מטומי מדיה של שילוח רוכשת את מדיהוויז: הופכת לשחקן מרכזי בארה"ב

מטומי שאילן שילוח הוא בעל המניות העיקרי בה מתמחה בפרפורמנס - פרסום מבוסס תוצאות בדיגיטל. לאחר הרכישה הפעילות צפויה לגדול ל-230 מיליון ד'
משה בנימין | (3)

מטומי מדיה (Matomy Media Group) חברת הפרסום הבינלאומית שאילן שילוח הוא בעל המניות העיקרי בה רוכשת את מדיהוויז (MediaWhiz), סוכנות דיגיטל אמריקאית, ותחזיק בה בבעלות מלאה. הרכישה הנוכחית מגיעה לאחר כניסתה של מטומי בשנת 2011 לחברת אדפריו (Adperio), בה רכשה אחזקות מיעוט עם אופציה להגדלת השליטה, והיא חלק מאסטרטגיית ההתרחבות של הקבוצה בארה"ב.

ההכנסות השנתיות של מדיהוויז, המעסיקה כ-100 עובדים, הן כ-75 מיליון דולר. בעקבות רכישה זו צפוי מחזור הפעילות השנתי של קבוצת מטומי לגדול לכדי 230 מיליון דולר (לא כולל האחזקה ב"אדפריו"). המיזוג של מטומי עם מדיהוויז מעביר את פוקוס הפעילות של החברה לארה"ב. 50% מפעילות מטומי הבינלאומית תרוכז כעת בצפון אמריקה (לעומת 25% שהיתה קודם לרכישה), 35% באירופה ו-15% בדרום אמריקה.

החיבור בין מטומי שמעסיקה כ-350 עובדים בישראל ובעולם, למדיהוויז ישדרג את יכולותיה של מטומי ועתיד להפוך אותה לאחת הקבוצות הגלובליות המובילות בעולם בתחום הפרפורמנס באינטרנט, כאשר היא מדורגת שלישית בגודלה באירופה, 5 בארה"ב וכן, מחזיקה בפעילות בדרום אמריקה. בין הסיבות שהובילו את מטומי לרכישת מדיהוויז היא נקודות המגע עם קהלים חדשים. בעוד שתחומי ההתמחות של מטומי נוגעים לעולם הגיימינג, לרבות בפייסבוק, מובייל ועוד, מדיהוויז מתמקדת בקטגוריות האקדמיה-חינוך ופיננסים.

עופר דרוקר, מנכ"ל מטומי מדיה: "התרשמנו מנוכחותה המרשימה של מדיהוויז בקרב מפרסמים וסוכנויות ומההכרה החיובית לה היא זוכה בענף. אני בטוח כי רכישה זו תניב עבור ללקוחותינו ערך רב על-ידי חשיפתם לקהלים רחבים יותר, לערוצי מדיה אטרקטיביים, לטכנולוגיות מעקב מתקדמות ומעל לכל לתוצאות אפקטיביות בקמפייני הפרסום".

מטומי מתמחה ביצירת תוצאות שיווקיות בכל מגוון הפלטפורמות הדיגיטליות, בהן שיווק שותפים, פרסום דיספליי, סלולר, חיפוש ומטבע וירטואלי. לקבוצה 500 לקוחות המפרסמים באמצעות 7,000 בעלי אתרים ופלטפורמות פרסום ב-85 מדינות. בעלי המניות העיקריים של מטומי מדיה הם אילן שילוח, יו"ר החברה (29%), ויולה פרייבט אקוויטי (22%), עופר דרוקר, מנכ"ל החברה (9%) וניר טרלובסקי (8%).

מדיהוויז דורגה במקום ה 2 בסקר שביעות רצון לקוחות מ "רשתות שותפים" (Affiliates) של מגזין mThink/Revenue Performance ומגזין Advertising Age דירג אותה במקום ה-11 לשנת 2012 בתחום שיווק מבוסס חיפוש ובמקום ה-21 בקרב כלל סוכנויות המדיה הדיגיטלית בארה"ב. מטה מדיהוויז בניו-יורק ולחברה סניף נוסף בפלורידה. למנכ"ל החברה מונה הקאן לינדסקוג, שלעבר מנכ"ל חברת הפרפורמנס הגלובלית Neverblue.

יוזכר כי לפני כשנה וחצי שקלה מטומי לצאת להנפקה בורסאית בארה"ב. 2012 בה נרשמו מספר הנפקות בולטות מתחום האינטרנט שלא התפתחו יפה, ובראשן פייסבוק הן חלק מהסיבות שמטומי השהתה נכון לעכשיו את מסלול ההנפקה. במטומי הרווחית שלא זקוקה למשקיע או הנפקה כדי לזכות ל'חמצן', ממתינים לחלון הזדמנויות מתאים יותר עבור הנפקה שכזו.

במטומי חושבים לטווח ארוך ומעוניינים לבנות חברת מדיה דיגיטל גלובלית. לצורך זאת נדרשת לחברה נוכחות חזקה בשוק האמריקאי שמדי שנה מציג גידול בכל הקשור לפרסום בדיגיטל. המיזוג עם מדיהוויז הוא לא המלה האחרונה של מטומי בכל הנוגע למדיניות הרכש. בניסיון להשביח את הנכס ושוויו שוקלת החברה רכישות נוספות בשנים הקרובות.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ידיעה יחצנית. כמה בדיוק מרוויחים (ל"ת)
    עודד 08/01/2013 16:17
    הגב לתגובה זו
  • גיל 09/01/2013 11:35
    הגב לתגובה זו
    תבין לבד...
  • 1.
    אין על אילן ,עופר.שגיא ..נבחרת מנצחת. (ל"ת)
    החברים ממקאן... 08/01/2013 13:26
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.