העיתונים גוססים אבל הפרינט חי ברשת. 7 דוגמאות לטרנד עיצוב האתרים החדש

פרינט באינטרנט או אינטרנט בפרינט? עולמות העיצוב מתמזגים, חוויות הגולש והקורא מתערבבות, חדשנות ורטרו מתבלבלים. מקבץ מרשים של עיצוב דיגיטלי בהשראה אנלוגית
סטודיו אנזלביץ |

עידן האינטרנט בישר על מעבר מעיצוב למדיה המודפסת לעיצוב למדיה הדיגיטלית. ההבדל העיקרי נבע מיכולות טכנולוגיות; הצד השני של המטבע היה חוויית המשתמש. שני הצדדים עברו כבר די הרבה גלגולים מאז תחילת העידן הדיגיטלי. בתחילה היה הפלאש - ככל שדברים זזו יותר, התרשמנו יותר. כל הדקויות העיצוביות באו לידי ביטוי בפלאש, כשכל שאר העיצוב הדיגיטלי נותר יחסית בסיסי. הפלאש יצא מהתמונה כשהתחלנו לבחון כל דבר לפי מידת התאמתו לאלגוריתמים של גוגל. רצינו עיצוב שישמור עלינו בראש העמוד - משמע עדכונים תדירים ויכולת "קריאה" בחיפוש.

יחד עם השינויים הטכנולוגיים והקונספטואליים - אפשר לטעון שלמדיה הדיגיטלית נוצרה בכל זאת שפה ייחודית, שכללה בעיקר פונט אריאל, הצללות, מעברי צבע וכפתורים "תלת מימדיים". אבל לאחרונה אנו רואים שפה חדשה. יש מגמה של אתרים ששואבים את השפה שלהם מעולם הפרינט: משתמשים בפונטים שונים, יורדים לפרטים הקטנים, מתייחסים למבנה ולקומפוזיציה, וכן הלאה. אספנו מספר דוגמאות לאתרים שיכולים לסמן את הטרנד הזה ואולי, כולנו תקווה, להעניק השראה לאחיהם הדיגיטליים.

krystalrae

אתר בעל אופי טיפוגרפי מובהק, השראה מובהקת מעולם המגזינים - חיה מפתיעה ומיוחדת כשפוגשים אותה באינטרנט. כותרות ענקיות לעומת טקסט רץ, דק ועדין, שחור ולבן בלבד, ריבוי פונטים. יחד עם זאת האתר מאופיין בחדשנות טכנולוגית.

lp-sf

משטחי צבע, שפה וקטורית שטוחה, צורות גרפיות פשוטות בשילוב טיפוגרפיה עתירת פונטים, שחור לבן ואפור, אייקונים, גריד ברור. בדף הבית - 'האדר' ו'פוטר' מטופלים עד הפרט האחרון, כל סעיף בתפריט, מעוצב. השילוב בין העבודות הצבעוניות לקונטקסט של הגריד השחור - לבן עובד מושלם.

lawineagency

העמוד הפותח מוודא שאתה מבוגר מספיק כדי להיכנס לאתר - בחרת את תאריך הלידה ונכנסת - משמע הגעת לגיל שאפשר להתחיל. האתר בנוי במבנה הדוק של טקסטים, תמונות ואלמנטים גרפיים. האווירה באתר מאוד שמחה ועושה כבוד לטיפוגרפיה, אבל קצת קשה לדעת מה קליקבילי ומה לא.

minimeteo

עיצוב עדין ונקי המורכב משלושה אלמנטים בלבד: צבע רקע, טקסט בפונט אחד (שחור או לבן) ואייקון קווי. אפליקציה שאין בה הצללה אחת והיא נטולת תלת מימד לחלוטין, ותראו איזה יופי. הפשטות והמינימליזם הם הייחוד שלה. כל אלמנט נראה כמו קלף משחק ויחד הם נראים כמו משחק קופסא ממכר במיוחד.

walktalkazores

אתר של פסטיבל אמנות. האתר נראה כמו פוסטר ענק וניתן לשוטט בתוכו לארבעה כיוונים בעזרת גלילה או באמצעות בר ניווט שנפתח מהצד. האתר גדוש בסוגים שונים של איורי קו בצבע צהוב, אינפוגרפיקה וטקסטים מאויירים בצורה קצת עילגת, אך עדיין קריאה ונעימה. בניגוד ובהשלמה לכתיבה הידנית המבולגנת, יש גם בלוקים אינפורמטיביים ומסודרים של טקסט.‬ השילוב יוצר חוויה כיפית ומעניינת, יצירתית ופרקטיתאו במילים אחרות: אווירה.

presentandcorrect

אתר למכירת ציוד משרדי, מעוצב בהשראת תיקיות וטפסים ישנים. המעבר מקטלוגים מודפסים מוכרים ומשעממים משהו לאתר אינטרנט הפך חוויה מטרידה לתהליך דיגיטלי מהנה ומקסים. האתר עובד מצוין ברמה הפונקציונלית (תפריטים, תצוגת מוצרים, טופסולוגיה) ויחד עם הוויזואליה המדליקה - מייצר תהליך פקידותי מרענן. העיצוב בהשראת פרינט, כשברקע, גריד משבצות של נייר שרטוט שהפך כאן לטפט מעודן, לצד טיפוגרפיה קלאסית וקולאז'ים של צרכי משרד באמת מקסים ואני בטוחה שגורם ללקוחות האתר להזמין יותר.

mercertavern

את הגלילה הרוחבית אנחנו כבר מכירים, אבל כאן יש גם חלוקת עמוד הבלתי שגרתית ומעניינת במיוחד. ההתייחסות השונה לכל מלבן ומלבן, אם בטיפוגרפיה (שרובה חלק מהקוד ולא תמונה) ואם בשוני בין השפות של כל מלבן מייצרים חוויית גלישה מגוונת וחדשנית.‬

אנחנו תמיד שמחות לשמוע רעיונות מרעננים וחידושים מעניינים. למי מכם שיש לו מה להוסיף או לומר לנו, נשמח אם תהיו בקשר - סטודיו אנזלביץ לעיצוב גרפי, או במייל [email protected]

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.