
צילום: Getty images Israel

מחקר: חצי מהאמריקאים מדווחים על צפייה חוזרת בפרסומות הסופרבול

מחקר שנערך ע"י משרד פרסום מגלה נתונים שהופכים את ההשקעה האדירה בזמן אוויר למשתלמת. וגם: על הקשר בין אלכוהול לשיתוף פרסומות ברשת
משה בנימין |

מדי שנה, חודשים ספורים לקראת הסופרבול, אירוע הספורט הנצפה ביותר בעולם, השיח סובב בעיקר סביב מחירי הפרסומות, הספוטים ל-30 ו-60 שניות, קצב מכירות זמן האוויר של הרשת המשדרת, וכן הלאה באותו העניין. ההתעסקות המתבקשת, אם כי מוגזמת, במחירי הפרסומות כמעט ומשכיח מאתנו את העובדה שמדובר באירוע בעל משמעות תרבותית-חברתית חסרת תקדים.

גמר המונדיאל, או אפילו גמרים כל אמריקאים אחרים - NBA או בייסבול לא הצליחו להפוך לחגיגית פרסום-שיווק-צריכה שכזו. במקביל למשחק הסופרבול עצמו מתנהל משחק שני, מותח, תחרותי ומעניין את הצופים לא פחות - בזמן הברייק. הפרסומות המשודרות נצפות על ידי מיליוני זוגות עיניים שלא חולמים על זפזופ לערוץ אחר ומחכים לרגע הזה של יציאה לפרסומות. מעבר לכך הפרסומות זוכות לאינסטנט מיתוג, רק מעצם העובדה שהן חלק מהחגיגה.

אבק הכוכבים של אירוע הסופרבול מייצר שיחה שמתחילה כמה חודשים לפני האירוע, מגיעה לשיא במהלכו, ולא דועכת גם מספר שבועות לאחר מכן. מותגים שיודעים כיצד למנף את עצמם ולהכות בברזל ה-PR הלוהט מרוויחים חשיפה ששוויה הכולל הופך את ההשקעה האסטרונומית, כ-3 מיליון דולר ל-30 שניות (ללא עלויות הפקה, פרזנטורים וכו') למשתלמת.

נתון שמחזק את המפרסמים שלוטשים עיניים לסופרבול ואף יעודד אותם ליצירת פרסומות בולטות, ייחודיות ולא שגרתיות עולה ממחקר של משרד הפרסום Venables Bell & Partners מסן פרנסיסקו, לפיו כחצי מהאמריקנים מדווחים על צפייה חוזרת ויזומה בפרסומות הסופרבול. זאת ועוד: 40% מהצופים ישתפו את הפרסומות ברשתות החברתיות - 86% באמצעות פייסבוק ו-30% מהם באמצעות טוויטר (עלייה של 500% לעומת 2012). עורכי המחקר מציינים, כי בהנחה ומדובר ב-111 מיליון צופים בסופרבול (על פי נתוני השנה שעברה) ולכל אמריקני יש בממוצע 130 חברים בפייסבוק, מדובר בהיקף חשיפה שיכול להסתכם ב-4.9 מיליארד זוגות עיניים.

דיגיטל, רשתות חברתיות ואלכוהול

בגזרת הדיגיטל: המחקר מגלה כי מעורבות הצופים במשחק ובפרסומות בפלטפורמת הדיגיטל - צמחה במספר דו ספרתי בין 2010 ל-2013. טוויטר רשמה את הזינוק הגבוה ביותר עם עלייה של 275%. בקרב בני הנוער נמצא כי כ-86% מהם צופים במשחק תוך שימוש ביותר מ-2 מסכים בו זמנית.

המחקר מצביע עוד על נטייה מובהקת לשימוש מוגבר ברשתות החברתיות בקרב קהילת ה'הנגאובר'. כ-31 מיליון אמריקאים מתוך 111 מיליון הצופים שצפויים לצפות בשידור מעידים על עצמם כי יסבלו מהנגאובר. 70% מאלו המעידים על עצמם כבעלי צריכה מוגברת של אלכוהול ישתפו פרסומות ברשתות חברתיות. 60% מהם יעלו פרסומת כלשהי לפייסבוק, ונתון חשוב לא פחות - 50% מאותם חובבי שתייה מעידים על עצמם כי ירכשו מוצרים תוך כדי צפייה במשחק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה