פרסום ראשון

זוכים בכל הקופה: משרד הפרסום JWT יטפל בתקציב הפרסום של האוניברסיטה באריאל

ההחלטה התעכבה חודשים רבים בציפייה להחלטת הממשלה בעניין הכרת המכללה כאוניברסיטה. בשלב הגמר התמודדו בנוסף דרורי שלומי וציבלין
משה בנימין | (5)

לאחר חודשים רבים בהם התעכבה ההחלטה על זהות משרד הפרסום הזוכה בתקציב הפרסום של מכללת אריאל, הוכרע לבסוף המכרז לטובת משרד הפרסום JWT ישראל. המשרד גבר על דרורי שלומי BBDO שטיפל בתקציב בשנים האחרונות והתמודד אף הוא, ובנוסף גבר על ציבלין תקשורת צעירים. בשנים האחרונות פוצל התקציב בין 2 משרדים: דרורי שלומי שקד (בטרם כניסתו של ספי שקד כשותף) ו-jwt דיגיטל הפועל בצמוד ל-JWT ישראל, בניהולו של עומר זייגרמן. דרורי שלומי שקד טיפל בתקציב האופליין וגזרת הדיגיטל ב-jwt. לקראת המכרז החדש הודיע המרכז האוניברסיטאי כי המשרד הזוכה ירכז בידיו את כל התקציב. כאמור, במכללת אריאל התנו את ההכרזה על המשרד הזוכה בתוצאות הדיון הממשלתי בנושא הפיכת המכללה לאוניברסיטה. משנקבע מעמדה הרשמי כאוניברסיטה הוכשרה הקרקע לבחירה ב-JWT. העדכון האחרון והסופי במעמדו של המרכז האקדמי התקבל בסוף דצמבר 2012 אז התקבלה החלטת הממשלה להכריז עליו כאוניברסיטה, תחת פיקוחה ובהמלצתה של המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון. המהלך שזכה לביקורת רבה מצד חוגי שמאל בארץ ובעולם, ובנוסף לביקורת מבית, מצד אוניברסיטאות ותיקות מגובה באישור אלוף פיקוד המרכז. זאת, לפי הנחיות שר הבטחון אהוד ברק. בעבר צוין כי תקציב הפרסום של המרכז האוניברסיטאי עתיד לעמוד על כ-5 מיליון שקלים וייתכן כי היקפו יצמח עוד לאור השדרוג במעמד המוסד האקדמי. הזוכה במכרז יחתום על חוזה למשך שלוש שנים עם אפשרות הארכה של שנתיים נוספות. בשנה הקרובה יעמוד בפני JWT ישראל אתגר שיווקי, במסגרתו המשרד יבצע למרכז האוניברסיטאי מיתוג מחדש שיכלול שפה תקשורתית חדשה כחלק מההפיכה לאוניברסיטה. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום עמד תקציב המרכז האוניברסיטאי בשומרון על כ-3.1 מיליון דולר במחירי מחירון בשנת 2010. ב-2011 קטן התקציב משמעותית ועמד על כ-1.6 מיליון דולר בלבד. ב-2012 עמד תקציב הפרסום של מכללת אריאל על 1.9 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-3 מיליון שקלים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אין מה לצפות מהארץ. כבר קוראים לזה אוניברסיטה (ל"ת)
    אחד ש... 13/01/2013 19:17
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גדעון 13/01/2013 15:50
    הגב לתגובה זו
    לפרסם אוניברסיטה בשטח כבוש. אולי תקחו את איתמר בן גביר ככוכב הקמפיין?
  • דין אריאל כדין תל אביב. לכאן או לכאן. (ל"ת)
    אחד ש.... 13/01/2013 19:20
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דמבו, חתיכת קופה זכית. (ל"ת)
    שרון אריאל שרון 13/01/2013 13:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    וואו, באמת, מעניין, ממש לא ! (ל"ת)
    יוסי 13/01/2013 13:38
    הגב לתגובה זו
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.