טל בן פורת
צילום: יח"צ

בלי 101 כתמים: סמנכ"ל השיווק של רקיט בנקיזר נבחרה לאשת השיווק של נובמבר

טל בן פורת חתומה בין היתר על המיצוב והמיתוג מחדש של המותג קולון, שהביא אותו להובלת קטגוריית הכביסה בנתח השוק, עם 30% חדירה לשוק
משה בנימין | (16)

איגוד השיווק בחר בטל בן פורת לאשת השיווק של חודש נובמבר. בן פורת, סמנכ"ל השיווק של 'רקיט בנקיזר', יצרנית מותג אבקת הכביסה 'קולון' בישראל, נבחרה בזכות המיצוב והמיתוג מחדש של קולון, שהביאו אותו להובלת קטגוריית הכביסה בנתח השוק.

בן פורת נמצאת 4.5 שנים בתפקידה כסמנכ"ל שיווק ב'רקיט בנקיזר'. קודם לכן הייתה מנהלת שיווק בריבוע הכחול. במהלך שנת 2012 המותג קולון הציג צמיחה כספית וכמותית ענפה, והיה המותג הצומח ביותר בקטגוריית הדטרגנטים לכביסה (40% כספית, 60% כמותית). קולון אף הוביל בנתח השוק את הקטגוריה במספר חודשים, הכפיל את נתח השוק שלו, והגיע לנתח שוק מצטבר של כ-20%, וזאת בשוק מאוד תחרותי ובו 2 מותגים מושרשים וחזקים כמו 'אריאל' ו'פרסיל'.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

על פי האיגוד, המהלך שהביא את קולון להישגים אלו, החל כבר ב-2011, עד אז קולון היה שחקן חלש, סבל מירידה בנתח השוק ומנכסיות מותג נמוכה. באותה שנה הוכרזה ב'רקיט בנקיזר' כשנת המהפך של קולון. בכפוף להחלטה הזו, קולון מוצב ומותג מחדש כ'קולון 101', והושק 'ג'ל קולון 101' שהוצב בחזית התקשורתית.

ההחלטה האסטרטגית שהנחתה את מיתוגו ומיצובו החדש של קולון הייתה להתמקד בפונקציונאליות הבסיסית ביותר של קטגוריית הכביסה - ניקוי בגדים, תוך שימת דגש ברור על תועלת צרכנית ברורה ופשוטה ו"לנטוש" את השפה התקשורתית של עולם המעבדות, הכימיה והמולקולות. הוחלט לבדל את המותג ממתחריו על ידי העברת מסר ממוקד של יעילות וביצועים - 'קולון 101' מנקה 101 כתמים.

ההשקה של קולון 101 נעשתה בכל האמצעים - מדיה, קד"מ, יח"צ - ובאה לידי ביטוי גם באריזות המוצרים (360 מעלות קלאסי), כאשר בליבת הקמפיין עמד סרט פרסומת חדש.

בן פורת הובילה מהלך אסטרטגי זה עם תקציב מדיה קטן יחסית למתחרים. במקביל, התקבלה בחברה החלטה על הוזלת מחירים, לאור המחאה החברתית ולמרות התייקרות חלקית של חומרי הגלם ועליית המע"מ. לצרכנים הוצע מוצר איכותי במחיר תחרותי. התוצאה הייתה שינוי מאזן הכוחות בקטגוריה. בחודש אוקטובר 2012 קולון הופך לשחקן המוביל בקטגוריה. כמו כן, אחוזי החדירה של קולון גדל מ-24% לכ-30%.

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    בת שבע אביב 02/12/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
    טלוש, גאה בך. כל הכבוד ושאפו על התואר. בת-7 אביב
  • 11.
    אבי 29/11/2012 07:37
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד. לפעמים זה מניע למי שבאמת מגיע. הצלחה בהמשך, לך ולארגונך. אבי
  • 10.
    [email protected] 28/11/2012 22:23
    הגב לתגובה זו
    אחד שיודע
  • 9.
    שגב דאדו 28/11/2012 22:22
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    שרונה 28/11/2012 12:16
    הגב לתגובה זו
    אחד המוצרים היותר טובים שהשתמשתי , בנוסף יש להם גם מסיר כתמים חדש דנדש שהוא גם אחד המוצרים ..!!!!!
  • אוסנת להב 20/01/2015 12:43
    הגב לתגובה זו
    הפירסומת על הפרצוף תורידו אותה מיד של קולון
  • 7.
    אחד שמכיר 28/11/2012 10:18
    הגב לתגובה זו
    בתור אחד שעובד במשרד פרסום ונתקל בהרבה לקוחות אני יכול לציין שטל היא עילוי גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית. תענוג לעבוד עם לקוח כזה והלוואי והיו משכפלים עוד כמה כמוהה. תמשיכי כך ואל תסתכלי לאחור!
  • אחת שיודעת 28/11/2012 13:23
    הגב לתגובה זו
    נועדה לגדולות
  • 6.
    קולונל קולון 28/11/2012 00:03
    הגב לתגובה זו
    תענוג של אבקת כביסה וג'ל שמה בכיס הקטן את אריאל וטייד
  • 5.
    סבטלנה 27/11/2012 22:44
    הגב לתגובה זו
    כמו הרבה נשים שמגיעות לעמדות כוח בתעשייה גם הנ"ל חושבת שהשמש זורחת לה מהתחת ממגדל השן בהוד השרון
  • 4.
    איזה כוסיות יש בהוד השרון! (ל"ת)
    דבש 27/11/2012 20:03
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    האדומה 27/11/2012 18:12
    הגב לתגובה זו
    תותחית- לא רק בקולון- בכל מה שהיא נוגעת- זהב!!!!
  • 2.
    עודד 27/11/2012 17:59
    הגב לתגובה זו
    טל היא מלכה
  • 1.
    פששששש כבוד לחולונים (ל"ת)
    דני מחולון 27/11/2012 16:59
    הגב לתגובה זו
  • כבוד לחגית (ל"ת)
    מניש 27/11/2012 21:24
    הגב לתגובה זו
  • בת שבע אביב 02/12/2012 14:07
    טלי, גאה בהצלחתך. הצלחתך היא הצלחת החברה ואני מניחה שאת מוערכת שם. לא פחות, הוריך, אחיך, ילדיך ובעלך. מוכירה ומעריכה, בת-7