
ביזנס חברתי: אורן שץ וחברת SEO ישראל במגעים לרכישת מכללת SUMO
מכללת המדיה החברתית
כאמור, בחודשים האחרונים חיפשו השותפים לשנות את מבנה הבעלות על המכללה לאחר שנתגלעו ביניהם חילוקי דעות לגבי אופן ניהולה. בתחילה נשקלה האפשרות ששניים מהשותפים, בנבנישתי ולביא יצאו וימכרו את חלקם למשקיע חיצוני שיצטרף לנברו, אך אפשרות זו ירדה מהפרק. המתווה שנבחר לבסוף יחייב את שלושת השותפים למכור את החזקותיהם ולצאת מתמונת הבעלות על המכללה. בימים אלו נמצאים המגעים בין שץ לשותפים בשלב מתקדם, כאשר טיוטת חוזה כבר הוצגה לצדדים. עוד נודע לאייס כי סכום הרכישה יעמוד על פחות מחצי מיליון שקלים.
לשץ, שקרוב לרכישת המכללה היכרות בלתי אמצעית עם SUMO שכן הוא משמש כאחד מהמרצים בה. המכללה שנוסדה לפני כשנתיים, במקביל לנקודת הרתיחה של עולם הרשתות החברתיות הספיקה להעביר כ-20 קורסים. בקורס ממוצע רשומים בין 20 ל-25 תלמידים והוא מתפרס על פני 18 שיעורים. בחלוקה בין השותפים אחראית נברו לחלק הפדגוגי ותכנית הלימודים ולביא (שמשמש גם כיו"ר הסגל האקדמי) ובנבנישתי מרכזים בידיהם את הנושא התפעולי.
בשוק מסבירים כי האינטרס של שץ ברכישת סומו נובע מרצונו לחזק את המודעות לקידום דרך מנועי החיפוש בגוגל שספגה ירידה לאור התחזקות הפעילות בפייסבוק. בנוסף, ההחזקה ב-SUMO מחד וב-SEO ישראל שכוללת גם את SEO College מאידך תהפוך אותו לגורם שמרכז כח רב בשוק לימודי הניו מדיה. מחברת SEO ישראל, בראשה עומד אורן שץ נמסר: "SEO ישראל, כספקית שירותים בתחום המדיה החברתית בפרט ושירותי שיווק באינטרנט בכלל, ו- SEO קולג', המכשירה אנשי מקצוע בתחומי השיווק באינטרנט, פועלות בחיפוש מתמיד לרכישת חברות איכותיות המתאימות לסטנדרטים המקצועיים שלה. בשלב זה היא מקיימת מגעים עם כמה חברות בתחום".
- 13.לירן 25/11/2012 13:38הגב לתגובה זובשקט בשקט התעשיה הזאת תפרח ותגבור על משרדי הפרסום... אורן שיחק אותה
- 12.טליה חננאל 21/11/2012 15:17הגב לתגובה זותודה לכם מכללת סומו! אשמח להגיע להשלמות בזכותכם הצטרפתי לתחום, גליתי עולם חדש לגמרי!
- 11.אפרת (תלמידה) 21/11/2012 15:15הגב לתגובה זומכל רגע, מרצים מעולים ויחס אישי כל הכבוד :)
- 10.מהתחום 08/11/2012 16:00הגב לתגובה זואף תלמיד שם לא יודע משהו מעבר לפייסבוק וטוויטר. כאילו שאלו הפלטפורמות היחידות בתחום
- 9.הוא סה"כ קיבל פרסום חינם, אבל חבל ששמו תמונה (ל"ת)מכיר 08/11/2012 13:44הגב לתגובה זו
- 8.תלמיד בסומו 08/11/2012 13:16הגב לתגובה זועברתי קורס מצוין בסומו, חבל שכל המתחרים פה שמים הערות מזלזלות. צוות סומו נותן את השירות הטוב ביותר ובזכות התכנים פתחתי מחלקה של מדיה חברתית בעצמי במשרד. מהלך מצוין!
- 7.תלמידת סומו 08/11/2012 03:44הגב לתגובה זוגם אני למדתי בסומו כמו 15 תלמידים שאמורים היו להיות בכיתה שלי. חחחחח 20 או 25 - בלוף. זה שהגיעו רק 3 אנשים לשיעור כל הזמן כי לשאר נמאס מהזלזול והתוכן הלימודי הנמוך שדאגו המנהלים האקדמיים לסדר לנו... וזה שהתלונות לא רק מהמחזור שלנו אלא גם ממחזורים אחרים (כך מתברר) רק גדלות... מה הוא קונה פה בדיוק !? שבוע אחרי הקנייה כשכל התלמידים שביקשו פיצוי לא יקבלו כלום לא ממנו ולא מלביא ולא מנברו - יתחלו לצאת כולם בתביעות ובאזז שלילי ברשת.... ואז נראה מה יהיה.
- מישהו 08/11/2012 13:17הגב לתגובה זוולרשום נתונים שקריים כמו "תלצידת סומו" עלק. מגוחך. סומו מכללה מצויינת. כל הכבוד לטל ולצוות שלה
- "סטודנט" לשעבר בסומו 10/11/2012 14:33חומר ברמה של פנסיונרים שלא נגעו במחשב מעולם, תנאי סף של אנשים שלא יודעים לגולש באינטרנט ואיכות נמוכה של תכנים ודחיפת תכנים מסחריים על פי ראות המרצים - זה מה שקורה בסומו!
- 6.סבטלנה פרק ג'' 07/11/2012 11:48הגב לתגובה זוהפרסום בגוגל מכניס הרבה יותר כסף מפיייסבוק זה שהחברות עובדות על הלקוחות ודורשות עמלה של 20-25 אחוז בפייסבוק זה כבר בעיה אחרת
- 5.ירון 07/11/2012 09:40הגב לתגובה זומה המותג בתחום הזה שווה?
- ירדנה תלמידה בסומו 08/11/2012 20:22הגב לתגובה זוסומו עשו עבודה מדהימה, נהנתי מכל רגע. לא פלא שהם מותג מוביל בתחום!
- 4.של נברו? 07/11/2012 01:46הגב לתגובה זולא יכול לחכות? באיזה צבע יהיה הביקיני?
- 3.נוני 06/11/2012 17:00הגב לתגובה זוהבלוף הכי גדול בתעשייה. אם היא הייתה נראית אחרת היא לא הייתה אפילו תקציבאית באף משרד
- למה בלוף? מי לא יודע את זה? (ל"ת)חיים 07/11/2012 09:39הגב לתגובה זו
- איך שהקנאה אוכלת אתכם...חחח... (ל"ת)מפרגנת 08/11/2012 20:22
- 2.גל נברו 06/11/2012 14:58הגב לתגובה זוהמצב העגום של הדיגיטל בישראל נובע בעיקר בעקבות מהלכים כושלים של אנשים כושלים כמו מינוי מוזר של כוסית שיודעת להחביא את התחת הגדול שלה היטב על ידי מנכ"ל שמתכחש לזקנתו, למנהלת מדיה חברתית בארגון מכובד כמו אדלר חומסקי. ומהשטות הזאת היא עשתה קריירה.
- סבטלנה 07/11/2012 11:45הגב לתגובה זושנותנים לילדים היפסטרים שסיימו שנת לימודים בבצפר בני 25-30 לנהל לקוחות ותחומי דיגיטל בחברות עם חוסר ניסיון מינימלי בעולם הדיגיטל שקברו את הבאנר ואת גוגל וכל מה שיש להם היום בראש זה פייסבוק ואפקליקציה.
- 1.סבטלנה 06/11/2012 14:42הגב לתגובה זואורן שץ
- יוסי 10/11/2012 14:13הגב לתגובה זועל מה ולמה???? חצי מליון??? אחלה עסקה עשו שם המוכרים