התעוזה של מרצ, המסר של בנט והפוסטים המזויפים
מערכת הבחירות לכנסת ולראשות הממשלה בשנת 2009 הייתה הראשונה שהביאה עמה הסתערות על ערוצי הדיגיטל החדשים - רובה ככולה הייתה ניסיונית, וזאת בעוד שבארה"ב מערכת הבחירות הקודמת הוכרעה בזירה הדיגיטלית.
מערכת הבחירות הנוכחית מביאה עמה זינוק משמעותי בתשומת הלב שמוענקת לערוצים האלה. בין הסיבות ניתן למנות את כמות הגולשים החשוף למסרים האלה, העלויות הנמוכות יחסית והימנעות ממגבלות (כמו זמן שידור) במדיה מסורתית. אין אחד שלא נתקל בחודשים האחרונים במאות מסרים מימין ומשמאל, מעשרות תנועות ומפלגות ואינספור חברי כנסת ומתמודדים בפריימריז שמבטיחים "אם רק נצביע להם...".
יהיה מעניין להצביע על ההבדלים בפעילויות בין הרשימות השונות ולנסות לחזות האם הפעילות הזאת יכולה לנבא את התוצאות ברגע האמת.
הליכוד-ביתנו
עיקר עיסוקם של חברי מפלגת הליכוד בחודשיים האחרונים היה בנושא הפריימריז. המועמדים השונים שלפו ציפורניים ומקלדות ומיהרו להציף את קהל הבוחרים בכל דרך אפשרית בערוצי הדיגיטל השונים - החל מבאנרים, ראיונות, סרטונים וכל דרך חוקית שהיא לנסות להתבלט מעל השאר.
המהלך הבולט בפריימריז הפנימי במפלגה היה של ח"כ זאב אלקין שהחליט ליצור פארודיה משלו ללהיט הקוריאני גנגאם-סטייל. הסרטון שהתנגח במגוון אישים כמו דורית בייניש, אחמד טיבי, חנין זועבי, אהוד אולמרט ועוד הצליח לצבור מעל לרבע מיליון צפיות בפחות משבוע. למרות ההצלחה הויראלית, ואולי מחשש מתביעה הסרטון הורד מהיוטיוב הרשמי של הח"כ מיד עם תום הפריימריז.
זה לא PSY, זה אלקין סטייל
- 2.שי 20/12/2012 20:47הגב לתגובה זוהקמפיין החזק והאמיץ של ארץ חדשה? או שגם אתה מושתק של נוני או שאתה מי שאתה - סטודנט.
- 1.בנט מרים קמפיין שיירשם בספרי ההסטוריה הפוליטי (ל"ת)דן 13/12/2012 12:44הגב לתגובה זו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.