יו"ר ועדת המדרוג הנכנס גיא שמחון: "נטמיע כלי מחקר ונוכיח שהמדיה עובדת"

שמחון, היו"ר החדש-ישן חוזר לתפקיד לאחר הפסקה של שנה כנציג משרדי הפרסום. "ב-2013 נתמקד בהגדלת נתח העוגה ע"י הטמעה של כלי ניתוח"
משה בנימין | (2)

הבחירות לוועד המנהל של ועדת המדרוג לאינטרנט נערכו לפני מספר ימים והחזירו למשבצת היו"ר את גיא שמחון, שהיה גם היחיד שהתמודד על התפקיד.

תפקיד היו"ר חזר לנציגי ענף הפרסום על פי הרוטציה הנהוגה בוועדת המדרוג. זאת לאחר שנה בה כיהנה בתפקיד מירב שיפמן, מנהלת המחקר של קשת/mako. בעבר כיהן שמחון בתפקיד היו"ר, לסירוגין, יחד עם אמיר וייס מיוניברסל מקאן. שמחון נחשב לאחד מבכירי שוק רכש המדיה באינטרנט ומכהן כמנכ"ל PNM - חברת פובליסיס נט מדיה העוסקת בתכנון ורכש מדיה עבור קבוצת פובליסיס ומשרדי פרסום נוספים.

שוק הדיגיטל, כמו שוק הפרסום בכלל סוגר את אחת השנים הקשות בתולדותיו. מעבר לקיפאון התקציבי בגזרת המפרסמים נדמה כי נוצר משבר אמון בין שוק האינטראקטיב למפרסמים, שמוותרים על בניית מותגים באמצעות המדיה האינטרנטית, ומוכנים להקצות נתחים מתקציב הפרסום לפעילות של פרפורמנס, פייסבוק, גוגל ובקשות חוזרות ונשנות להופיע באתרים בתצורת דיספליי אך במודל לידים.

לשאלת אייס מה הנושאים הבוערים על סדר היום ומהי האג'נדה ל-2013 אומר שמחון: "בשלב הראשון דאגנו שתהיה מדידה, שנדע בדיוק היכן נמצאים קהלי היעד של המפרסמים שלנו, ועל ידי כך לתכנן מדיה בצורה מושכלת ולהגיע לריץ' מקסימלי פר תקציב". לשמחון וחבריו לוועדת המדרוג שחולקים את אותו האינטרס של הזרמת תקציבים לשוק הדיגיטל, יש לא מעט עבודה. בעוד שבעולם המערבי ההוצאה לפרסום באינטרנט גדלה מדי שנה, בישראל המצב שונה. לאחר מספר שנים של צמיחה נאה נרשמת סטגציה שמדירה שינה מעיניהם.

"השלב השני ובו נתמקד ב-2013" אומר שמחון, "יהיה להוכיח ללקוחות שהמדיה הזו עובדת ולהגדיל את נתח העוגה, זאת על ידי הטמעה של כלי ניתוח ומחקר של גמיוס ואחרים. אם למדנו משהו מהקמפיין של פטרושקה (הקמפיין של ועדת המדרוג ו-dsay, מ"ב) זה שהמדיה הדיגיטלית בדומה למה שקורה בחו"ל, ואם עושים את התכנון ויעדי המדידה נכונים - יכולה להיות מדיה תדמיתית וחשיפתית מצויינת".

הוא מוסיף "הבעיה שלנו היתה עד היום שלא היו לנו כלים להוכיח את זה ללקוחות. עכשיו יש, והאחריות של הוועדה היא להציג ללקוחות את הכלים החדשים הללו".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מכיר אותו 28/12/2012 19:56
    הגב לתגובה זו
    בתור אחד שמאמין שהמדיה עובדת איך בדיוק תעשו את זה שאתם ממשיכים למכור ללקוחות שלכם ( בעזרת וובאימג' היינט וכמוהם ) שהמדידה היא בלידים והקלקות ? איך ?
  • 1.
    יריב אהרון 27/12/2012 10:44
    הגב לתגובה זו
    אין ספק שתעשה עבודה טובה מחכים לראות תוצאות