הייתם נוטשים חולה בסרטן? המודעה שתגרום לכם לחשוב אחרת על איידס
מילה אחת שווה אלף תעלולי פוטושופ: בלי תמונות דביקות מאימג' בנק, בלי צילום, איור או סוג של עבודת תלת מימד של אמן מתוסכל שמכר את נשמתו לפרסום ובלי שעות של תעלולי פוטושופ במחשב. רק רצף מושלם של מילים שמייצרות מודעות שאולי אין בהן כלום, אבל יש בהן הכל: תובנה מדויקת.
אפליקציה נוירולוגית: אחד הטרנדים הכי גדולים בפרסום היום הוא פרסום אינטראקטיבי - מהלכים שגורמים למעורבת ואינטראקציה עם הצרכן: להקליק, לשתף, לסרוק, להוריד, להעלות תמונת "צולם בחורף 1960 ע"י אייפון 5" לאינסטגרם, לגרור תמונה של סבתא מהפייסבוק ולהלביש אותה על אפליקציה או להעלות ציור זוועתי של הילד מהגן לאתר שיתוף ולקוות שלא רק סבא וסבתא יעשו לייייק, להניח את האייפד על המודעה ולראות איך הפלא ופלא האוטו זז שני מילימטר...בקיצור, לגרום לצרכן לעשות משהו.
בתוך בליל האינטראקציות הטכנולוגיות האלו שכחנו לבקש מהצרכן לעשות משהו אחד: לחשוב . אני יודע שהיום זה יכול להישמע כבקשה גדולה מדי, לא מהצרכנים מהפרסומאים, אבל גם היום יש מודעות פרינט פשוטות שעושות את זה: גורמות לקהל היעד לחשוב כשהוא נתקל בפרסום שלנו, לא רק לשלוף את האייפון/אייפד.
אחת מהדוגמאות המוצלחות יותר לפעולה הנדירה שנקראת "לחשוב" עלתה החודש בברזיל: "המשפחה שלי נטשה אותי בגלל שיש לי סרטן". אחרי הזעזוע הראשוני מהכותרת, אתה ממשיך לקרוא את הסגיר הבא: "מה היה קורה לו היינו מתנהגים לחולים אחרים כמו לנשאי HIV?" ואז זה קורה: המוח נכנס לפעולה. מודעה פשוטה עם טיפוגרפיה חזקה שגורמת לך לחשוב כמה זה נכון ומדויק ואיך זה שעם כל החדשנות הטכנולוגית והקדמה אנחנו עדיין חברה חולה שסובלת מדעות קדומות.
ועוד משהו, יותר נכון פחות משהו...לא ראיתי במודעה הזאת QR שצריך לסרוק, את הלוגו הבלתי נלאה של פייסבוק או זכר לאפליקציית אייפון או אנדרואיד. מה שנקרא מודעה עם אפליקציה נוירולוגית.
- 12.יוני 31/10/2012 08:08הגב לתגובה זופרסום לא ישנה את העובדה הזאת, אה וכן העיצוב על הפנים - התמונה יוצרת כאב בעיניים.
- 11.inbar 28/10/2012 09:33הגב לתגובה זותענוג לקרוא. מזדהה עם כל מילה.
- 10.״אמן פוטושופ מתוסכל״ 28/10/2012 08:41הגב לתגובה זואסי בחור חמוד ומוכשר ששכח שהמבחן האמיתי לקריאייטיב הוא בעבודה היומיומית. לא בתחרויות, לא בהרצאות ולא בכתיבת מאמרים ברשת. יצא לי לעבוד עם הרבה כאלה בתחום. יודעים לצטט את אוגלבי ושולטים בכל מה שהשתתף בתחרויות בקאן ובניו יורק.. אבל בסופו של יום את הדברים האלה או דומים להם לא מסוגלים לייצר בעבודה היומיומית שלהם. אסי, תראה לי קמפיין אחד מבריק שיצא מהמשרד שלכם בשנים האחרונות.
- 9.מני 27/10/2012 19:08הגב לתגובה זושמנסה לבנות קריירה על קריאייטיב מחו"ל מה יהיה איתכם??? וטוקבקיסטים יקרים, מה אתם מהללים אותם כל היום? הוא אמור לעשות קריאייטיב כזה, לא לכתוב טורים :)
- 8.יאיר ויס 26/10/2012 09:19הגב לתגובה זוכל מילה שכתבת מדויקת לחלוטין בעיניי(אפרופו תובנות מדויקות וחדות) וגם אני מאמין שעם כל הדאווין הטכנוטלוגי-דיגיטלי-גאדג'טי שמתחמק מהעיקר, לעולם לא יהיה תחליף למשפט אחד שיושב על תובנה אחת מבריקה ומסר קולע.
- 7.מיכל 25/10/2012 20:03הגב לתגובה זוכמו תמיד
- 6.מרתק. תודה אסי! (ל"ת)אילי 25/10/2012 18:01הגב לתגובה זו
- 5.תנובאי 25/10/2012 16:41הגב לתגובה זוצרוב לי בזיכרון מאחת הרצאות הקריאיטיב המבריקות שהוא עשה לי כלקוח איש לא קל לעבודה, אבל סמכתי וישנתי טוב בלילה, אנלייק הנהלת הקריאיטיב בגיתם של היום
- 4.לא סייקביץ 25/10/2012 16:02הגב לתגובה זוכמה מנהלים כאלה יש בענף היום? גוד אולד סקול, גוד סוליד וורק
- עקשן נשאר עקשן (ל"ת)גם לא סייקביץ 25/10/2012 16:27הגב לתגובה זו
- 3.חזק מאוד! (ל"ת)מולי 25/10/2012 15:25הגב לתגובה זו
- 2.מודעה מבריקה (ל"ת)שרון 25/10/2012 13:57הגב לתגובה זו
- 1.שירי 25/10/2012 13:21הגב לתגובה זובלי הרבה מאמץ

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.