לפנק לפנק: אפי פלטינום למקאן; גראנד אפי לפובליסיס; אדלר עם מירב הזכיות
כל אחד קיבל את חלקו מהעוגה: תחרות אפי לאפקטיביות בשיווק ופרסום 2012 חילקה את שלל הזכיות באופן די שוויוני בין המפרסמים ומשרדי הפרסום בישראל. הפרסים עבור מצוינות ואפקטיביות יוצאת דופן נפלו בחלקם של מקאן אריקסון ופובליסיס ישראל. מקאן זכה בפרס האפי פלטינום עבור 'לאומי קארד' - "לפנק, לפנק, לפנק" הוותיק ואילו פובליסיס זכה בפרס הגראנד אפי עבור 'אסם' - "בייגלה שטוחים".
את מירב הזכיות בתחרות אסף משרד הפרסום אדלר חומסקי עם 10 בסה"כ. 2 מתוכן במקום הראשון, 6 במקום השני ו-2 במקום שלישי. משרד הפרסום מקאן אריקסון קטף 8 זכיות, מתוכן 3 זכיות במקום הראשון (אחת מהן באפי פלטינום) ו- 4 במקום השני. באומן בר ריבנאי זכה ב- 5 זכיות, מתוכן 3 במקום הראשון ושתיים במקום השני.
גיתם זכה ב-3 זכיות, מתוכם שתיים במקום הראשון ואחת במקום השלישי. פובליסיס ישראל זכה בשלוש זכיות (מלבד הזכיה בגרנד אפי), אחת במקום הראשון, ושתיים במקום השני. גם Y&R Israel זכה ב- 3 זכיות, אחת במקום הראשון, ושתיים במקום השני. ראובני פרידן IPG אף הוא סיים עם 3 זכיות: אחת במקום השני ושתיים במקום השלישי.
גליקמן נטלר סמסונוב, הביילינים ו- פרומרקט ודחף זכו כל אחד בזכיה אחת, במקום הראשון. זניט אופטי מדיה זכתה בזכיה אחת, במקום השני. בולטון פוטנציאל ו-דובצקי זקס אוברוצקי זכו בזכיה אחת כל אחד, במקום השלישי.
המקומות הראשונים
במקום הראשון בקטגוריית יופי אופנה טואלטיקה ופארם זכתה חברת חוגלה קימברלי עבור המהלך "בניית קטגוריית מטליות לחות חד פעמיות לניקוי" של גיתם BBDO. במקום הראשון בקטגוריית מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרים לבית זכתה חברת הדים עבור המהלך "מהפכה בשוק מכשירי החשמל בישראל" של "הביילנים".
במקום הראשון בקטגוריית מוצרי מזון זכו 3 עבודות - חברת שטראוס גרופ עבור המהלך "וופלים או בפלות: איך הופכים מוצר קומודיטי למותג נחשק?" של באומן בר ריבנאי; חברת אסם עבור המהלך "בייגלה שטוחים: מסתבר שהעולם שטוח! סיפורו של מהלך משנה שוק" של פובליסיס ישראל; חברת קוקה קולה ישראל עבור המהלך "מחזירים את המיחזור לאופנה" של פרומרקט ודחף.
שטוחים - גראנד אפי לפובליסיס ואסם
מי טחן את כל השטוחים?
במקום הראשון בקטגוריית נדל"ן ותשתיות זכתה קבוצת כרמלטון עבור המהלך "מנהרות הכרמל: חוצים את חיפה ב- 8 דקות" של באומן בר ריבנאי. במקום הראשון בקטגוריית פיננסים זכתה חברת הביטוח 9 מיליון (איי.די.איי) עבור המהלך "מהפכת השוקה מפסיקים לממן את סוכן הביטוח" של גליקמן נטלר סמסונוב. במקום הראשון בקטגוריית רכב ותחבורה זכתה חברת דלק מוטורס עבור המהלך "פורד פוקוס - ממותג וותיק ומתיישן למותג המוביל בסגמנט המכוניות המשפחתיות" של באומן בר ריבנאי.
במקום הראשון בקטגוריית שירותי תקשורת זכו שתיים: חברת בזק עבור המהלך "מהפכת ה- NGN מגיעה לשיא: שינוי הרגלי הגלישה בישראל" של אדלר חומסקי, וחברת yes עבור המהלך "כיצד הופכים איום להזדמנות: הסיפור המדהים של yestreamer" של מקאן אריקסון.
במקום הראשון בקטגוריית שירותים נופש ופנאי זכתה חברת אל על עבור המהלך "לטוס כמו שאתה אוהב - יוצרים חוויה פרסונאלית באתר אל על" של מקאן אריקסון. במקום הראשון בקטגוריית עמותות, ארגונית התנדבותיים, משרדי ממשלה, מלכ"רים ורשויות ציבוריות, הפועלים לקידום מטרות חברתיות וציבוריות זכו שתיים: עמותת עמדא לחולי אלצהיימר, דמציה ומחלות דומות בישראל עבור המהלך "הסרט הלא נכון - Preview לחייהם של חולי אלצהיימר של אדלר חומסקי & ורשבסקי Grey, ועמותת עצו"מ (המטה למאבק בסחר נשים) עבור המהלך "נשים הן לא סחורה!" של Y&R Israel.
בשלוש קטגוריות זכה רק מהלך אחד: בקטגוריית קמעונאות זכה במקום הראשון מפעל הפיס עבור המהלך "מדינה שלמה מבקשת: אראל תתקשרי אליי" עבור גיתם BBDO. בקטגוריית אמצעי תקשורת ומדיה זכתה במקום השני חברת Jdate עבור המהלך "מלחמת גיידט בגוליית" של מקאן אריקסון. בקטגוריית מגזרים זכתה במקום השלישי חברת שטראוס גרופ עבור המהלך "יוצרים רגע מתוק של עלית" של בולטון פוטנציאל.
לאומי קארד - לפנק לפנק לפנק עד שלוקחים פלטינום
לאומי קארד האלה...
הזוכים בקטגוריית אפי פלטינום שבה נבחנות עבודות באפקטיביות לאורך זמן: במקום הראשון זכתה חברת לאומי קארד עבור המהלך "לפנק, לפנק, לפנק. לצמוח, לצמוח, לצמוח" של מקאן אריקסון. במקום השני זכו שלוש חברות: חברת כלמוביל עבור המהלך "מהפך בשוק הרכב הישראלי" של Y&R Israel. חברת יפאורה תבורי עבור המהלך " ממותג סודה זקן, למותג פרימיומי יצירתי ונחשק" של אדלר חומסקי. חברת P&G עבור המהלך "פיירי - הדרך לכיבוש כיור המטבח הישראלי" גם של אדלר חומסקי. במקום השלישי זכו שתי חברות: מחלבות גד עבור המהלך "סיפור של משפחה שהפך לסיפור הצלחה" של ראובני פרידן, ושירותי בריאות כללית עבור המהלך "חדשנות או למות - המהפך של שירותי בריאות כללית" של מקאן אריקסון.
במהלך הטקס הוענק פרס מפעל חיים של איגוד השיווק לגזי קפלן ז"ל. החלטת איגוד השיווק התקבלה במאי האחרון, כאשר גזי קפלן עוד היה בחיים. אלמנתו של גזי, מירי קפלן, ובני משפחתו, השתתפו בטקס וקיבלו את האות בשם משפחת קפלן.
- 5.מוריס לוי 04/11/2012 16:57הגב לתגובה זולא לשכוח שהמהלך התחיל באריאלי ז"ל שלא זכה לקחת חלק בתהילה. לא מקאן התחיל את קמפיין לפנק לפנק.
- 4.יובל 04/11/2012 14:13הגב לתגובה זוהרבה יותר בשר ועומק לטעמי. אראלה וניקול גאוני, בפלות ענק, שטוחים מבריק, לפנק זה קאלט. בזכיות הגדולות לא מדובר בבלופים והמצאות של מהלך מבריק שאיש לא ראה בים סוף. מציע למפרסמים להסתכל טוב טוב על המהלכים. ככה תבחרו משרד. ומעל הכול- מכבדים איש ענק ויחיד בדורו. הערב הזה מסמל את מה שהענף הזה יודע לעשות וראוי שאותו ישים בחזית.
- 3.ארי 04/11/2012 12:22הגב לתגובה זומצטער על זה שלא נלחמתי כמו אריה להשאיר אותך.
- 2.רמבו 04/11/2012 12:00הגב לתגובה זוחבל לטרוח בכלל להעירלהאיר על תת הקטגוריות, אבל הפלטינום שמר פעם על כבוד. לאומי במקום הראשון. על מה בדיוק? המהלך של כלמוביל - בסדר, מגיע. יפאורה תבורי. אין תגובה. פיירי- מקום שלישי, לא שני בעיקר בגלל הנמנום של המתחרים ומחיר טוב מול מותג פרטי. מחלבות גד וכללית- ביזיון שבכלל מועמדים. בקיצור, בדק בית
- רמבו, תהיה גיבור ותזדהה (ל"ת)04/11/2012 20:42הגב לתגובה זו
- סילבסטר סטלונה 05/11/2012 12:27סילבסטר סטלונה
- המהלך של כולמוביל? תזכירו לי..? (ל"ת)מיש 04/11/2012 12:34הגב לתגובה זו
- 1.איפה ראובני פרידן? (ל"ת)איפה ראובני פרידן? 04/11/2012 11:50הגב לתגובה זו