פרסום ראשון

מגדילים (ב-5 שנים): מקדונלד'ס מחדשת את חוזה הפרסום עם יהושע TBWA

מקדונלד'ס מתנהלת באופן ייחודי לענף הפרסום, ומתרגמת את הבעת האמון שלה ביהושע TBWA לחוזה מחודש. רמי יהושע: "גאים להיות חלק מהמהפכה"
משה בנימין | (6)

באופן שאינו שכיח בשוק הפרסום המקומי החליטה רשת מקדונלד'ס לחדש את חוזה הפרסום שלה עם יהושע TBWA ל-5 שנים נוספות. זאת לאחר 7 שנים של פעילות משותפת בין הצדדים - כך נודע לאייס.

בעצם חידוש חוזה הפרסום בין הצדדים אין בשורה עבור הענף, אך החוזה ארוך הטווח ל-5 שנים נוספות, וכפי שנודע לאייס, ללא מכרז מקדים או גישוש בקרב משרדים אחרים, מוסיף נקודות זכות רבות למקדונלדס ומעיד רבות על משרד הפרסום. עבור יהושע TBWA או כל משרד אחר שהיה במקומו, מדובר בתעודת ביטוח שמעבר לפן הכספי מעניקה למשרד שקט תעשייתי שנדיר למצוא בתקופת האחרונה, חסרת היציבות.

מקדונלד'ס ישראל החלה את פעילותה בישראל ב-1993 עם הקמת סניף הדגל בקניון איילון, היום, מונה הרשת כ-160 מסעדות בפריסה ארצית רחבה ומחזור פעילותה עומד על כחצי מילארד שקל בשנה. בשנה האחרונה השלימה מקדונלד'ס ישראל את מהפכת הבריאות אותה היא מובילה קרוב לעשור, במסגרת אותה רפורמה הופחת אחוז השומן בבשר מ17% ל9% בלבד, הופחתו הקלוריות ברטבים והחלף שמן הטיגון בשמן קנולה הידוע בערכיו הבריאותיים.

כאמור, משרד הפרסום יהושע TBWA מלווה את רשת מקדונלדס ב-7 השנים האחרונות והיה שותף למהלך מיתוג הרשת כרשת מזון בריא. בין השאר חתום יהושע TBWA על קמפיינים בולטים כסרט 'הנשיא', סרט 'הדוגמניות' השקת ה'ביג אמריקה' בישראל וקמפיינים לתקשור מבצע הקיץ השנתי במקדונלדס.

רמי יהושע מסר בתגובה: "אנו מודים לד"ר עמרי פדן ולצוות השיווק שנתן בנו אמון מחדש וגאים להיות חלק מהמהפכה שחברה זו מובילה בישראל".

יוזכר כי תקציב הפרסום של מקדונלד'ס הוא מהמובילים בישראל. על פי יפעת בקרת פרסום עמד התקציב בשנת 2010 על כ-10 מיליון דולר במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-15 מיליון שקלים. ב-2012 רשם התקציב עלייה חדש וצמח לכדי 18 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-27 מיליון שקלים. תקציב זה הוא אחד מהגורמים שעזרו ליהושע TBWA להמריא לצמרת משרדי הפרסום בישראל ולקבוע בשנים האחרונות יתד בין 5 המשרדים המובילים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    זכייה בלקוח קיים 18/12/2012 11:07
    הגב לתגובה זו
    כנראה שמצבו של יהושע קשה אם הוא טורח לספר לנו שזכה לאמונו המחודש...
  • כנראה דאתה לא יודע מזה להביא לקוח..אפס (ל"ת)
    עובד מסור 19/12/2012 11:48
    הגב לתגובה זו
  • המצב של אמאשך קשה אם היא ילדה אותך (ל"ת)
    עמוס רולידר 18/12/2012 11:17
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    pix37 18/12/2012 04:40
    הגב לתגובה זו
    לא חבל סתם להעתיק את הקומוניקט. אולי הכתב יואיל להוסיף גם תוכן כלשהו משלו ?
  • 2.
    הכתבה הזאת אמיתית? (ל"ת)
    אייל 17/12/2012 17:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גדעון 17/12/2012 17:54
    הגב לתגובה זו
    משרד לויאלי מקצועי ואנושי - ברור לגמרי למה
"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.