פרסום ראשון

ב-HOT החליטו: חלקו של באומן בר ריבנאי בתקציב עובר לראובני פרידן

הפרידה של HOT מבאומן בר ריבנאי הופכת למתנת החג של ראובני פרידן שמקבל תוספת פעילות של כ-30 מיליון שקלים. נכון לעכשיו לא מתוכנן מכרז
משה בנימין | (8)

ה'פיצוץ' בין באומן בר ריבנאי לחברת הכבלים HOT, על רקע מעורבותו של באומן במכרז על תקציב פרטנר הופך במהרה ליום חגו של ראובני פרידן. המשרד שמטפל במותג הסלולרי של HOT - הוט מובייל, יקבל, נכון לעכשיו, את חלקו של באומן בתקציב הפרסום, במה שיהפוך אותו למחזיק התקציב הבלעדי.

שיחת היום בשוק הפרסום היא סיום ההתקשרות, בטונים צורמים, בין חברת הכבלים HOT לבאומן בר ריבנאי. גורמים בכירים בתעשייה יודעים לספר שהחלטת HOT על הפרידה מבאומן היא תג המחיר של החברה כמענה למגעים שקיים משרד הפרסום עם פרטנר, לכאורה מאחורי גבו, מבלי שיידע את הנהלת HOT בדבר. ב-HOT, כך מסבירים בשוק, ציפו להתנהלות אחרת ושקופה יותר מצד באומן ונפגעו מעצם המהלך ואופן ביצועו, והגיבו בהתאם. על פניו נראה כי הצפי בבאומן היה שהמשרד יצליח להחליק את הגלולה המרה של טיפול בפרטנר לתוך הגרון של הוט, מתוך הנחה שחברת הכבלים לא תמהר לוותר על שירותיו.

מבדיקה ביפעת בקרת פרסום עולה כי חלקו של באומן בר ריבנאי בתקציב HOT עמד ב-2012 על כ-40 מיליון שקלים בפועל (כ-25 מיליון דולר במחירי מחירון). ראובני פרידן מי שזכה לפני יותר משנה בתקציב הוט מובייל, אז מירס, וגבר על Y&R ישראל ויהושע TBWA מוצא את עצמו עם כל תקציב HOT בידיו, שדרוג משמעותי עבור מי שלא היה צד בסיפור. ב-HOT מאשרים את הפרטים ומוסרים כי "נכון לעכשיו, חלקו של באומן בר ריבנאי יעבור לידי ראובני פרידן".

מיפוי ראשוני של המשרדים המובילים שיכולים לרשת את חלקו של באומן לא מותיר בידי HOT אופציות מרובות. מי שבעבר התמודד על התקציב - יהושע TBWA, ומנסה מזה שנים להוסיף לרשימת לקוחותיו את המותג האסטרטגי היחיד שאין ברשותו הוא מועמד מוביל במידה ואכן יתקיים מכרז במועד מאוחר יותר.

על פי הערכות בתעשיית הפרסום, למרות שטרם יצאה הודעה רשמית על העברת תקציב פרטנר לידי באומן בר ריבנאי, מדובר בעניין שיבוא לכלל סיום עוד היום. במשרד הפרסום טרם אישרו כי הודעה שכזו התקבלה.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    רואים שהילה מויאל כבר לא בבאומן (ל"ת)
    רונה 10/12/2012 18:33
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    טלטל 10/12/2012 17:15
    הגב לתגובה זו
    יש איש שקט ואי נחת במשרדים ואצל הלקוחות. זה סימפטום לבעיות עמוקות הרבה יותר...
  • 4.
    באומניסט לשעבר 10/12/2012 16:15
    הגב לתגובה זו
    או שפרטנר שמו הרבה יותר כסף על השולחן, או שמישהו בבאומן התנהג ברשלנות פושעת עם הלקוח הזה. אחד הטובים שהיו להם וממש חבל שככה זה נגמר.. יום עסל יום בסל, כמו שאומרים :/
  • 3.
    שירן 10/12/2012 14:49
    הגב לתגובה זו
    הוט: נו נו נו באומן, עכשיו תראו מה זה, אני אקח את התקציב שלי למשרד הכי לא קריאטיבי בארץ, אעשה סרטים משעממים ו"אפקטיביים" כדי שתלמדו לקח באומן: לא, לא רק לא אפקטיביים הוט אתם מענישים רק את עצמכם.
  • אסי 10/12/2012 15:08
    הגב לתגובה זו
    אתה מטקבק באופן שלילי..
  • 2.
    אייל 10/12/2012 13:58
    הגב לתגובה זו
    אולי אני טועה אבל הוט הוא תקציב הרבה יותר מעניין, הרבה יותר מאתגר ועם פוטמציאל הרבה יותר גדול מאורנג'. בעיקר היום (אולי לפני חמש שנים זה היה אחרת). כנראה שהיחסים בין באומן להוט היתה גרועה והם היו עוזבים בכל מקרה, אחרת אין הסבר אחר
  • תכלס 10/12/2012 15:40
    הגב לתגובה זו
    ובאומן עושה עוד צעד גדול בדרך להיות שלמור הבא
  • 1.
    jo garage 10/12/2012 13:43
    הגב לתגובה זו
    בהחלט ראויים לקבלת התקציב