נינט טייב אילון זרמון אייל חומסקי דלתא
צילום: רפי דלויה, דודו בכרב
פרסום ראשון

רבים על נינט טייב ודלתא: זרמון DDB תובע 7 מיליון שקלים מאדלר חומסקי

מלחמת עולם חדשה נפתחה בענף הפרסום. זרמון טוען: "חומסקי ניהל איתי מו"מ על רכישת חלקו של הדר גולדמן כשמטרתו ריגול תעשייתי וגניבת לקוחות ורעיונות; אוימתי שאם אפנה להליכים משפטיים בעניין דלתא ייגרם למשרד נזק"
משה בנימין | (15)

תביעה מהסוג של זרמון DDB כנגד אדלר חומסקי לא הייתה בשוק הפרסום מזה שנים רבות, אם בכלל. משרד הפרסום בראשותו עומד אילון זרמון (לשעבר יחד עם הדר גולדמן) תובע מאדלר חומסקי סכום של 7 מיליון שקלים בעקבות "גניבת קריאייטיב ומהלכי מיתוג נוספים עבור קמפיין דלתא" בכיכובה של נינט טייב.

כזכור, במהלך חודש מרץ 2012 הודיעה חברת ההלבשה התחתונה דלתא על סיום ההתקשרות עם משרד הפרסום זרמון גולדמן (בזמנו) ומעבר לאדלר חומסקי. בזרמון DDB טוענים כי "תביעה זו היא פועל יוצא של התנהגות עסקית נכלולית ומבישה, בלתי מקובלת, בלתי לגיטימית, דורסנית וחסרת תום לב באופן קיצוני מצד משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, בהובלת אייל חומסקי".

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

כחודש וחצי לפני העברת תקציב הפרסום של דלתא לידי אדלר חומסקי נבחרה נינט טייב לשמש כפרזנטורית לחברת ההלבשה התחתונה. מכתב התביעה שהוגש הבוקר ע"י זרמון טוען האחרון כי עם קבלת הודעת דלתא על הפרידה ממנו הוא הבהיר לצביקה שווימר (מנכ"ל דלתא) כי "אין בכוונת המשרד לעמוד בדרכה של דלתא, אך ביקש, שאת האסטרטגיה וקמפיין הפרסום שייצרו עבורם על כל הכרוך בהם ישארו בידי משרד הפרסום הואיל ודלתא לא שילמה בגינם".

טענות לגניבת לקוחות וריגול תעשייתי מצד חומסקי

בקשה זו של זרמון עומדת במרכז התביעה והבקשה לפיצוי כספי על סך 7 מיליון שקלים. בתוך כך מעלה אילון זרמון טענות קשות כלפי התנהלותו של אייל חומסקי, מבעלי אדלר חומסקי, שלדבריו ניצל את הפרידה המתוכננת בינו לבין שותפו הקודם הדר גולדמן כדי לנהל עימו מגעים לקראת שותפות עסקית כאשר מטרתו האמיתית היא לגנוב את לקוחותיו ולבצע במשרדו ריגול תעשייתי.

מהתביעה שהוגשה באמצעות עורכי הדין אופיר צברי, דיבון פרקש ורעות קמוס ממשרד צברי-יובל ושות' עולה עולה כי בשנת 2011 ועד לפברואר 2012 גיבש משרד הפרסום זרמון תוכנית אסטרטגית למיתוג ומיצוב מחדש של דלתא, באמצעות קמפיין פרסום רחב היקף המתבסס על עולם המוזיקה במסגרתו משרד הפרסום זרמון יצר בעבור דלתא מותגים חדשים לחזיות ולתחתונים, המבוססים על מושגים מעולם המוסיקה כגון - Bravo ומאצ'תונים Q.

עוד נטען כי בהמלצת משרד הפרסום זרמון ובתיווכו הבלעדי, נבחרה נינט טייב, כפרזנטורית יחידה לקמפיין החדש שכן היא נתפסה כמוסיקאית ודמות שתאפשר חיבור למגוון רחב של קהלים - בחירה שאינה מובנת מאליה, מאחר שנינט ידועה בכך שבוחרת קמפיינים בכיכובה בפינצטה וכן לא מובן מאליו היה שתסכים להיות פרזנטורית של חברת הלבשה תחתונה. משרד הפרסום זרמון הוא מי שפעל בהצלחה ליצור את ההסכם בין דלתא ונינט למרות קשיים אלה. ואכן, ההתקשרות בין נינט לדלתא יצרה הד תקשורתי עצום לדלתא. כך לדברי זרמון DDB.

זרמון: "חומסקי ניהל איתנו מו"מ לשותפות כדי לגנוב סודות מסחריים"

עניין מרכזי בתביעה הוא כאמור טענות ל"חוסר תום לב משווע במו"מ מצידו של חומסקי, אשר פנה לזרמון - על רקע החלטתם של זרמון וגולדמן לפרק את שותפותם בראשית 2012 - והציע לזרמון, להיכנס עימו לשותפות בין היתר באמצעות רכישת חלקו של גולדמן". לדברי עורכי דינו של זרמון הוא סירב בעבר להצעה דומה מצידו של חומסקי, וכעת בחן את האפשרות לשיתוף פעולה ולהשקעה. במסגרת המשא ומתן ביניהם, חשף זרמון בפניו ובפני נציגיו, פרטים מסחריים שונים לרבות אינפורמציה הקשורה בלקוחות המשרד. חומסקי מצידו התחייב, כי לא ייעשה כל שימוש במידע שנחשף בפניו אלא לצרכי העסקה הצפויה.

לאחר תקופה של משא ומתן, חומסקי נסוג מהעסקה וזרמון, כידוע, רכש בעצמו את חלקו של גולדמן והפך לבעליו היחיד. "לא חלף זמן רב עד שהסתבר" נטען בתביעה, "כי לא תמימים היו מהלכיו של חומסקי - הסתבר, כי לא שותפות עם זרמון הייתה בראש מעיניו של חומסקי, אלא תחרות בלתי הוגנת, ריגול תעשייתי, גניבת לקוחותיו של זרמון, סודותיו המסחריים, זכויות היוצרים של פירמת הפרסום של זרמון בקמפיינים וכיוצב'". זרמון טוען עוד כי ניסיונות מצידו לסיים את הסכסוך מחוץ לכתלי בית המשפט לא נענו, וזרמון אף אוים, כי אם ינקוט בהליכים משפטיים, ייגרם לו ולמשרד הפרסום נזק, כי הוא יושמץ בריש גלי וייפגעו עסקיו.

מאדלר חומסקי לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    הפרסומת של דלתא שייכת לדלתא ולא לזרמון (ל"ת)
    נועם 27/11/2012 13:54
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    חומסקי חלאה (ל"ת)
    ערן 26/11/2012 18:16
    הגב לתגובה זו
  • קביעה חסרת כל בסיס חומסקי איש יקר וישר (ל"ת)
    נועה 27/11/2012 11:50
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    רונה 26/11/2012 17:57
    הגב לתגובה זו
    נינט היא בדיוק איך שאני לא רוצה להראות בכל סוגי ההלבשה וכל שכן תחתונה. רק מפרסמים טיפשים כמו דלתא היו קונים קמפיין כזה.
  • 11.
    מעריצה של הדר 26/11/2012 14:23
    הגב לתגובה זו
    המנכל, הלך. השותף הכשרוני, הלך. מה רצית??? שהלקוח יישאר. חחחח
  • 10.
    צופה מהצד 26/11/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
    בזבוז כסף נוראי לפרזנטורית שלא תורמת כלום למותג ואפילו לא הסכימה להתלבש בחזייה ותחתונים.
  • 9.
    שני טיפוסים דוחים במיוחד (ל"ת)
    מכיר את שניהם 26/11/2012 13:56
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ילא, תרצחו אחד את השני. כל הענף הזה נוכלים אח (ל"ת)
    טום 26/11/2012 13:35
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מצא מין את מינו 26/11/2012 12:45
    הגב לתגובה זו
    או עם זרמון?...
  • 6.
    מוציאים שם רע לענף (ל"ת)
    26/11/2012 12:44
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    גיא 26/11/2012 12:40
    הגב לתגובה זו
    כנראה שיש דברים שחזקים ממך. לא משנה כמה תנסה להיות רציני ומקצועי תמיד הצורך שלך בפרסום, יחסי ציבור ופרובוקציה יגבר על כל דבר אחר. בטח יהיו כאלו שיגידו - אם חומסקי עשה משהו רע שישלם. זה נכון. אבל בגלל שמהיכרות, אייס לא ממש מעסיקים תחקירנים, אני שואל את עצמי, איך הגיעה הידיעה על התביעה אליהם? כמובן שהיא הגיע מזרמון עצמו. ולכן המסקנה שלי ברורה - יש פה עוד ניסיון למשוך תשומת לב. חבל.
  • 4.
    מכירה 26/11/2012 12:35
    הגב לתגובה זו
    שיבדקו איך הוא גומר עם לקוחות שלא רוצים אותו. שיבדקו באירוקה. שיבדקו בחברת חשמל. האיש חי מסכסוכים. גם אצלו בחברה 'החדשה' צפויים שינויים בקרוב מאד...
  • 3.
    דלית 26/11/2012 12:34
    הגב לתגובה זו
    למה איש אחד מקלקל תדמית של ענף שלם???
  • 2.
    karma 26/11/2012 12:34
    הגב לתגובה זו
    "התנהגות עסקית נכלולית ומבישה, בלתי מקובלת, בלתי לגיטימית, דורסנית וחסרת תום לב באופן קיצוני"... רק לי זה מרגיש תיאור הרבה יותר מדויק, דווקא של התובע ??
  • 1.
    יודה 26/11/2012 12:22
    הגב לתגובה זו
    איך כל המשלים התקבצו לסיפור אחד. אה וגם הנמר וחברבורותיו.