העיתונים גוססים אבל הפרינט חי ברשת. 7 דוגמאות לטרנד עיצוב האתרים החדש

פרינט באינטרנט או אינטרנט בפרינט? עולמות העיצוב מתמזגים, חוויות הגולש והקורא מתערבבות, חדשנות ורטרו מתבלבלים. מקבץ מרשים של עיצוב דיגיטלי בהשראה אנלוגית
סטודיו אנזלביץ |

עידן האינטרנט בישר על מעבר מעיצוב למדיה המודפסת לעיצוב למדיה הדיגיטלית. ההבדל העיקרי נבע מיכולות טכנולוגיות; הצד השני של המטבע היה חוויית המשתמש. שני הצדדים עברו כבר די הרבה גלגולים מאז תחילת העידן הדיגיטלי. בתחילה היה הפלאש - ככל שדברים זזו יותר, התרשמנו יותר. כל הדקויות העיצוביות באו לידי ביטוי בפלאש, כשכל שאר העיצוב הדיגיטלי נותר יחסית בסיסי. הפלאש יצא מהתמונה כשהתחלנו לבחון כל דבר לפי מידת התאמתו לאלגוריתמים של גוגל. רצינו עיצוב שישמור עלינו בראש העמוד - משמע עדכונים תדירים ויכולת "קריאה" בחיפוש.

יחד עם השינויים הטכנולוגיים והקונספטואליים - אפשר לטעון שלמדיה הדיגיטלית נוצרה בכל זאת שפה ייחודית, שכללה בעיקר פונט אריאל, הצללות, מעברי צבע וכפתורים "תלת מימדיים". אבל לאחרונה אנו רואים שפה חדשה. יש מגמה של אתרים ששואבים את השפה שלהם מעולם הפרינט: משתמשים בפונטים שונים, יורדים לפרטים הקטנים, מתייחסים למבנה ולקומפוזיציה, וכן הלאה. אספנו מספר דוגמאות לאתרים שיכולים לסמן את הטרנד הזה ואולי, כולנו תקווה, להעניק השראה לאחיהם הדיגיטליים.

krystalrae

אתר בעל אופי טיפוגרפי מובהק, השראה מובהקת מעולם המגזינים - חיה מפתיעה ומיוחדת כשפוגשים אותה באינטרנט. כותרות ענקיות לעומת טקסט רץ, דק ועדין, שחור ולבן בלבד, ריבוי פונטים. יחד עם זאת האתר מאופיין בחדשנות טכנולוגית.

lp-sf

משטחי צבע, שפה וקטורית שטוחה, צורות גרפיות פשוטות בשילוב טיפוגרפיה עתירת פונטים, שחור לבן ואפור, אייקונים, גריד ברור. בדף הבית - 'האדר' ו'פוטר' מטופלים עד הפרט האחרון, כל סעיף בתפריט, מעוצב. השילוב בין העבודות הצבעוניות לקונטקסט של הגריד השחור - לבן עובד מושלם.

lawineagency

העמוד הפותח מוודא שאתה מבוגר מספיק כדי להיכנס לאתר - בחרת את תאריך הלידה ונכנסת - משמע הגעת לגיל שאפשר להתחיל. האתר בנוי במבנה הדוק של טקסטים, תמונות ואלמנטים גרפיים. האווירה באתר מאוד שמחה ועושה כבוד לטיפוגרפיה, אבל קצת קשה לדעת מה קליקבילי ומה לא.

minimeteo

עיצוב עדין ונקי המורכב משלושה אלמנטים בלבד: צבע רקע, טקסט בפונט אחד (שחור או לבן) ואייקון קווי. אפליקציה שאין בה הצללה אחת והיא נטולת תלת מימד לחלוטין, ותראו איזה יופי. הפשטות והמינימליזם הם הייחוד שלה. כל אלמנט נראה כמו קלף משחק ויחד הם נראים כמו משחק קופסא ממכר במיוחד.

walktalkazores

אתר של פסטיבל אמנות. האתר נראה כמו פוסטר ענק וניתן לשוטט בתוכו לארבעה כיוונים בעזרת גלילה או באמצעות בר ניווט שנפתח מהצד. האתר גדוש בסוגים שונים של איורי קו בצבע צהוב, אינפוגרפיקה וטקסטים מאויירים בצורה קצת עילגת, אך עדיין קריאה ונעימה. בניגוד ובהשלמה לכתיבה הידנית המבולגנת, יש גם בלוקים אינפורמטיביים ומסודרים של טקסט.‬ השילוב יוצר חוויה כיפית ומעניינת, יצירתית ופרקטיתאו במילים אחרות: אווירה.

presentandcorrect

אתר למכירת ציוד משרדי, מעוצב בהשראת תיקיות וטפסים ישנים. המעבר מקטלוגים מודפסים מוכרים ומשעממים משהו לאתר אינטרנט הפך חוויה מטרידה לתהליך דיגיטלי מהנה ומקסים. האתר עובד מצוין ברמה הפונקציונלית (תפריטים, תצוגת מוצרים, טופסולוגיה) ויחד עם הוויזואליה המדליקה - מייצר תהליך פקידותי מרענן. העיצוב בהשראת פרינט, כשברקע, גריד משבצות של נייר שרטוט שהפך כאן לטפט מעודן, לצד טיפוגרפיה קלאסית וקולאז'ים של צרכי משרד באמת מקסים ואני בטוחה שגורם ללקוחות האתר להזמין יותר.

mercertavern

את הגלילה הרוחבית אנחנו כבר מכירים, אבל כאן יש גם חלוקת עמוד הבלתי שגרתית ומעניינת במיוחד. ההתייחסות השונה לכל מלבן ומלבן, אם בטיפוגרפיה (שרובה חלק מהקוד ולא תמונה) ואם בשוני בין השפות של כל מלבן מייצרים חוויית גלישה מגוונת וחדשנית.‬

אנחנו תמיד שמחות לשמוע רעיונות מרעננים וחידושים מעניינים. למי מכם שיש לו מה להוסיף או לומר לנו, נשמח אם תהיו בקשר - סטודיו אנזלביץ לעיצוב גרפי, או במייל [email protected]

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.