פרסום ראשון

מוזיאון ת"א: משרדי הפרסום המובילים מתחרים על תקציב של 1.5 מיליון שקל

המרדף אחר 'ניו ביזנס', מזמן למפגש המציעים במכרז על תקציב הפרסום של מוזיאון תל אביב, לא פחות מ-12 משרדים. ביניהם מקאן, יהושע ופובליסיס
משה בנימין | (10)

מי שחיפש עדויות נוספות למצב שוק הפרסום, ולצורך הכמעט אקוטי של משרדים לשפר את המאזנים, מקבל אותו בדמות המכרז על תקציב הפרסום של מוזיאון ת"א. רק לפני מספר שנים, התמודדות של 10-12 משרדים, מהמובילים בישראל, על תקציב של כ-1.5 מיליון שקלים היתה נחשבת למחזה נדיר. כיום מדובר במהלך עסקי מקובל וראוי.

בימים אלו מוצגת במוזיאון ת"א תערוכה בשם 'צפיפות החומר' (אמנות מודרנית מהודו). באופן אירוני, במפגש המציעים שהתקיים היום במוזיאון תל אביב הציג ענף הפרסום את הגרסה שלו למושג הנ"ל. במפגש נכחו נציגי יהושע TBWA, מקאן אריקסון, LEAD, דחף, רגב קויצקי, פוגל אוגילבי, פובליסיס, דרורי שלומי, נקסט-אין, בריקמן ודובצקי זקס אוברוצקי. כזכור, עד לתחילת 2012 טופל התקציב על ידי משרד הפרסום ברוקנר נטע יער וכיום הפעילות המשותפת נעשית ללא ליווי של משרד פרסום אלא בשיתוף עם סטודיו לעיצוב גרפי.

* לעמוד הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

בשלב הראשוני ייבדקו תיקי העבודות של המתמודדים הכוללים 2 קמפיינים פרסומיים: האחד מסחרי, להשקת שירות/מוצר חדש והשני קמפיין חברתי ו/או קמפיין תדמיתי. לפי דרישת המוזיאון על המשרדים להעסיק באופן קבוע לא פחות מ-20 עובדים ובנוסף, סך תקציבי הפרסום בהם טיפלו ב-3 השנים האחרונות לא יפחת מ-40 מיליון שקלים, ללא מע"מ.

עוד ייבחנו במסגרת שלב א של המכרז, איכות ההצעות ועלות הצעות המחיר. לאחר מכן יבחר המוזיאון את המתמודדים אותם הוא מעוניין להעביר לשלב הפרזנטציה לקמפיין פרסומי, על פי עלויות ונושא שייבחר על ידי המוזיאון. תקופת ההתקשרות בין הצדדים תהא למשך תקופה של 24 חודשים מיום הזכייה.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    (ל"ת)
    מערכת תגובות דפוקה 23/10/2012 10:48
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    דחף לוקחים במכרז. חבל לשאר על הזמן (ל"ת)
    שוקי 22/10/2012 23:13
    הגב לתגובה זו
  • דווקא בריקמן יכולים להפתיע (ל"ת)
    עדי 23/10/2012 12:15
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כל החזירים בחדר אחד משחרים לטרף... (ל"ת)
    בא להקיא מהתחום 22/10/2012 17:19
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גדי אדר 22/10/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
    למה להחליף סטודיו לעיצוב? למה הם צריכים משרד פרסום? כדי שיהיה לארבעת העובדות במחלקת שיווק ופרסום עבודה? לתזז את משרד הפרסום שלהן?
  • אנונימי 22/10/2012 15:12
    הגב לתגובה זו
    אם אתה חושב שהעבודה שאתה עושה היא "יופי" אתה כנראה חי בימי הביניים
  • 2.
    בושה וחרפה (ל"ת)
    22/10/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בעלים של משרד פרסום 22/10/2012 13:45
    הגב לתגובה זו
    פשוט לא יאמן שהגענו למצב כזה. אם משרדים כל כך גדולים הגיעו למצב כל כך אומלל שהם מתמודדים ביודעין עם כל כך הרבה מתחרים על תקציב כל כך קטן אז מצבנו רע
  • 22/10/2012 13:59
    הגב לתגובה זו
    בגדולים עוד אפשר לפטר אנשים במידה והמחזור קטן. אצל הקטנים יהיו חייבים לפטר ואז למעשה המשרד נמחק. וזה עוד מבלי להתייחס לעובדה הכואבת שתקציבים שהיו בעבר הלחם והחמאה של המשרדים הקטנים-בינוניים כמו זה של מוזיאון ת"א נמצאים היום על הכוונת של משרדי העשירייה הראשונה. עכשיו נחשו אותם למי יש יותר סיכוי בהתמודדות ומי יתאייד לו לאיטו
  • פחחחחחחחחחחחחחחחחחחח 23/10/2012 10:34
    שמעתי את זה עוד בימים שהייתי עסק פצפון, עסק זערורי, קטנטן ובינוני. רק בגלל החלמאות של המשרדים האלה לקטנים תמיד יהיה יתרון באיכות, שירות ומחירים, ומכאן - לעולם יתקיימו, או יצמחו.