שלי והעממיות, ש"ס וההיפנוזה, ביבי בלי אדלר ואמסלם: תמונת מצב בפייסבוק
הרבה קרה באינטרנט בארבע השנים שחלפו מאז הבחירות האחרונות בישראל. קחו את פייסבוק למשל, שבפברואר 2009 הגיעה למספר המדהים של 100 מיליון משתמשים, ומאז הגדילה את כוחה פי 10. בישראל של 2009 היו לפייסבוק כמה עשרות אלפי משתמשים, והיום יש בה לפחות 2 מיליון ישראלים פעילים.
גם החיבור בין פוליטיקה והרשת, שבבחירות הקודמות היה בגדר פלא שכולם מגלים (זוכרים איך כולם התלחשו ש"אובמה ניצח באינטרנט" אבל אף אחד לא ידע להגיד איך?) הפך לעובדה שגורה, אחרי תחריר בעולם ורוטשילד בישראל. בקיצור, כל הדרכים מובילות להנחה שאת הבחירות המתקרבות אלינו ינצחו או יפסידו המפלגות בפייסבוק, לא פחות, ואולי אפילו יותר, מבתקשורת ובשטח.
יריית הזינוק נשמעה. מה מראות לנו המפלגות בינתיים? נבדוק 3 דוגמאות מרכזיות
נתניהו - ראובן אדלר כבר לא עובד
נתחיל מראש הממשלה. נתניהו, שהעמוד שלו מהווה למעשה את הכלי המרכזי בקמפיין הליכוד, העלה סדרה של תמונות שנראות כמו קמפיין חוצות מבית המדרש של ראובן אדלר ואייל ארד. המנהיג חד המבט מבטיח לנו את שינוי השיטה/ הורדת יוקר המחיה / הנהגה אם רק נבחר בו שוב.
אלא שימי האדלרים תמו, והיום המסרים אינם עוברים לציבור השותק, אלא לידיהם של חדי הלשון והפוטושופ, שהחזירו לו בסדרה של תשובות קשות.
שלי יחימוביץ - העם דורש קמפיינים אחרים
אצל שלי יחימוביץ', שגם במקרה שלה עמוד הפייסבוק האישי הוא הכלי המרכזי של המפלגה בבחירות האלה, השפה שונה לגמרי. את התמונות המעוצבות מחליפות סריקות של עיתונים. את הצילומים המוארים היטב של לשכת ראש הממשלה מחליפות תמונות של פעילי שטח. אפילו קמפיין החוצות של יחימוביץ' מנסה לברוח מהאסתטיקה הישנה של מערכות בחירות, ולדבר את השפה החדשה של הרשת - מהירה, מלוכלכת, עממית.
עכשיו נותר לשאול האם ציבור המצביעים, בהנחה שיקנה את התדמית החדשה של מפלגת העבודה (מישהו אמר פואד?), ירצה לבחור במנהיגה "מהעם", או שמא תחסר לו הממלכתיות שנתניהו עמל כל כך לשדר.
חיים אמסלם ו"עם שלם"
הפתעת הבחירות, אם מותר לי לנחש, תהיה "עם שלם" של הרב חיים אמסלם. מי שהיה ח"כ מטעם ש"ס והוקע על ידי התנועה כי המרה את פיו של אלי ישי, התחיל לפעול ברשת כבר לפני למעלה משנה, והתוצאות בינתיים מהממות.
למעלה מ-80 אלף חברים בעמוד של כבוד הרב (כמו יאיר לפיד, כמעט כפול משלי יחימוביץ') וקצב ההצטרפות ממשיך להיות מרשים. החיים של אמסלם קלים. הקמפיין שלו טרם התחיל, אבל מבחוץ ממליצים עליו עיתונאים וסלבים אחרים: גיא מרוז, מתי גולן, נחמיה שטרסלר, הקואוצ'ר אלון גל - ואנשיו של אמסלם מעלים את דברי התשבוחות לעמוד, ומקבלים עשרות שיתופים על כל מאמין חדש.
ושתי קטנות:
1.תמונה מדהימה בעמוד הרשמי של ש"ס. קמעות אאוט, היפנוזה המונית באמצעות האינטרנט - אין.
2.מדיה חברתית היא אזור שיחה חשוב מאין כמוהו, אבל צריך לזכור שמערכת הבחירות בארצות הברית, שכבר היתה סגורה, הפכה למתוחה לא בגלל שיחה מתמשכת, אלא בגלל רגע טלוויזיוני - העימות הראשון בין אובמה לרומני. עם כל כמה שהכל כאילו השתנה, נשארנו במקום בו קנדי מנצח את ניקסון המיוזע ב-1960.
הכותב הוא סמנכ"ל האסטרטגיה והקריאייטיב בחברת המדיה החברתית 'דיבור'
- 1.דיבור 10/11/2012 19:09הגב לתגובה זוניחוש פרוע אומר לי שהוא גם המשנה למנכ"ל, היח"צן ולעתים גם המנקה לעת צרה

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.