החודש שבערוץ 9 מחכים לו כל השנה: 50% עלייה בביקוש לזמן פרסום בדצמבר

מסורת השנה האזרחית החדשה ממשיכה לקרוץ למגזר הרוסי. אחרי 'עמוד ענן' בנובמבר, המפרסמים מבקשים לחגוג עם הציבור על המסך הקטן בערוץ 9
משה בנימין |

בערוץ 9 לא היו מתנגדים לכך שדצמבר לא יחלוף לעולם. החודש שמגיע לשיאו בחגיגות השנה האזרחית החדשה, הופך את ערוץ המדיה של הציבור הרוסי למבוקש מאד בקרב המפרסמים שרוצים למקסם את פוטנציאל השופינג הגבוה של המגזר בחודש זה. מנתוני הערוץ עולה כי בהשוואה לחודש נובמבר, נרשמה עלייה של 50% בביקוש המפרסמים לזמן אוויר לפרסומות. יש לציין כי בנובמבר הייתה דווקא מגמה הפוכה על רקע מבצע עמוד ענן. מפרסמים רבים השהו או אף ביטלו קמפיינים שהיו אמורים להיות משודרים בתקופה זו.

בערוצי המדיה במגזר הכללי מאופיינים 2 מועדים כשיאי קניות שמזניקים את תחום השיווק והפרסום בהתאם - חגי תשרי ופסח. בנוסף למועדים אלו, בערוץ 9 נהנים מחודש דצמבר. לדברי טל סיטון, סמנכ"ל השיווק של ערוץ 9: "במגזר הרוסי שחי בישראל, ממש חוגגים את אירועי השנה החדשה. זה בא לידי ביטוי בנשפים מיוחדים, ארוחות משפחתיות והענקת מתנות. אצלנו בערוץ יש אובר בוקינג של פרסומות בשיעור של כ-25% יותר מחודש רגיל". בהתבסס על נתונים משנים קודמות, דצמבר, באופן מסורתי, הוא החודש הכי מכניס בערוץ 9. ניתן להניח כי גם ב-2012 זו תהיה תמונת המצב. לפני דצמבר תפוסת ערוץ 9 היתה כ-30 דקות בפריים טיים בקירוב, על פי בדיקה של 3 החודשים האחרונים.

בהתאם לגרף הקניות המזנק בקרב קהל המגזר הרוסי, המפרסמים הבולטים בדצמבר בערוץ 9 הם הקמעונאים השונים, משווקי האופנה, תכשיטים, תמרוקים ורשתות כמו המשביר לצרכן. כמו כן, האופי המשפחתי של החג הופך את דצמבר ליום חגן של החברות המציעות שיחות לחו"ל שיבלטו בברייק הפרסומות בערוץ 9.

במקביל למחלקה המסחרית של ערוץ 9, גם במחלקות התוכן נערכים בהתאם לחודש דצמבר כדי לייצר עוגני צפייה שיגבירו את העניין סביב אירועי השנה האזרחית החדשה. בלוח השידורים ישולבו תכניות רכש חדשות והפקות ספיישל כגון חגיגת חנוכה בארמון הקרח בסנט-פטסבורג עם מיטב אומני רוסיה; ספיישל של תכנית הבידור '740' - הפקת מקור של ערוץ מאודסה שתשודר בערב הסילבסטר; ושידור חי של תחרות 'מיס יוניברס 2012' מלאס וגאס.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה