שבוע חדש, תקציבים חדשים: טלפוניה, קניונים, חרדים, אמנים ומינוף ערים
4 משרדי יחסי ציבור, קיבלו בתקופה האחרונה מגוון תקציבי יח"צ. הארבעה הם 'דוניצה תקשורת', 'דניאלה רייבנבך תקשורת', 'דני לוי תקשורת', ו'מרום תקשורת'.
משרד יחסי הציבור דוניצה תקשורת ינהל את הפעילות התקשורתית של סילורה פיתוח, טלפוניקה דיגיטל-Jajah ישראל וכנס MDDMI 2012. סילורה פיתוח מתמחה בפיתוח וייצור של פתרונות בתחום הולכת Audio/Video. החברה מתגברת בימים אלה את פעילותה השיווקית בעקבות מינויה למפיץ של חברת Gefen האמריקנית והיא מתכוונת לפנות לשווקי יעד רבים, דוגמת השוק הבטחוני, הרפואי, חברות קטנות ובינוניות בתחומי האודיו והווידאו, לשוק הצרכני, אולפני הקלטות, חדרי ישיבות, תיאטראות, בתי קולנוע ואחרים.
Jajah היא חלק מגוף המחקר והפיתוח של טלפוניקה דיגיטל השייכת לקבוצת התקשורת הבינ"ל ה-3 בגודלה בעולם Telefonica. החברה מתמחה במציאת הזדמנויות וביקושים בתחום עולם הדיגיטל, ופיתוח פתרונות יצירתיים, גיוסי הון, פיתוח שותפויות עסקיות ושירותים דיגיטליים.
כנס המכשור הרפואי הבינ"ל MDDMI 2012 שייערך בחיפה, ילווה בתערוכה על החידושים האחרונים בתחום, ויגיעו אליה אורחים מחו"ל.
משרד דניאלה רייבנבך תקשורת קיבל את תקציב הדוברות של הוועידה השנתית השביעית של ענף הקניונים ורשתות המסחר בישראל. הוועידה תתקיים זו השנה השביעית ברציפות, ב-2 עד 4 בדצמבר במלון הרודס, באילת. מי שעומד מאחורי הפקת האירוע הוא דדי ריזל, מנכ"ל קניון גן העיר.
רייבנבך טיפלה בעבר במשך 3 שנים בוועידה. התקציב עבר בשנת 2010 למשרד יחסי הציבור 'טל כץ תקשורת' למשך שנתיים, וכעת חזר לטיפולה של רייבנבך.
רייבנבך מסרה כי מדובר באחד התקציבים האסטרטגיים בתחום הקמעונאות בישראל, בו לוקחים חלק מצמרת ענף הקניונים ורשתות השיווק בארץ. לדבריה: "הוועידה היא צומת חשוב ויחיד מסוגו, המאפשר מפגש בלתי אמצעי של כל ראשי ובכירי המשק. אנו שמחים לקבל את התקציב, בעיקר שמדובר בוועידה מרתקת במיוחד שתתמקד השנה בסימן המצב הביטחוני והאיום האיראני לצד מצב הרשתות המסחר בישראל".
ואילו תקציב יחסי הציבור והדוברות של אתר האינטרנט החרדי 'כיכר השבת' ינוהל בחטיבת גופי התקשורת של דני לוי תקשורת, בניהולו של השותף במשרד יניב לייבוביץ'. לפני כ-4 חודשים נרכשו 50% מהאתר על ידי ynet, גם הוא מטופל על ידי דני לוי.
'כיכר השבת' נחשב לאחד מ-2 האתרים הפופולאריים במגזר החרדי, עם יותר מ-40 אלף גולשים ייחודיים ביום. האתר הוקם ב-2009 על-ידי מוטי לביא, אליו חבר כעת ynet.
מוטי לביא מסר כי "האתר נמצא בתקופתו הטובה ביותר עם נתוני חשיפה גבוהים מתמיד ומגמת עליה מתמדת, לצד צמיחה מהותית בהיקף ההכנסות והצטרפות מפרסמים. לאור זאת החלטנו להמשיך להכות על הברזל ושכרנו את 'דני לוי תקשורת' במטרה למנף שלב אחד נוסף קדימה את ההצלחות האחרונות ולמקסם את מגמת התנופה החיובית בה אנו נמצאים".
משרד אביטל זלמנוביץ - אסטרטגיה וייעוץ תקשורתי ינהל את מערך התקשורת של ביקורם בישראל של נגן הויולה מהגדולים בעולם יורי בשמט, ושל להקת מחול בלט גברים של ולרי מיכילובסקי.
את התיקים תנהל מחלקת התרבות של המשרד המייצגת מוסדות ואירועי תרבות שונים, כגון להקת המחול הקיבוצית.
יורי בשמט הוא אחד האמנים והמנצחים הגדולים בעולם, חתן פרס Grammy, שמגיע לארץ להופעה עם התזמורת 'סולני מוסקבה' החוגגים ביחד 20 שנה לפועלם המוזיקאלי. להקת המחול Male Ballet מסנט פטרבורג, של ולרי מיכילובסקי, מגיעה לארץ לסיבוב הופעות מיוחד לציון 20 שנה להיווסדה.
בתוך כך, משרד היח"צ הירושלמי מרום תקשורת זכה בתקציב יחסי הציבור של הוועידה השנתית למינוף ערים 2012, שתתקיים בבנייני האומה ביום שני ב-26 בנובמבר. הוועידה היא ראשונה מסוגה בישראל, המביאה את הנושאים הבוערים על סדר היום של הרשויות המוניציפאליות ותושביהן.
הוועידה מכנסת יחדיו ראשי ערים, סגנים, ראשי מועצות מקומיות ודרגי מקבלי החלטות בשלטון המוניציפאלי, במטרה ליצר דיון מקצועי ופורום להחלפת ידע בין כל הגורמים המהותיים והמשפיעים בישראל העוסקים במיתוג ומינוף ערים, עבור המשך עשייה פורייה.
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.
פריים טיים
תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות
הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה ו-50 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג
ו-36 אלף צופים בלבד.
גמר האח הגדול, מתוך השידור ברשת 135 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
הרפורמה של שר התקשורת שלמה קרעי למדידת הרייטינג נמצאת הרבה בכותרות ומרעישה בעיקר את העיתונאים ואנשי הברנז'ה. אז מה המשמעות של מדידת הרייטינג? כמה כסף הרייטינג שווה לערוצי הטלוויזיה? מה הבעייתיות בשיטה הנוכחית ומה מתכנן קרעי? 5 עובדות על שיטת הרייטינג בישראל.
מדי יום אנחנו מביאים בפניכם את נתוני הרייטינג. כולנו יודעים להבין מי מקום ראשון מי שני, מי לשמאל מי לימין, את מי אנחנו מעדיפים ואת מי לא. אבל איך מדידת הרייטינג עובדת, איך נקבעים המספרים שכל ערוץ חי על פיהם, צובר כוח מהם ומרוויח בעקבותיהם עשרות מיליוני שקלים? מדד הרייטינג מכיל בתוכו הרבה מאוד כוח ויכולת השפעה ולא פלא ששר התקשורת, שלמה קרעי, שם לעצמו למטרה לקדם חקיקה שתשנה את שיטת המדידה. אך לפי מבקריו, הרפורמה שלו באה להיטיב עם הערוצים שנוטים פחות לבקר את הממשלה ובעצם לקחת שיטה פגומה ובמקומה לשים שיטה מוטית. אז למה מדידת הרייטינג חשובה? הנה 5 עובדות על מדידת הרייטינג שינסו לענות על כך:
1 # איך בכלל נמדד הרייטינג בישראל
בישראל מופעלת מערכת מדידת הרייטינג על ידי "ועדת המדרוג", גוף המייצג את הערוצים, המפרסמים וחברות המדיה. המדידה מתבצעת באמצעות "מד רייטינג" או כפי שאנחנו מכירים בשמו הלועזי, הפיפל מיטר (People meter) והוא מותקן בכ-700 עד 800 מאות בתי אב בישראל המייצגים את כלל האוכלוסייה. המכשיר מזהה באיזה ערוץ צופים בכל רגע, ונתוני הצפייה נשלחים למרכז איסוף בזמן אמת שמפלחים את הנתונים ומפרסמים אותם מדי יום. הנתונים שנאספים משמשים להסקת תמונת צפייה כוללת: כלומר, מה אחוז הצופים בכלל האוכלוסייה שצפו בתוכנית מסוימת. חשוב להבין שמדובר במדגם סטטיסטי בלבד, ולכן תמיד יש טווח סטייה, גם אם קטן יחסית.
2 # איך נקבע הרייטינג ולמה המספרים לא תמיד אומרים הכול
הרייטינג נמדד באחוזים מתוך כלל משקי הבית בישראל. עם זאת, יש הבדל בין מספר הצופים בפועל לבין שיעור הצפייה היחסי. ייתכן מצב שבו ערוץ יקבל רייטינג גבוה יותר מערוץ אחר, אבל בפועל יהיו לו פחות צופים, אם סך הצפייה באותו ערב קטן יותר. כלומר, המדידה מתייחסת לשיעור מתוך כלל הצפייה באותו זמן, ולא למספר מוחלט של אנשים. ישנה גם ביקורת על כך שכמה מאות בתי אב בישראל לא יכולים לייצג את כלל הציבור, שכן מספיק צופה אחד כדי להקפיץ את הרייטינג של ערוץ מסוים. המדידה גם לא מתייחסת בכלל לצופי הטלוויזיה במגזר הערבי, אלא מפלחת רק צופים יהודים. כמו כן באפשרותם של אותם בתי אב לא להפעיל את ה-people meter בזמן הצפייה וכך היא לא מדווחת לוועדת המידרוג. סוגיה קריטית נוספת היא שהמד לא בודק צפייה בשירותי סטרימינג ו-VOD.
3 # רפורמת הרייטינג של השר שלמה קרעי
שר התקשורת, שלמה קרעי, מקדם רפורמה מקיפה
במדידת הרייטינג, שלדבריו נועדה להגביר את השקיפות ולשבור את המונופול של ועדת המדרוג. בפועל היא תבטל את ועדת המידרוג ותעביר לשר התקשורת את היכולת לקבוע את הרייטינג של הערוצים, מה שישים בידיו כוח עצום. הרעיון המרכזי הוא לאפשר כולל מדידה דיגיטלית של צפייה בסטרימינג
ובצפייה נדחית (VOD).
קרעי טוען שהוא בא להגביר את האמינות אך מצד שני רבים בתחום חשובים שאין מקום להתערבות פוליטת במדידת הרייטינג במיוחד כאשר לפוליטיקאים יש מה להרוויח מדיווח אוהד, וערוצי הטלוויזיה חוששים מהשלכות על חלוקת
תקציבי הפרסום אם יהיו כמה מקורות נתונים שונים.
- האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

