ויזל הולך עם כידון: מעביר לגיתם את תקציבי 'אמריקן איגל' ורשת FOX הום
משרד הפרסום גיתם BBDO משלים את ה'השתלטות' על תקציב הפרסום של קבוצת FOX. לאחר שבתחילת 2012 העביר הראל ויזל את תקציבי מותג האופנה FOX ו'ללין' לידי גיתם (לאחר שטופלו בזרמון גולדמן), נודע לאייס כי לאחרונה הוחלט להעביר לידי גיתם גם את תקציבי הפרסום של אמריקן איגל ו- FOX הום.
כזכור, תקציב ההשקה של מותג האופנה אמריקן איגל, המשווק בישראל על ידי קבוצת FOX ניתן ל-Y&R ישראל בדצמבר 2011, לקראת כניסתו לישראל. תקציב FOX הום, הרשת המתמחה במגוון מוצרים לבית טופלה על ידי Y&R בשנים האחרונות. על פי יפעת בקרת פרסום, בגיתם יעדיפו שתקציב הפרסום של הרשת יזכיר את זה של 2011, אז עמד על כ-2.8 מיליון דולר במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-4.5 מיליון שקלים. ב-2012 עמד התקציב על כ-1.1 מיליון דולר.
למעשה, לאחר הפרידה מזרמון גולדמן לשעבר (זרמון DDB כיום) ו-Y&R ישראל, מערך הפרסום של FOX מצטמצם למשרד אחד ומתנקז כולו לגיתם BBDO. ויזל, שקיבל את ההחלטה בשבועות האחרונים, מעדיף שתקציבי הפרסום שלו יטופלו בגיתם המחזיק ב-2 התקציבים המובילים: אופנת פוקס וללין. הערך הכספי עבור גיתם הוא בעל משמעות יתירה בתקופה בה השוק נמצא. על פי יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של 'אמריקן איגל' ש-2012 הייתה שנת השקתו בישראל עמד על כ-3.1 מיליון שקלים. בקבוצה הפחיתו באופן ניכר את ההוצאה לפרסום על מותג האופנה בחודשים האחרונים, ויש להניח כי ב-2013 מתוכנן להמשיך במגמה זו.
תקציב הפרסום של ללין עמד ב-2012 על כ-6.2 מיליון שקל, תקציב הפרסום של פוקס הום עמד על כ-1.8 מיליון שקלים ואילו בתקציב אופנת פוקס (לכל הגילאים) נרשמה ירידה ניכרת לעומת שנים קודמות - עם כ-4.5 מיליון שקלים בלבד. במקרה זה ניתן להניח שב-2013 התקציב לא יחווה ירידה נוספת בהיקף ההוצאה לפרסום וייתכן כי ישוב לווליום גבוה יותר. מהנתונים עולה כי הסכום המצטבר שיישב בגיתם BBDO, לפחות על פי 2012 עומד על כ-15.5 מיליון שקלים.
את תגובת גיתם BBDO ו-קבוצת FOX, לא היה ניתן להשיג עד למועד פרסום הידיעה. מ-Y&R ישראל לא נמסרה תגובה.
- 8.19/12/2012 15:17הגב לתגובה זואחד מביא סחורה פח שמחזיקה 2 כביסות והשני חונק את העובדים שלו מרסק וזורק תוך כדי צפצוף ארוך על חוק העבודה. כן חבר של פרס יה ההה
- 7.(ל"ת)גמר אותם... 17/12/2012 16:19הגב לתגובה זו
- 6.רונן 17/12/2012 14:35הגב לתגובה זומסכנים... מתי האיחוד עם JWT המדשדשים?
- 5.לשעבר 17/12/2012 13:35הגב לתגובה זומישהו כבר מוכן להפסיק את ההתעללות הזאת שנקראת Y&R Israel?! באמת חבל על מה שקרה שם, אבל למה להמשיך "לסבול" ככה. או כדבריו של ג': עדיף כבר לראות בלב (ולא ברגל) לפחות לא יסבלו.
- 4.העיקר שויזל גאה בכידון שלו (ל"ת)17/12/2012 12:39הגב לתגובה זו
- 3.ברכות לגיתם. חבל על Y&R (ל"ת)17/12/2012 12:38הגב לתגובה זו
- 2.יפה, כל הכבוד! (ל"ת)ענת 17/12/2012 12:37הגב לתגובה זו
- 1.מאוכזב 17/12/2012 12:26הגב לתגובה זוטעות איומה. משרד מביך.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.- רגע לפני הסופ"ש: הסיפורים של השבוע ב"ביז מדיה"
- מראיינים פליטים, חושבים על המשפחה: כתבי המלחמה באוקראינה מדברים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7