חיות או לא להיות

הפרויקט החברתי של JCDecaux: מודעות קריאייטיב למען אימוץ בעלי חיים

חברת החוצות הבינ"ל בחרה ב'אימוץ בעלי חיים' לנושא השנתי. משרדי הפרסום יציגו מודעות קריאייטיב שיפורסמו ברחבי ת"א והקהל הרחב מוזמן להשתתף בפעילות - 3 המודעות הטובות ביותר יזכו להשתתף בפעילות ויוצגו בליווי קרדיט
כתבי אייס | (5)

חברת שילוט החוצות הבינ"ל JCDecaux, בעלת הזיכיון הבלעדי לפרסום על גבי תחנות אוטובוס ומכווני תנועה בתל אביב-יפו חוזרת עם קמפיין החוצות החברתי שלה לשנה שלישית. כזכור, בשנה הראשונה הנושא הנבחר היה איכות הסביבה, בשנה שעברה היה הנושא בטיחות בדרכים וכעת, מוקד הפעילות יהיה 'אימוץ בעלי חיים' תחת הכותרת: "חיות או לא להיות".

כמדי שנה מגייסת JCDecaux את משרדי הפרסום המובילים בישראל

לפרויקט החברתי ואלו נרתמים ומשתפים פעולה. בין המשרדים שצפוים לקחת חלק נמנים אדלר חומסקי ורשבסקי Grey, באומן בר ריבנאי, Y&R ישראל, גיתם BBDO, יהושע TBWA, פובליסיס, פוקס גורן גלעדי, ענבר מרחב ניסן, שמעוני פינקלשטיין ברקי, JWT ולעומק התודעה.

בשלב הראשון, תבקש החברה ממשרדי הפרסום המובילים בישראל להציע את הרעיונות הקריאטיביים ביותר לעידוד אימוץ בעלי חיים. לאור הצלחת הקמפיין החברתי הקודם, החליטה גם השנה חברת JCDecaux לאפשר לקהל הרחב לקחת חלק בפרויקט כך שכל מי שירצה יוכל להציע רעיונות לעידוד אימוץ בעלי חיים בישראל דרך עמוד פייסבוק ייעודי שהוקם לפרויקט המיוחד.

עמוד הפייסבוק של פרויקט "חיות או לא להיות" - כנסו, עשו לייק ותוכלו לתרום את חלקכם למען בעלי החיים.

פרילנסרים, משרדי פרסום קטנים, בינוניים ועצמאיים, צוותי קופי וארט, סטודנטים לפרסום ועוד מוזמנים להשתתף בפרויקט החברתי ולהתמודד על הסיכוי לזכות בחשיפה שאין כדוגמה. מתוך המודעות שיוצעו על ידי הקהל הרחב יבחרו על ידי צוות אתר אייס ו-JCDecaux שלוש מודעות שיפורסמו בשלטי החוצות של JCDecaux ברחבי תל אביב, במקביל לפוסטרים של משרדי הפרסום. חשוב לציין כי על גבי הפוסטרים שיוצגו ברחבי העיר, יוטבעו הלוגואים של שלוש עמותות למען בעלי חיים - צער בעלי חיים, תנו לחיות לחיות ו- SOS חיות.

התאריך הסופי להגשת מודעות הוא ה-25 בדצמבר. הקהל הרחב המעוניין להשתתף בפרויקט מוזמן ליצור מודעות קריאייטיב מקוריות וייחודיות ולהעלות אותן לעמוד הפייסבוק של הפעילות.

בנוסף לפנייה לקהל הרחב באמצעות הפייסבוק, חברת JCDecaux החליטה להוסיף שלב נוסף לפעילות ולהרחיב את הפעילות גם לאינסטגרם. החברה תציע לעוברים ושבים להצטלם ליד השלטים של הקמפיין שיעלו על גבי מתקני JCDecaux ברחבי תל אביב-יפו ולהעלות את התמונות לאינסטגרם ולתייגם בלשונית JCDPETS# , במטרה לעורר מודעות לנושא אימוץ בעלי חיים ומתוך רצון להגביר את החשיפה לנושא. JCDecaux, תדאג להודות לאלו שהעלו את התמונות לאינסטגרם בכך שהן יועלו על גבי מתקני החברה בפוסטר מיוחד שיסכם את הפעילות.

עמוד הפייסבוק של פרויקט "חיות או לא להיות" - כנסו, עשו לייק ותוכלו לתרום את חלקכם למען בעלי החיים.

פיליפ רו מנכ"ל JCDecaux בישראל: "זו השנה השלישית שאנו בוחרים נושא חברתי חשוב ומציעים לשותפנו בעולם הפרסום לקחת חלק. השנה בחרנו להתמקד בנושא אימוץ בעלי חיים אשר לא זוכה לפרסום ולסיקור הראויים לו עקב מחסור בתקציבים, ולעודד את הציבור בישראל לאמץ בעל חיים. אני בטוח שנזכה לראות עבודות מרתקות, מיוחדות ואף משעשעות גם השנה ואני שמח לרתום את החברה לנושא חשוב זה".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    קופי ענן 06/12/2012 18:04
    הגב לתגובה זו
    איפה אפשר למצוא תקנון של הפרויקט? לא נמצא גם בעמוד הפייסבוק...
  • 4.
    אורנה 29/11/2012 15:31
    הגב לתגובה זו
    לא פחות חשוב להעלות את המודעות לעיקורים וסירוסים. ראבק, רוצחים בארץ, באישור משרד החקלאות מעל 100,000 כלבים בשנה ולא פחות חתולים. מדינה חרא לבעלי חיים
  • 3.
    ליאון 29/11/2012 09:07
    הגב לתגובה זו
    תבורכו - מטרה חשובה מכל
  • 2.
    אחד מהמשרדים 28/11/2012 18:22
    הגב לתגובה זו
    נושא חשוב מאין כמוהו, אבל כמו שזכור לי מלבד השנה שעברה, כל הצוותים מהמשרדים שזכו קיבלו גם פרס נחמד... והשנה?
  • 1.
    ג'רי 28/11/2012 17:55
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד!!!
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14
רייטינג

האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?

התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים 

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה  ו-50 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.

בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג ו-36 אלף צופים בלבד.

אמיליאנו קלמזוק, מנכ"ל רשת 13 (יח"צ)אמיליאנו קלמזוק, מנכ"ל רשת 13 (יח"צ)

האח הגדול לא מספיק - חדשות 13 תחת איום קיומי

הערכות לקיצוץ של עשרות עובדים והורדת תוכניות; העובדים מזהירים: "הימור על עתיד החברה"; וגם - משקיעים לא מגיעים ואוטוטו נגמר קו האשראי



רן קידר |

המערכת העיתונאית של חדשות 13 עומדת בפני טלטלה נוספת, אחרי שוועד העובדים התריע על תוכנית קיצוץ רחבה שתפגע ישירות בליבת פעילות החברה. על פי העדכונים שנמסרו לוועד בימים האחרונים, הקיצוץ כולל הורדת תוכניות יומיות וצמצום בתקציב המהדורה המרכזית בהגשת אודי סגל ודוריה למפל. המשמעות: פיטורים של כ־40 עד 50 עובדים מתוך כ־280 איש – כ־20% מכלל עובדי חדשות 13.

מערכת חדשות במאבק הישרדות

לטענת ועד העובדים, מדובר בצעד חד–צדדי שמובילה הנהלת רשת 13, בראשות המנכ"ל אמיליאנו קלמזוק, דווקא בשנת בחירות, תקופה בה הביקוש לתוכן חדשותי מזנק. במכתב שנשלח לעובדים הוגדרה הכוונה לקיצוץ כ"צעד הרסני", שמעיד על ניסיון לעצב מחדש את אסטרטגיית הערוץ,– תוך סיכון ישיר של מה שנתפס בעבר כמרכז הכובד העיתונאי שלו.

לפי הערכות פנימיות, התקציב המיועד לחברת החדשות עומד להפוך לנמוך ביותר מאז שנת 2020, על אף גידול במספר השחקנים והתחרות בתחום. בוועד טוענים שהמשמעות המיידית של הקיצוץ תכלול הורדת תכניות יומיות, פגיעה באיכות המהדורה המרכזית והטלת עומס כבד על צוותי השטח והעריכה. הם מזהירים מפגיעה בכושר התחרות של החברה ובאיכות השידור.

אחת הטענות החריפות היא כי ההכנסות הגבוהות שהניב פורמט הריאליטי "האח הגדול" ינותבו להפקות בידור נוספות ולא לחיזוק המערכת העיתונאית. בוועד מציינים כי רשת לא הציגה משקיעים שיישאו בעלות הסיכון, מה שמעלה חשש כי מפוטרי החדשות יממנו בפועל את עלויות הריאליטי.

לטענת העובדים, מדובר בהימור מסוכן על עתיד החברה, שמעיד על סדר עדיפויות בעייתי. הם כותבים כי לא ניתן להישאר אדישים מול מגמה לפיה השקעות חדשות מופנות לתוכן בידורי בלבד, בעוד שחדשות 13, אחד מעמודי התווך של גוף השידור, נותרת עם תקציב מדולל.