דירוג הקריאייטיב העולמי: מי הפרסומאי הישראלי המוביל ואיפה אתם ברשימה

הדירוג מבוסס על זכיות והישגים מ-26 תחרויות פרסום מובילות בעולם. לאן הגיעו נציגי באומן שסגרו שנה חלומית, היכן דורג גדעון עמיחי ומי מחייך בגדול
משה בנימין | (10)

לא בטוח עד כמה זה משפיע על סדר היום המקצועי של אנשי הפרסום המובילים בעולם, אבל דירוג הקריאייטיב הבינלאומי שפורסם לאחרונה במסגרת תחרות הפרסום הצ'כית PIAF יכול להעניק לפחות כמה דקות של תהילה ותחושה מספקת של הכרה. הדירוג שמציג רשימה ארוכה של כ-1500 פרסומאים מכל קצוות תבל, מתבסס על ניקוד שמוענק לכל אחד על סמך הישגיו - דהיינו זכיות בפרסים בשנה החולפת.

26 תחרויות הפרסום עליהן מבוסס הדירוג כוללות ייצוג מלא של אירועי השיא הנחשבים בענף הפרסום העולמי:ADC Europe 2011, ADC Europe 2012, Andy Awards, Asia Pacific Advertising Festival, Cannes Lions 2011, Cannes Lions 2012, Cresta Awards, Cristal Awards, D&AD 2011, D&AD 2012, Dubai Lynx, Epica Awards, Eurobest, FIAP, Golden Drum, Golden Hammer International Advertising Festival, Kiev International Advertising Festival, Loerie awards, LIAA, MENA Cristal Awards, Moscow International Advertising Festival, New York Festival, PIAF, Spikes Asia, The CUP, Wave Brazil.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

על פי מארגני הדירוג: הפסטיבלים השונים מחולקים ל-3 קטגוריות ולכל פרס יש ניקוד משלו. הדירוג מבוסס על מידע שפורסם באופן פומבי בלבד. ברשימה, היסודית למדי, מופיע שמו של כל זוכה מכל אחת מהתחרויות. במידה ופסטיבל מסוים איננו מפרסם את שמם של מנהלי הקריאייטיב להם הוענק פרס, נקודות אלו לא ישוכללו בדירוג. טווח הזמן של איסוף הנתונים הוא מחודש מאי 2011 ועד לאוגוסט 2012. מסיבה זו ניתן למצוא ברשימה את 2 תחרויות קאן האחרונות, כמו גם 2 תחרויות D&AD האחרונות ועוד.

ואחרי ההקדמה הארוכה, נעבור לתוצאות האמת. מנהל הקריאייטיב שמדורג במקום הראשון העולמי בקרב הישראלים ויכול לפתוח לעצמו בקבוק שמפניה במשרד הוא ערן ניר מבאומן בר ריבנאי. ניר, המדורג במקום ה-138 הוא הנציג הישראלי הראשון ברשימה עם 21,520 נקודות. ניר מצליח להשאיר מאחוריו את אחד מהאייקונים (הפורשים) של ענף הפרסום המקומי - גדעון עמיחי, לשעבר מנהל הקריאייטיב הראשי בשלמור אבנון עמיחי שדורג במקום ה-140 עם 21,490 נקודות. במקום ה-3 בקרב הישראלים נמצא עמיתו של עמיחי, ומי ששימש כסמנכ"ל הקריאייטיב של שלמור בתפקידו האחרון - צור גולן במקום ה-145 עם 21,190 נקודות.

ארבעת המקומות הבאים שייכים לבאומן בר ריבנאי שקוצר את הפירות של שנת תחרויות מוצלחת במיוחד. במקום 4 בקרב הישראלים ו-149 בתחרות נמצא יורם לוי עם 20,920 נקודות. מעניין שניר הצליח לעקוף את לוי, מנהל הקריאייטיב הראשי של באומן בדירוג - כנראה כתוצאה מפיזור הקרדיטים בתחרויות בין לוי לנדב פרסמן. את המקום ה-5 בדירוג הישראלים, וה-160 כללי חולקים תומר גידרון ואדי גולדנברג מבאומן בר ריבנאי עם 19,850 נקודות, ובמקום ה-6 נדב פרסמן עם 15,750 נקודות.

משמאל לימין: ערן ניר, גדעון עמיחי, צור גולן, יורם לוי, תומר גידרון ואדי גולדנברג

ההשתלטות של נציגי באומן על המקומות הראשונים בדירוג הפנימי של ישראליים נובע בראש ובראשונה תודות למהלך קשרי הדם שהשיג לא פחות מ-5 אריות זהב מכובדים בתחרות קאן 2012. זאת בנוסף לגראנד פרי בתחרות הגולדן דראם, הישגים בפסטיבל ניו יורק, ותוספת לא מבוטלת מקאן 2011 שנכלל אף היא ברשימת הפסטיבלים מהם משוקלל הניקוד.

נציגי שלמור אבנון עמיחי Y&R ישראל חוזרים לככב במקומות 8-11. במקום ה-8 וה-306 הכללי נמצא עמית גל שפרש מהמשרד עם 11,670 נקודות. את המקום ה-9 וה-320 הכללי חולקים שגיא בלומברג ורועי כהן עם 11,100 נקודות. יוזכר כי בלומברג עבר לאחרונה לגיתם BBDO ורועי כהן עבר לפני מספר חודשים למשרד הפרסום יונג ואן מאט בהמבורג, גרמניה. במקום ה-10 וה-403 הכללי נמצא יריב טוויג, אף הוא מקבוצת ה'לשעברים' של שלמור (כיום בברוקנר נטע יער) עם 8,400 נקודות. במקום ה-11 וה-415 הכללי נמצא זאב רביד מ-Y&R ישראל עם 8,000 נקודות.

נציגים נוספים מישראל שגרפו מספר פרסים בשנה החולפת ונכנסו לרשימה, הם ניר רפואה, סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל ובן סבר, לשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של יורו וכיום סמנכ"ל קריאייטיב משותף בפובליסיס. סבר נמצא במקום ה-647 הכללי ורפואה במקום ה-664.

ערן ניר שהתבשר על המקום הראשון בדירוג אמר לאייס: "זה מאוד משמח ומרגש. מדובר בפרי של עבודה מאוד קשה, עבודת צוות בשנתיים-שלוש האחרונות עם צוות מאוד מוכשר של חברים בבאומן בר ריבנאי. אני מקווה שגם בשנה הקרובה והמאתגרת נדע להציג פרויקטים חדשניים ופורצי דרך". ניר לא שכח להעביר לחבריו בדירוג מסר מעודד, ואמר: "לתומר ואדי - עוד מאמץ קטן ואתם שם".

הכי קריאייטיבים בעולם: את המקום ה-1 ברשימה ומי שיכול להתהדר בתואר איש הקריאייטיב בעולם תפס אלכסנדר שיל (Alexander Schill) מנהל הקריאייטיב הראשי ב-Serviceplan Group, גרמניה. במקום ה-2 נמצא מארק פיצלוף (Mark Fitzloff), מנהל קריאייטיב בכיר ב-Wieden+Kennedy ארה"ב. במקום ה-3 נמצאת סוזן הופמן (Susan Hoffman) אף היא מנהלת קריאייטיב בכירה ב-Wieden+Kennedy ארה"ב שתופס לא פחות מ-4 מקומות בעשירייה הראשונה.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    חארטה 23/10/2012 23:17
    הגב לתגובה זו
    באומן ממשיכים בחארטה. הוציאו בריף בעולם וביקשו רעיון. הצרפתי שלח רעיון ובאומן הפקות ביצעו. על ביצוע והפקה לא מקבלים פרסים.סורי
  • אתה אדם קטן ובור. תצליח! (ל"ת)
    ואפחבזששש 24/10/2012 08:37
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נרדמתי לרגע.. אמרתם משהו מעניין? (ל"ת)
    יוספוס פלאביוז 23/10/2012 22:07
    הגב לתגובה זו
  • אתה מחפש במקום הלא נכון (ל"ת)
    28/10/2012 17:00
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רוי 23/10/2012 16:10
    הגב לתגובה זו
    הדירוג אומד רק את 3 השנים השנים האחרונות כך שלמעשה כל זכייה שנרשמה לפני שנת 2010 לא כלולה בו. רוב הזכיות של שלמור היו לפני 2010 כמו גם של אדלר בגראנד פרי בקאן ועוד.
  • סבבה גדעון, יטופל (ל"ת)
    רומן 23/10/2012 20:39
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שי 23/10/2012 15:32
    הגב לתגובה זו
    את מי זה מעניין גם ככה הכל עבודות איזוטריות
  • 1.
    טל 23/10/2012 13:23
    הגב לתגובה זו
    כמה אפשר לרדוף אחרי האגו של עצמכם בתחרויות הזויות ברחבי העולם לא פלא שהשוק שלכם גוסס ,אתם כל היום רק מייצרים תיקיות הגשה לתחרויות . יאלללה ת'שחרררו
  • טלי 23/10/2012 15:11
    הגב לתגובה זו
    ובטח בינוני וחסר כשרון שמבין שאף פעם לא יזכה להכרה . כמה עצוב לחיות ככה
  • כמה שאתה צודק (-: (ל"ת)
    חושם 23/10/2012 14:43
    הגב לתגובה זו