יו"ר ועדת המדרוג הנכנס גיא שמחון: "נטמיע כלי מחקר ונוכיח שהמדיה עובדת"
הבחירות לוועד המנהל של ועדת המדרוג לאינטרנט נערכו לפני מספר ימים והחזירו למשבצת היו"ר את גיא שמחון, שהיה גם היחיד שהתמודד על התפקיד. תפקיד היו"ר חזר לנציגי ענף הפרסום על פי הרוטציה הנהוגה בוועדת המדרוג. זאת לאחר שנה בה כיהנה בתפקיד מירב שיפמן, מנהלת המחקר של קשת/mako. בעבר כיהן שמחון בתפקיד היו"ר, לסירוגין, יחד עם אמיר וייס מיוניברסל מקאן. שמחון נחשב לאחד מבכירי שוק רכש המדיה באינטרנט ומכהן כמנכ"ל PNM - חברת פובליסיס נט מדיה העוסקת בתכנון ורכש מדיה עבור קבוצת פובליסיס ומשרדי פרסום נוספים. שוק הדיגיטל, כמו שוק הפרסום בכלל סוגר את אחת השנים הקשות בתולדותיו. מעבר לקיפאון התקציבי בגזרת המפרסמים נדמה כי נוצר משבר אמון בין שוק האינטראקטיב למפרסמים, שמוותרים על בניית מותגים באמצעות המדיה האינטרנטית, ומוכנים להקצות נתחים מתקציב הפרסום לפעילות של פרפורמנס, פייסבוק, גוגל ובקשות חוזרות ונשנות להופיע באתרים בתצורת דיספליי אך במודל לידים. לשאלת אייס מה הנושאים הבוערים על סדר היום ומהי האג'נדה ל-2013 אומר שמחון: "בשלב הראשון דאגנו שתהיה מדידה, שנדע בדיוק היכן נמצאים קהלי היעד של המפרסמים שלנו, ועל ידי כך לתכנן מדיה בצורה מושכלת ולהגיע לריץ' מקסימלי פר תקציב". לשמחון וחבריו לוועדת המדרוג שחולקים את אותו האינטרס של הזרמת תקציבים לשוק הדיגיטל, יש לא מעט עבודה. בעוד שבעולם המערבי ההוצאה לפרסום באינטרנט גדלה מדי שנה, בישראל המצב שונה. לאחר מספר שנים של צמיחה נאה נרשמת סטגציה שמדירה שינה מעיניהם. "השלב השני ובו נתמקד ב-2013" אומר שמחון, "יהיה להוכיח ללקוחות שהמדיה הזו עובדת ולהגדיל את נתח העוגה, זאת על ידי הטמעה של כלי ניתוח ומחקר של גמיוס ואחרים. אם למדנו משהו מהקמפיין של פטרושקה (הקמפיין של ועדת המדרוג ו-dsay, מ"ב) זה שהמדיה הדיגיטלית בדומה למה שקורה בחו"ל, ואם עושים את התכנון ויעדי המדידה נכונים - יכולה להיות מדיה תדמיתית וחשיפתית מצויינת". הוא מוסיף "הבעיה שלנו היתה עד היום שלא היו לנו כלים להוכיח את זה ללקוחות. עכשיו יש, והאחריות של הוועדה היא להציג ללקוחות את הכלים החדשים הללו".
- 2.מכיר אותו 28/12/2012 19:56הגב לתגובה זובתור אחד שמאמין שהמדיה עובדת איך בדיוק תעשו את זה שאתם ממשיכים למכור ללקוחות שלכם ( בעזרת וובאימג' היינט וכמוהם ) שהמדידה היא בלידים והקלקות ? איך ?
- 1.יריב אהרון 27/12/2012 10:44הגב לתגובה זואין ספק שתעשה עבודה טובה מחכים לראות תוצאות

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7