מודי כידון: "המחאה נגד הממשלה הוסתה בספין מבריק נגד החברות; גאוני הפייסבוק יוצרים חרמות על כל מטרה שנראית לעין"
יו"ר איגוד חברות הפרסום מודי כידון ניצל את במת טקס האפי שנערך הבוקר (יום א') ויצא בנאום סוער לסיכום השנה המסויטת שעברה על תעשיית הפרסום והחברות העסקיות. לדברי כידון: "המחאה אשר כוונה נגד הממשלה הוסתה בספין מבריק כנגד חברות במגזר העסקי היצרני אשר במשך עשרות שנים מייצרות כאן תעשיה, מקומות עבודה ופרנסה לעשרות אלפי עובדים. מגזר זה הפך בין לילה לאויבי העם".
כידון, מבעלי גיתם BBDO נשא דברים מול אולם מלא בבכירים מתחום השיווק, מנכ"לים ובכירים מקהילת הפרסום. בדבריו הוא לחץ על הנקודות הכואבות של התעשייה שהפכה למטרה מובהקת של המחאה החברתית, במה שהוביל לפגיעה אנושה בענף הפרסום. לדבריו: "מאחר והמחאה הייתה עממית ובלתי מכוונת היא הפכה לאנרכיה ו"גאוני הפייסבוק" לקחו את הכלי המדהים הזה והחלו לייצר חרמות על כל מטרה שנראית לעין. ככול שהחברה גדולה יותר ומוצלחת יותר היא מטרה ראויה יותר".
תחרות צלילה מתחת לפני המים - נראה למי יגמר האויר ראשון
"הזעם הציבורי עשה את שלו" המשיך כידון. "ראשי החברות נבהלו ונכנסו לבונקר ברב המקרים בלא עוול בכפם. בדיעבד כאשר אנחנו מסתכלים לאחור נוצרה כאן "אולמפיאדה חדשה" תחרות צלילה מתחת לפני המים - נראה למי יגמר האוויר ראשון. ומתחת לפני המים החברות אשר ניסו להעלם החלו לספוג את עליות חומרי הגלם, עליות החשמל, ארנונה, אנרגיה ועוד - במקביל ירד הביקוש והתוצאה הבלתי נמנעת - פיטורין. כך החל מיתון".
בהמשך התייחס לכדור השלג שהחל בשנה שעברה ואמר: "המגזר העסקי נאלם דום ומעטים הם המנהלים אשר העזו לצאת כנגד ההתקפה. התוצאה שחלק גדול מן העם עדין חושב שהבעיה היא באמת במגזר היצרני ולא במדיניות ממשלת ישראל. ובמקום שהמגזר הזה יהדוף את האמירות האלה. המגזר נכנס להלם עמוק ולא התמודד עם האמירות השקריות. התוצאה המיתון רק הלך והעמיק.
הכל שטוח ורדוד - אין איכות או בידול
את הסאבטקסט של כידון לא היה צריך להסביר ליושבי האולם. בין השורות בנאומו צפה ועלתה הביקורת כלפי החברות המפרסמות שלדבריו "איבדו כיוון" במקום "לשמור על המותגים שלהן". על פי כידון "הן (החברות) נכנסו לסחרור שהפרמטר היחידי הוא המחיר. האיכות ובידול המוצר לא רלוונטים. פתאום כל תיאוריות השיווק והכלכלה הישנה לא רלוונטיות, הכול שטוח ורדוד".
בהתייחס לעליות המחירים בשוק המזון אמר כידון: "לחברות המזון נגמר האויר של ספיגת עליות חומרי הגלם, אנרגיה, ארנונה ועוד, והחליטו להיות חפצות חיים. עשרות חברות במשק הודיעו לא עוד. אנחנו חייבים להעלות מחירים כדי לשרוד, כדי לפרנס את עובדינו וכדי לתת תשואה לבעלי המניות שלנו. ברוב המקרים אנחנו הציבור משקעים בהם את כספי הפנסיה שלנו".
כידון, נאמן לעקרונותיו לא פחד לצאת באמירה לא פופולרית ואמר למנהלי חברות המזון: "אני מברך אתכם על שהחלטתם להרים את הראש מעל המים. אל תתביישו במעשכם אתם מראשי התעשייה היצרנית בארץ ישראל ואתם ראויים להערכה על כך. אל תתביישו לצאת בימים אלה כנגד כל אלה במערכת הבחירות אשר מנסים לתפוס עליכם טרמפ. תמשיכו לייצר, לבנות, לייצר מקומות עבודה, תבנו מוצרים ומותגים מצליחים. תיאוריות השיווק והכלכלה שהתחנכתם לאורם לא פסו מן העולם".
- 4.יאאאלה תפנימו -"לעשוק אינה מילה גסה"! (ל"ת)שמוליק אטו 10/11/2012 15:19הגב לתגובה זו
- 3.KO 07/11/2012 13:58הגב לתגובה זוהחברות האלה עושקות את הציבור והמחירים שלהם מופקעים והמוצרים באיכות בינוני מינוס. קנו גבנצ מיובאת (לדוגמא גאודה) בחצי מחיר מטל העמק (גם אחרי ירידת המחירים) ו ה ר ב ה יותר טעים. סניקרס מארס - 3 בעשר (3.3 ש"ח ליחידה) בעוד שפסק זמן עולה 6.5 ליחידה! אותו פסק זמן נמכר בארה"ב אחרי הוצאות יצוא ב2.4 ש"ח דרך אגב שטאראוס = עלית = לא קונה
- 2.05/11/2012 11:19הגב לתגובה זוכל ההתייקרויות נובעות באופן כזה או אחר מגזירות של הממשלה, עלייה במחירי דלק, מים וכו'. אי מתן הטבות שונות ועוד. שטראוס ושות' אמנם לא צדיקים גדולים אבל לצרכן הישראלי קל יותר למחות בבריונות מאשר ללכת לקלפי ולהצביע למפלגות בעלות מצע כלכלי-חברתי. ואנחנו לא מבינים שחרמות, פתיחה מוגזמת של שווקים (ועוד) מובילים לאבטלה וצמצומים מיותרים
- 1.יצחק 05/11/2012 08:26הגב לתגובה זוהמחאה הופנתה גם אל הממשלה, בין היתר, על שאפשרה מחירים מטורפים בישראל, בעוד שאותם מוצרים נמכרים בחצי מחיר בחו"ל. כך רבים מהיצרנים הישראליים הפכו לספסרים וכידון נפגע מצמצום תקציבי הפרסום שלהם, בשל ירידה במכירות כי העם תפס שעובדים עליו ומשתדל לקנות כמה שפחות משודדי הארנק שלו. כידון ימשיך לשרת את הספסרים ואנו נחפש דרכים יצירתיות להוריד את המחירים, או למצוא חלופות זולות יותר.