
בלי 101 כתמים: סמנכ"ל השיווק של רקיט בנקיזר נבחרה לאשת השיווק של נובמבר
איגוד השיווק בחר בטל בן פורת לאשת השיווק של חודש נובמבר. בן פורת, סמנכ"ל השיווק של 'רקיט בנקיזר', יצרנית מותג אבקת הכביסה 'קולון' בישראל, נבחרה בזכות המיצוב והמיתוג מחדש של קולון, שהביאו אותו להובלת קטגוריית הכביסה בנתח השוק.
בן פורת נמצאת 4.5 שנים בתפקידה כסמנכ"ל שיווק ב'רקיט בנקיזר'. קודם לכן הייתה מנהלת שיווק בריבוע הכחול. במהלך שנת 2012 המותג קולון הציג צמיחה כספית וכמותית ענפה, והיה המותג הצומח ביותר בקטגוריית הדטרגנטים לכביסה (40% כספית, 60% כמותית). קולון אף הוביל בנתח השוק את הקטגוריה במספר חודשים, הכפיל את נתח השוק שלו, והגיע לנתח שוק מצטבר של כ-20%, וזאת בשוק מאוד תחרותי ובו 2 מותגים מושרשים וחזקים כמו 'אריאל' ו'פרסיל'.
על פי האיגוד, המהלך שהביא את קולון להישגים אלו, החל כבר ב-2011, עד אז קולון היה שחקן חלש, סבל מירידה בנתח השוק ומנכסיות מותג נמוכה. באותה שנה הוכרזה ב'רקיט בנקיזר' כשנת המהפך של קולון. בכפוף להחלטה הזו, קולון מוצב ומותג מחדש כ'קולון 101', והושק 'ג'ל קולון 101' שהוצב בחזית התקשורתית.
ההחלטה האסטרטגית שהנחתה את מיתוגו ומיצובו החדש של קולון הייתה להתמקד בפונקציונאליות הבסיסית ביותר של קטגוריית הכביסה - ניקוי בגדים, תוך שימת דגש ברור על תועלת צרכנית ברורה ופשוטה ו"לנטוש" את השפה התקשורתית של עולם המעבדות, הכימיה והמולקולות. הוחלט לבדל את המותג ממתחריו על ידי העברת מסר ממוקד של יעילות וביצועים - 'קולון 101' מנקה 101 כתמים.
ההשקה של קולון 101 נעשתה בכל האמצעים - מדיה, קד"מ, יח"צ - ובאה לידי ביטוי גם באריזות המוצרים (360 מעלות קלאסי), כאשר בליבת הקמפיין עמד סרט פרסומת חדש.
בן פורת הובילה מהלך אסטרטגי זה עם תקציב מדיה קטן יחסית למתחרים. במקביל, התקבלה בחברה החלטה על הוזלת מחירים, לאור המחאה החברתית ולמרות התייקרות חלקית של חומרי הגלם ועליית המע"מ. לצרכנים הוצע מוצר איכותי במחיר תחרותי. התוצאה הייתה שינוי מאזן הכוחות בקטגוריה. בחודש אוקטובר 2012 קולון הופך לשחקן המוביל בקטגוריה. כמו כן, אחוזי החדירה של קולון גדל מ-24% לכ-30%.
- 12.בת שבע אביב 02/12/2012 14:08הגב לתגובה זוטלוש, גאה בך. כל הכבוד ושאפו על התואר. בת-7 אביב
- 11.אבי 29/11/2012 07:37הגב לתגובה זוכל הכבוד. לפעמים זה מניע למי שבאמת מגיע. הצלחה בהמשך, לך ולארגונך. אבי
- 10.[email protected] 28/11/2012 22:23הגב לתגובה זואחד שיודע
- 9.שגב דאדו 28/11/2012 22:22הגב לתגובה זו
- 8.שרונה 28/11/2012 12:16הגב לתגובה זואחד המוצרים היותר טובים שהשתמשתי , בנוסף יש להם גם מסיר כתמים חדש דנדש שהוא גם אחד המוצרים ..!!!!!
- אוסנת להב 20/01/2015 12:43הגב לתגובה זוהפירסומת על הפרצוף תורידו אותה מיד של קולון
- 7.אחד שמכיר 28/11/2012 10:18הגב לתגובה זובתור אחד שעובד במשרד פרסום ונתקל בהרבה לקוחות אני יכול לציין שטל היא עילוי גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית. תענוג לעבוד עם לקוח כזה והלוואי והיו משכפלים עוד כמה כמוהה. תמשיכי כך ואל תסתכלי לאחור!
- אחת שיודעת 28/11/2012 13:23הגב לתגובה זונועדה לגדולות
- 6.קולונל קולון 28/11/2012 00:03הגב לתגובה זותענוג של אבקת כביסה וג'ל שמה בכיס הקטן את אריאל וטייד
- 5.סבטלנה 27/11/2012 22:44הגב לתגובה זוכמו הרבה נשים שמגיעות לעמדות כוח בתעשייה גם הנ"ל חושבת שהשמש זורחת לה מהתחת ממגדל השן בהוד השרון
- 4.איזה כוסיות יש בהוד השרון! (ל"ת)דבש 27/11/2012 20:03הגב לתגובה זו
- 3.האדומה 27/11/2012 18:12הגב לתגובה זותותחית- לא רק בקולון- בכל מה שהיא נוגעת- זהב!!!!
- 2.עודד 27/11/2012 17:59הגב לתגובה זוטל היא מלכה
- 1.פששששש כבוד לחולונים (ל"ת)דני מחולון 27/11/2012 16:59הגב לתגובה זו
- כבוד לחגית (ל"ת)מניש 27/11/2012 21:24הגב לתגובה זו
- בת שבע אביב 02/12/2012 14:07טלי, גאה בהצלחתך. הצלחתך היא הצלחת החברה ואני מניחה שאת מוערכת שם. לא פחות, הוריך, אחיך, ילדיך ובעלך. מוכירה ומעריכה, בת-7