"המשרדים הגדולים מונעים מקפיטליזם חזירי - ניסו לקפוץ על הזדמנות בדיגיטל"
שיחת עומק עם אלון מוליאן על שוק הפרסום והדיגיטל בפרט היא מצד אחד עסק מתסכל למי שהפרסום קרוב ללבו, ומצד שני אולי מה שכל טאלנט שיושב וקורא את זה צריך עכשיו. לצד תמונת המצב הקודרת שהוא מצייר הוא מדגיש שמדובר בתקופה מלאה בהזדמנויות וקורא לכל העובדים במשרדי הפרסום הגדולים לקום, לנטוש, להפסיק לעבוד "מתחת לכל מיני באומנים שכאלו" ולצאת ולהעיר את הענף.
בתוך האנומליה שהסביבה הגיאוגרפית בה ממוקם טוויסטד מספקת - ברחוב צדדי ושקט בעיר הקודש בני ברק - מוליאן מכריז על הצעד הבא באבולוציה של המשרד שקם לפני 7 שנים כמשווק שיחה בדיגיטל: "אנחנו נהיה משרד פרסום בעשירייה השנייה בתוך 3 שנים; אנחנו מדברים על דיגיטל כחלק בלתי נפרד מה-DNA של הצרכן, ולכן צריך משרד פרסום שהדיגיטל הוא חלק בלתי נפרד מה-DNA שלו. הוא הנשמה של המשרד ולשם אנחנו הולכים".
מוליאן מכין את הקרקע, ואז שואל ועונה: "איך הגענו לזה: אנחנו בכל שנה שואלים את עצמנו אם היינו פותחים היום את הסוכנות, מה היינו רוצים לעשות? אז אנחנו יושבים, בודקים ועושים עבודה אסטרטגית ובונים תכניות שנתיות לנו וללקוחות שלנו בהתאם לכל המגמות שאנחנו מזהים ומשם אנחנו עוברים לפרקטיקה של זה. לפני שנה אמרנו שלשם אנחנו מכוונים את הספינה - לפתרון הכולל - אנחנו הרבה יותר אסטרטגיים ממה שהיינו פעם.
במילים ברורות יותר, מוליאן מכריז למעשה על המקום אליו טוויסטד שואף - משרד פרסום שנותן מענה מלא ללקוח: טלוויזיה, חוצות, רדיו, עיתונות ודיגיטל, שכמובן עומד במרכז העשייה.
-יש יחס ישר בין דיגיטל וטקטיקה ומשרד שנותן מענה כולל ואסטרטגיה?
"באבולוציה של הדברים, הדור הראשון של משרדי האינטראקטיב היו באמת יותר מוטי דיספליי ומאוד טקטיים. היום זה לא יכול להיות טקטי כי זה כבר הלב, הנשמה, זה מערכת העצבים של כל המהלך שלך. כל התובנה מגיעה מתוך ההתנהגות הדיגיטלית של הצרכן ולא התנהגות אחרת צרכנית שלו. ואז איך אפשר להתייחס לזה כמשהו שיש או אין - זה לב מערכת העצבים של השיווק".
לדברי מוליאן שמנסה למפות את השוק בראי הדיגיטל: "תמיד יהיו משרדים גדולים מפלצתיים, אבל כשאתה מסתכל על העשירייה השנייה אתה לא יודע לאן הולכים המשרדים שם. משרדים בלי כיוון, בלי דיגיטל ובלי חזון אמיתי. אני רואה אותם וברור לי איפה אני עומד ולאן אני יכול להגיע עם מה שאנחנו היום. איזה עתיד יש למשרד בעשירייה השנייה שאין לו דיגיטל ואין לו תשובה לפתרון הסינרגטי שהוא צריך להעניק ללקוח?
-אז גם לעשירייה הראשונה זה יקרה כי הפירמידה שם הפוכה והאופליין למעלה - גם להם אתה צופה עתיד כזה?
"משרדי הפרסום היום בבעיה. מצד אחד הם לא יודעים לפצח את הנוסחה של הדיגיטל ומצד שני הם לא יודעים למסחר את זה ולעשות מזה כסף. באותו הזמן זה גדל ובולע במימדים שלו בהרבה מקרים את האופליין של המשרד. זה משאיר את המשרדים של העשירייה השלישית מחוץ למשחק תוך שנתיים ומעמיד בבעיה את המשרדים שנמצאים כרגע בעשירייה השנייה. בלי הדיגיטל הם מהר מאוד יאבדו את הנוכחות האסטרטגית שלהם בקרב הלקוחות.
על הבשורה שטוויסטד אמורה להביא לענף אומר מוליאן: "בטוויסטד יש 20 עובדים עם אופציות לשותפות ואקוויטי וזה חלק מה-DNA של המשרד החדש. זה לא רק בשירותים אלא בתפיסה הכוללת של כח האדם וזה מה שמתאים לדור הנוכחי של עובדי הענף - מודל הסטארטאפ".
- 23.24/01/2013 18:37הגב לתגובה זוהיה מת להכנס ל 20 ואפילו ל 40
- 22.רגב קוייקי 24/01/2013 14:32הגב לתגובה זויש מישהו שלא תצאו עליו? הבן אדםתותח ואני מאחל לו בהצלחה ומקה שהוא מתייחס בכבוד אל עובדיו כמו שהוא מדבר .
- 21.מפרסם בחול 24/01/2013 09:54הגב לתגובה זוזה הכל חלק מעולם הפרסום, ויש מקום להכל. תפנימו.
- 20.אוהבת אבל 24/01/2013 05:35הגב לתגובה זורק פה קוברים אותו כל הזמן
- 19.peter cashmore 23/01/2013 18:25הגב לתגובה זואיזה גיבוב שטויות. עוד כתבת יח"צ של איזה ליצן. עם מצע כזה הוא בטח היה זוכה לפחות ל8 קולות של עובדי "משרד הפרסום" שלו. הוא ויאיר שתי טיפות מים.... חחחח איזו בדיחה
- 18.מירי 23/01/2013 15:44הגב לתגובה זואו ילדה
- 17.ממממ 23/01/2013 15:42הגב לתגובה זוכל הענף הזה מושתת על פוליטיקות וקשרים. שיהיה בהצלחה ואני ממש מתכוון לזה
- 16.מי הוא, מה הוא אלן דלון!!? (ל"ת)23/01/2013 15:40הגב לתגובה זו
- 15.שילוח 23/01/2013 15:39הגב לתגובה זומאחורי הכסות הנעימה והנחמדה עומד מח מבריק שיודע מה הוא רוצה אני מעדיף 20 מוליאנים על פני איזה ראובני או לובטון
- 14.יאלללה מהפכה! הגיע הזמן! (ל"ת)צ'ה 23/01/2013 15:33הגב לתגובה זו
- 13.בהצלחה - אתם ענקיים ושכוללללם יחפשו (ל"ת)ניסים 23/01/2013 15:33הגב לתגובה זו
- 12.אחד שעבר 23/01/2013 14:35הגב לתגובה זואנשים שמנסים לספר שהדיגיטל זה הדבר הבא, הם כל-כך 2007. הגיע הזמן להבין שהדיגיטל מת, לא מביא תוצאות, והוא בסך הכל תוצר מלווה לקמפיין עם לידים ותוצאות נטו. המהלכים היחידים המשולבים לא מעניינים, ואנשים כבר הפסיקו לכבד אפליקציות. הדיגיטל מת. ואני הייתי דיגיטלי.
- 11.עובד קטן 23/01/2013 13:39הגב לתגובה זולקוח שעובד עם טוויסטד שותף לניתול ועושק מתמיד של עובדים. המשרד עבר מאות עובדים ב5 השנים האחרונות, משרד הזוי וחוסר כבוד מינימלי לעובדים שקורעים את התחת בשביל הבוסים.
- 10.לאלון 23/01/2013 13:12הגב לתגובה זואף פעם לא יהיה כזה
- 9.האיש חי בסרט (ל"ת)23/01/2013 12:33הגב לתגובה זו
- 8.מישהו 23/01/2013 12:07הגב לתגובה זוכמה בלה בלה בלה. אגב, תעדכן את רשימת הפורטפוליו שלך, יש שם יותר מלקוח אחד שלא הרים אליך טלפון כבר יותר משנתיים
- נו, והשמש שוקעת - אז הכל בסדר (ל"ת)חחח 23/01/2013 15:30הגב לתגובה זו
- 7.עוד שנה שנתיים מישהו קונה אותו ומעלים אותו (ל"ת)23/01/2013 11:23הגב לתגובה זו
- 6.אלוני - מזל טוב אהוב! אין עליך! (ל"ת)מאמוש 23/01/2013 11:15הגב לתגובה זו
- 5.דודי 23/01/2013 11:14הגב לתגובה זולהפוך למשרד פרסום בישראל זה אתגר לא פשוט. שיהיה בהצלחה
- 4.האיש תותח! (ל"ת)23/01/2013 11:12הגב לתגובה זו
- 3.שששש... 23/01/2013 11:12הגב לתגובה זוכאילו מדובר בסאצ'י אנד סאצ'י
- עשרה ביום טוב כולל פרילנסרים מהבית (ל"ת)ממש 23/01/2013 16:39הגב לתגובה זו
- 2.הגיע הזמן למרוד! (ל"ת)23/01/2013 11:06הגב לתגובה זו
- 1.אחד שקצת מבין 23/01/2013 09:57הגב לתגובה זומוליאן שוכח שאידיאולוג'יק ניסתה להוביל מהלך דומה ב2007 וכשלה כישלון חרוץ. הוא לא מבין איפה הוא חי, מ5 קמפיינים בשנה לא הופכים למוביל בענף. שימשיך לעשות ביד עם הבולבולים.

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.