מפסיקים לקיים יחסי מין
צילום: צילום מסך מהסירטון

הפרסומת הממשלתית שמסעירה את הרשת: "ראינו כמה כיוונים ואז החבר'ה האלו הופיעו עם משהו פראי לחלוטין"

דובר משרד הבריאות על הסרטון של רועי כפרי שעושה זאת שוב. פחות מיממה ויותר מ-100 אלף צפיות ביוטיוב לסרטון האיידס המפורגן של משרד הבריאות
משה בנימין | (5)

משרד הבריאות ולשכת הפרסום הממשלתית עומדים מאחורי סרטון הפרסומת הכי לוהט ומדובר של היממה האחרונה, בשם "מפסיקים לקיים יחסי מין". הסרטון הוויראלי שנועד לקדם את המודעות ליחסי מין מוגנים, לקראת יום האיידס הבינלאומי, יצא כל כך מגניב, פרוע וקולע שנדמה שכל קשר בינו לממסד הוא מופרך לחלוטין. ובכן, לא כשלפ"מ משתפת פעולה עם רועי כפרי, יפתח חוצב, מעיין פרוינד וגון בן ארי כיועץ, ובמשרד הבריאות נותנים לחבורה יד (כמעט) חופשית.

הסרטון שהועלה לרשת רק אתמול, לפני פחות מיממה, כבר צבר יותר מ-50 אלף צפיות ביוטיוב לקובץ שהועלה על ידי לפ"מ ויותר מ-65 אלף צפיות לקובץ שהועלה על ידי כפרי עצמו. מיד עם פרסומו ברשת החל גל השיתופים שלו בפייסבוק ומחמאות מקיר לקיר, תרתי משמע, מצד הקהל הרחב, וברנז'ת ענף הפרסום שידועה לשמצה בכמות הקומפלימנטים הנמוכה אותם היא מחלקת.

השאלה/מחמאה שחזרה ללא הרף הייתה כיצד היה למשרד הבריאות האומץ לצאת עם מהלך כל כך לא מיינסטרימי, לא ממלכתי ולא שגרתי. מנכ"ל לפ"מ, גדי מרגלית דיבר עם אייס על תהליך החשיבה שקדם להפקת הסרטון ואמר: "יש איזו רוטינה שחוזרת על עצמה כשעוסקים באיידס. זה כבר 30 שנה על הכביש, ותמיד מדברים על זה. הפעם אמרנו, בואו נעשה משהו שינער את הדברים, כדי להעיר את הציבור".

בפני דובר משרד הבריאות יאיר עמיקם ושותפו לנושא ד"ר דניאל שם טוב, ראש המחלקה לשחפת ואיידס במשרד הבריאות הוצגו 3 כיווני קריאייטיב והבחירה המקובלת על כולם הייתה זו של חבורת כפרי. מרגלית מספר: "ידענו שהולכים על סרטים ויראליים ואז הרשנו לעצמנו הרבה יותר. מראש הם ידעו את זה והלכו איתנו על זה. זה בכלל לא דרש שכנוע".

הסרטון המדובר וסרטונים נוספים שהפיקה לפ"מ מוכיחה שוב את היתרון המשמעותי שיש ללשכת הפרסום הממשלתית על שאר משרדי הפרסום שפועלים בבעלות פרטית. מעבר לתקציבים הנדיבים, ללפ"מ יש את הפריבלגיה לעבוד עם הפרילנסרים המוכשרים ביותר שיש לשוק הפרסום להציע ואכן, בכירי הקריאייטיב והאסטרטגיה של התעשייה מרכיבים את מאגר המוחות שלה.

אני מני פאקינג פאר!

הצוות של כפרי, חוצב ופרוינד גבר למעשה על 2 צוותי קריאייטיב נוספים שהתמודדו מולו על תקציב הקמפיין של משרד הבריאות. בלפ"מ הציגו למשרד הממשלתי 3 כיוונים על רעיון האסטרטגי ולדברי מרגלית "2 הכיוונים הנוספים היו לא פחות מתונים בהכרח. כשאמרנו שהולכים על ויראלי אז היה יותר דרור והיו כיוונים בהתאם".

מרגלית מוסיף ואומר: "סתם לצורך הדיון. 100% מכל כוח הקריאייטיב בענף. 40% מתוכו מאוגד בענף הפרסום ו-60% פנוי לעבוד איתנו וזמין לנו. יש שמות שעובדים עם לפ"מ שיעוררו קנאה בענף הפרסום - תחשוב שהיית יכול לבוא ללקוח ולהגיד לו אני יכול להשיג לך איזה איש קריאייטיב שתרצה". לדבריו, צורת העבודה של לפ"מ תמצא בסוף את דרכה לתוך הענף: "משרדי פרסום יצטרכו לעבוד בשיטה בה אתה מקבל בריף כמו ב'משימה בלתי אפשרית', ואז אתה בוחר צוות, ואתה בוחר את מי שהכי מתאים גם באסטרטגיה וגם בקריאייטיב".

על שותפם למהלך, משרד הבריאות, אומר מרגלית: "היה להם אומץ ענק. בכלל, אני חושב שיש דימוי לממשלה שהוא קצת ארכאי. יש היום אנשים במשרדים ממשלתיים משרים ועד מנכ"לים שהם דור אחר, יותר פתוחים אפילו ממה שיש היום במשרדי הפרסום וזה גם מה שרוצים מאתנו".

לדברי יאיר עמיקם, דובר משרד הבריאות, התהליך הוא מאוד פשוט. "אנחנו תמיד יוצאים באיזשהו קמפיין, וכבר כמה שנים אנחנו מנסים לשבור את מספר הברזל של האנשים שלא משתמשים בקונדום במין מזדמן. כל שנה אנחנו שוברים את הראש בנסיון להגיע לקהל הרחב כולל לקהילת ההומואים והלסביות. השנה פנינו ללפ"מ ואני חייב לציין שבנוסף לזה יש להם קמפיינים נפלאים".

על מה שהתרחש בתוך החדר בו הוצגה הפרזנטציה אומר עמיקם: "ראיתי כמה כיווני קריאייטיב ופתאום הופיעו החברה האלו עם משהו פראי לחלוטין שיכול לצוד את העין ואת הלב. הם באו עם קונספט כזה בהפוך על הפוך. וזה מה שהביא אותנו ללכת על זה. כשראינו את זה, העיניים נפתחו וזהו - מכל ההצעות שראיתי, וזה מיד שבה את ליבי. ממה שסיפרו

איך מעבירים סרטון לא שגרתי שכזה תחת סגן שר בריאות מהמגזר החרדי כדוגמת הרב יעקב ליצמן?

"אני מבין את הפיקנטריה שמסתתרת מאחורי השאלה אבל בוא נעשה סדר בעובדות. הקמפיין לא מיועד לאוכלוסייה החרדית, ואם אכן היה כך הייתי הולך על קמפיין שמרן מאוד. אפשר לומר בשפה 'עממית' שהקהל שמזוהה עם הרב ליצמן לא שם קונדום כי הוא לא עוסק במין מזדמן ולכן לא צריך לדבר איתם על זה, וכל שכן לשכנע אותם. יכול להיות עם זאת, שחרדי פונה לשירותי ליווי ושם כן שמים לו קונדום".

קרדיטים מלאים : מפיק ראשי - שאול בצר (אנטנה הפקות), מפיקה - קרן מיכאל, צלם - מוש משעלי, תאורן - סזר בירגר, כותבים - רועי כפרי, יפתח חוצב ומעיין פרוינד, יעוץ כתיבה - גון בן ארי וטל טירנגל, ע.צלם - ניר אריאל, ארט והלבשה - ויק פרץ, ע.ארט - איציק גלר, סאונד - עידן שמש, מאפרת - ענבל צור, הפקה - רענן גרשוני, עריכה ואפטר - רועי כפרי, מאייר הרובוטים - רונן הרטאן, סאונד מאסטרינג - אורי קליאן (sweetsound).

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    איתי 05/12/2012 22:14
    הגב לתגובה זו
    האם לפ"ם בונה מותג? לא - מקסימיום מודעות. האם לפ"ם צריכה למכור את המוצר שהיא מפרסמת? לא - חסכמים לא נמדד במכירות. האם לפ"ם זוכה באפ"י - לא ממש. האם לפ"פ זוכה בתחרויות קריאטיב בינלאומיות? לא ממש. האם לפ"ם מלווה לקוחות לאורך זמן? מפתחת מוצרים? - לא ידוע לי. זה שמשרדי הפרסום בארץ עושים עבודה בינונית מינוס זה נכון, אבל מכאן ועד התיאוריה של הפרילנסרים - נו, הדרך קצת ארוכה
  • 3.
    לירון 04/12/2012 01:47
    הגב לתגובה זו
    יפה לדורקס שמשרד הבריאות מעלה קמפיין שכזה בדיוק כשהם מעלים קמפיין מחודש לשיווק הקונדומים והשמירה על הבולבול... מריח כמו שת"פ מוצלח! יישר כח, דורקס.
  • 2.
    גדי 03/12/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
    כל המערכות המנופחות של משרדי הפרסום עומדות לקרוס. משרד פרסום יכול לעבוד עם שלד בסיסי של תקציבאות וסטודיו וזהו. למה שלא יעבדו עם אנשי קריאטיב תותחים, אנשי אסטרטגיה תותחים, מומחי דיגיטלי וכו' על בסיס פרילאנס ולא יבזבזו את זמנם על צעירים לא מוכשרים. אם המשרדים לא יעשו את זה, יותר ויותר לקוחות יתחילו לעבוד ישירות מול אנשי הקריאטיב והאסטרטגיה
  • א 03/12/2012 19:32
    הגב לתגובה זו
    עלות של פרילנס היא מאוד יקרה ביחס לילד בן 23. לכן לוקחים פרילנסים למכרזים וילדים לעבודה השוטפת. לפ"מ מעלה בעיקר קמפיינים נקודתיים ולא צריך להתעסק עם הארד סייל ומודעות מהיום לעכשיו.
  • 1.
    איזה שטויות... (ל"ת)
    מבריק 03/12/2012 14:38
    הגב לתגובה זו