ברעם מנצלת את נקודת היציאה ומוותרת על זכיון הרכבת: "תנאי השוק השתנו"
לאחר שנתיים בלבד מוותרת חברת שילוט החוצות ברעם בבעלותו של גיא ברעם וקבוצת אמנת על זיכיון הפרסום ברכבת ישראל. החוזה, על סך 7 מיליון שקלים מדי שנה, עמד על 10 שנים העניק לזכיין נקודת יציאה חד פעמית לאחר שנתיים של פעילות, אותה כאמור מימשה חברת החוצות.
זיכיון הפרסום ברכבת ישראל נחשב למכרז המדיה הגדול בישראל, כולל פרסום על גבי 2000 פני פרסום (פוסטרים), מאות שלטים בתחנות, מעברים ורציפים, פרסום על גבי מאות קרונות הרכבות ופרסום בתוך הקרונות. בנוסף, הוא כולל זיכיון בלעדי לפעילויות קידום מכירות בלמעלה מ-46 תחנות רכבת בפריסה ארצית.
לדברי גיא ברעם: "אנחנו מסכמים שנתיים של פעילות מוצלחת, בטח ביחס למה שהיה בעבר ברכבת. בתקופה זו צמח באופן משמעותי מספר המפרסמים, מחירי המדיום עלו ב-30% וכן זהות המפרסמים השתפרה וכללה מפרסמים אסטרטגיים כגון בנקים ועוד".
על הפרישה מהזכיון אומר ברעם, "לפני שנתיים כשנגשנו למכרז, המחיר היה הולם למוצר, אך במהלך השנתיים האחרונות ידוע לכולם שהשוק השתנה מאוד. המחאה החברתית הובילה לקיצוץ תקציבים, והמאבקים הפנימיים בתוך הרכבת לא עזרו לתדמיתה, למרות שזו השתפרה מאוד לאחר מכן". לפני כשנתיים במועד הההתמודדות על המכרז ניגשות אליו 2 חברות. ברעם שזכתה בו לבסוף וחברת JCDecaux הבינלאומית שמחזיקה בזכיון הפרסום בתל אביב. בזמנו אמרו גורמים בענף שילוט החוצות על מכרז הרכבת כי "מי שייכנס למכרז, למעשה כורה לעצמו קבר. הרכבת דורשת מחיר מינימום בסביבות ה-7 מיליון שקל והעלויות השוטפות של הפעילות במהלך השנה עומדות גם כן על אותו הסכום. בנוסף, צריך לקחת בחשבון את העמלות שהחברות מחזירות למשרדי הפרסום. המחזור השנתי של ההכנסות מפרסום עומד על כ-14.5 מיליון שקל כך שמדובר בעסק שאינו כלכלי מלכתחילה".
ברעם אומר לאייס היום (יום ד') כי "הגענו לנקודה בחוזה בה היתה לנו אופציה לצאת, והתקבלה ההחלטה, לא בקלות, שעושים זאת". הוא מוסיף ומציין עוד כי "ההחלטה המקורית להתמודד במכרז הייתה נכונה והוכיחה את עצמה. עם זאת, מכיוון שאנחנו מעריכים כי 2013 תהיה שנה קשה ומגמת ההאטה תמשך, זה לא יהיה נבון מצידנו להתחייב לכל כך הרבה שנים קדימה".
ההערכות הן כי ברכבת יכינו מכרז חדש ויחפשו כעת ספק חלופי שייקח לידיו את הזיכיון. בענף אומרים כי הפעלת מערך פרסום עצמאי של הרכבת לא נהוג ועל פניו, גם לא נראה אפשרי. העלויות כוללות הדפסה, מתקנים ותחזוקם, מערך שיווק וכן הלאה.
יוזכר כי בברעם הוקמה חטיבה שהייתה אמונה על פעילות הפרסום ברכבת וזו כוללת 8 עובדים. נכון לימים אלו בברעם עדיין לא משחררים את עובדי החטיבה, שכן בחברת החוצות ממתינים להחלטה שתתקבל ברכבת ישראל. גיא ברעם אמר לאייס: "אני מקווה שהרכבת תצא למכרז חדש ובו תבצע שינויים שיתאימו למאפייני השוק כיום. במידה וכן, נשקול להתמודד שוב".
- 4.מבין עניין 01/01/2013 14:52הגב לתגובה זומחירי המדיום לא עלו ואפילו ירדו, כמות המפרסמים ואיכותם לא עלתה. הדבר היחידי שעלה זה רמת הפלצנות!ברעם הפסיד ובגדול ואינו יכול להרשות לאגו שלו לאשר את זה. הוא הבטיח רבות ובסופו של דבר לא קיים כלום. תחמן לקקן לכולם.
- 3.בקיא בתחום 27/12/2012 15:34הגב לתגובה זוגיא ברעם פשוט נכשל בהפעלת הזיכיון הוא נכנס כי יש לו עניים גדולות לאכול מצלחתם של אחרים. אדרי והדיה הפעילו את הזיכיון באופן חכם ויצירתי.החזיקו לכל אורך תקופת הזיכיון ברעם לא צלח אפילו שנתיים.
- 2.ברעם החברה היחידה שיכולה להחזיק זיכיון כזה (ל"ת)לילך 27/12/2012 13:18הגב לתגובה זו
- 1.יוסף המספר 26/12/2012 15:49הגב לתגובה זועל איזה רווחיות הוא בדיוק מדבר ? הפסיד את המכנסיים אחרת הוא בחיים לא היה משחרר את העסקה .....
- עובד לשעבר 26/12/2012 20:56הגב לתגובה זוברעם מקבל החלטות ללא אגו. עושה נכון ויזכה במכרז הבא בתנאים טובים.