סברינה בלהסן
צילום: עודד קרני

סברינה בלהסן נגד בלוגרית אופנה: "קם עם של בלוגרים ללא שום מערכת אתיקה"

בבלוג האופנה 'איחור אופנתי' פורסם פוסט על התנהלות בעייתית של עובדת משרד היח"צ של בלהסן: "היא זעמה על כך שהעזתי לא לכתוב על סט צלליות"
משה בנימין | (44)

אחת לכמה חודשים מספק תחום היח"צ עדות להתנהלות ה"רגישה" של העוסקים בתחום מול עיתונאים ובלוגרים, והמקרה הנוכחי נוגע למשרד היח"צ סברינה בלהסן. מעיין אסור שעומדת מאחורי הבלוג איחור אופנתי פרסמה לאחרונה פוסט בו היא מתארת התנהלות בעייתית של אחת מעובדות המשרד כאשר לדבריה היא זכתה ל"טלפון זועם משלומית אשר עובדת במשרד יחסי הציבור של סברינה בלהסן, היא זעמה על כך שהעזתי לא לכתוב פוסט על סט צלליות של ג ייד שהיא שלחה לי".

המצב הנפיץ בו איש/אשת יחסי הציבור של מותג מסוים שולחים לבלוגר מוצר להתנסות ומצפים לתמורה הולמת בדמות פוסט מפרגן ממשיך לשמש כעקב האכילס של הענף. לטענת כותבת הבלוג: "ההתנהלות שלי הייתה בסדר גמור- קיבלתי מוצר, התנסיתי בו, הוא היה רע, שלחתי מייל לשלומית (עובדת משרד היח"צ, מ"ב), במייל הסברתי לה את הבעייתיות של המוצר, היא הגיבה ב"אהה, אז תכתבי עליו משהו חיובי" ממייל זה התעלמתי..."

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

בפוסט שפורסם בבלוג היא מציינת עוד כי "שלומית הזועמת הסבירה לי "איך עובדים עם משרד יח"צ, יש בלוגים ברמה בהם כותבים יותר טוב, יש בלוגים קטנים ומעפנים בהם כותבים פחות טוב, אבל כותבים" כותבים! אז הנה שלומית, כתבתי"..."שלומית וחברותיה יכולות לקפוץ לי, רק בגלל שאת שולחת לי מוצר שעלותו בערך 10 שקלים לחברה שלך, לא אומר שאני עובדת אצלך, או שהשכרתי את נשמתי, לכל הממעט במחיר".

"מעלה אותנו על מוקד כדי ליצור לעצמה שם"

במשרד יחסי הציבור של סברינה בלהסן לא הסכימו לעבור על הפוסט לסדר היום וממש לא מוכנים להגיש את הלחי השנייה. לדברי בלהסן: "מדובר בהוצאת דיבה והנושא נמצא בטיפול משפטי. מעיין חושבת שאין דין ואין דיין ואנחנו אמורים לקבל את מרותה ללא תגובה. לא ייתכן שהיא מעלה אותנו על מוקד כדי ליצור לעצמה שם".

בהתייחס למייל בו לכאורה כתבה שלומית "אהה, אז תכתבי עליו משהו חיובי", אומרים במשרד היח"צ כי אין שחר לדברים והמייל המקורי נוסח כך: "היי מעיין, אני אעביר את המידע הלאה...תודה רבה !! בכל אופן, אשמח ואודה לך אם תשלבי את סט הצלליות בפוסט שלך ( מפרגן כמובן :)) תודה רבה, ותודה על שיתוף הפעולה".

לעניין המקרה עצמו כפי שתואר בבלוג האופנה אומרת בלהסן: "הגברת חזרה ופנתה אלינו אינספור פעמים. שלומית לא התקשרה אליה תוך שהיא מכריחה אותה לכתוב, היא שלחה אליה מוצרים בהתאם לבקשתה; כששולחים מוצר בשווי עשרות שקלים מצפים להתרחשות מסוימת. איך אפשר מצד אחד להתחנן למוצר ומצד שני להיכנס בנו".

"לא אתן לאף אחד לפגוע בשמי הטוב"

עוד אומרת בלהסן: "אנחנו לא נוהגים לשלוח סתם מוצרים. שלחנו אליה מוצר על מנת שתכתוב. לא יכול להיות שכל בעל בלוג משתלח במי שהוא רוצה מבלי שיהיה אפשר לעשות משהו בנידון. לא ייתכן שבלוגרית ששולחת לי כמה וכמה פעמים מיילים כדי להכניס אותה לרשימת הבלוגרים הנחשבים מחליטה שהיא משתלחת בי על לא עוול בכפי. מעולם לא אמרתי לאף אחד מה לכתוב, מעולם לא כתבתי לכתבת זו או אחרת מה לכתוב. הגיע הזמן לשים לנושא הזה סוף. לא אתן לאף אחד לפגוע בשמי הטוב".

לסיכום אומרת בלהסן שניכר כי המקרה הוציא אותה משלוותה: "קם לנו עם חדש של בלוגרים שאין לו שום מערכת אתיקה - מקבלים מתנות באלפי שקלים ואף אחד לא מבקר את זה. עם עיתונאים בכירים לפעמים יש אי הבנה אבל יש דרך להידבר ולא בצורה של פוסט בבלוג שנועד להוציא אותך גיבור".

תגובות לכתבה(44):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 31.
    נינוש 20/08/2017 14:18
    הגב לתגובה זו
    שלא לדבר על השפה. עברית גרועה בניסוחים מתחמקים מהאחריות עצמה. עוד מישהו מדבר פה על אתיקה?
  • 30.
    אהובי 06/12/2012 16:51
    הגב לתגובה זו
    אצלנו קוראים לזה ׳כפיות טובה׳. היחצנית הכניסה אותך לרשימות מיוחסות, טרחה ושלחה לך, חשבה עלייך- מותר לך לפרגן.
  • 29.
    חכם 28/10/2012 03:13
    הגב לתגובה זו
    מבין את שני הצדדים לפי דעתי שיסירו את התביעה ויגשו להידברות מכתב סליחה ומחילה וזה הכול אולי אפילו כוס קפה מבין את שני הצדדים במקרה הזה כל אחד יש לו את הטענות שלו מצד אחד המנהלת יחסי ציבור צודקת מצד שני הבלוגרית צודקת לא צריך לשחק בשטויות כולנו יהודים שיגשו להידברות מחוץ לבתי משפט
  • 28.
    כל הכבוד למעיין אסור על האומץ אל תיכנעי! (ל"ת)
    יחצן 26/10/2012 15:40
    הגב לתגובה זו
  • 27.
    צחי 25/10/2012 16:48
    הגב לתגובה זו
    בלוגים, יח"צ ותביעות כיף כיף. מה הבעיה אני לא מבין? למה צריך להגיע למצב של "לרדת אחד על השני" ברשת, תביעת הוצעת דיבה ודיבור לא יפה במיילים? לפי מה שאני מבין, זה נשמע כמו לחפש צרות. הבלוגרית יכלה להגיד שהיא תרשום בקטנה למרות שהיא לא אוהבת ולא ככה לצאת נגד משרד היח"צ ולפגוע במשרות של עובדים.
  • ארנב 25/10/2012 19:00
    הגב לתגובה זו
    ברור, מי שלא עובד כסוכן ללא שכר של משרד יחסי ציבור פוגע במשרות של עובדים.
  • 26.
    יחצנית 25/10/2012 16:40
    הגב לתגובה זו
    ואני לא יכולה לספור את מספר הפעמים בהם פנו אליי כל מיני בלוגרים בגרוש שפתחו בלוג אומלל ורוצים עכשיו אספקה של מוצרים בחינם תמורת פוסט. איפה העיתונאים של פעם? איפה?
  • 25.
    י' 25/10/2012 16:38
    הגב לתגובה זו
    מי מכיר את הבלוג שלה בכלל? סתם מחפשת טראפיק
  • 24.
    טל איתן 25/10/2012 15:02
    הגב לתגובה זו
    אולי ביצירה של כאלו. כל הפרשה הזו מביכה בכ"כ הרבה רמות. אמת - יש ביחסי כותבים/עיתונאים/בלוגרים - יח"צנים המון נקודות טעונות שיפור ותיקון. הרבה מרחבים שדורשים הגדרה מחדש, משום שהשוק נוצר כאילו מעצמו, בלי קודקס אתי מחייב, רציף וקבוע. אבל יש דרך להתנהג. המשרד של סברינה מחק פוסט הוגן, ישר וחוקי לגמרי שפרסמתי בדף הפייסבוק שלהם, למשל. הם גם חסמו את הגישה שלי לכתיבה על הקיר שלהם. זו דוגמה לביריונות שבינה לבין "ניהול משברים תקשורתיים" אין שמץ של קשר. מדובר, כך נראה מהתנהלות המשרד בימים האחרונים, בגוף אלים, כוחני וילדותי, שנלחם ומאיים ועל הדרך הורס לעצמו את המוניטין ואת הסיכוי ליחסים תקינים עם עיתונאים. גוגל זוכר הכל, סברינה יקרה, ולקוח או עיתונאי שאי-פעם יחפש מידע אודותיך, ייתקל בסיקור הפרשה הזו. לתחושתי במבחן הזמן, ייגרם לך יותר נזק מאשר תועלת, בעיקר משום שהדבר הזה מוכיח שלפחות בהקשר של ניהול משברים תקשורתיים את לא מקצועית ואף יוצרת משברים יש מאין.
  • 23.
    ESenJi 25/10/2012 01:07
    הגב לתגובה זו
    לאור ההתפתחויות האחרונות החלטתי שאני לא מוכנה להסתכל יותר מהצד, והייתי חייבת לכתוב רשומה על כל השילוש הבלתי אפשרי הזה של "בלוגרים", "משרדי יחצנות" ו"אתיקה". הרשומה לא מתייחסת לשום גוף או אדם פרטי, אלא לתופעה עצמה ולבעיות שבה. לרשומה קוראים: "בלוגים, משרדי יחצנות ואתיקה - השילוש הקדוש", וזהו הלינק אליה: http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?EntryId=2418286&r=1 ESenJi - שיר (טום) גלנטה, סטודנטית שנה שלישית לתקשורת ועיתונות, ובלוגרית מזה 8 שנים באתר "תפוז".
  • 22.
    סתיו אדם 24/10/2012 23:38
    הגב לתגובה זו
    http://stavadam.com/%D7%A2%D7%9C-%D7%90%D7%AA%D7%99%D7%A7%D7%94-%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%92%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%A2%D7%99%D7%99%D7%9F-%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%96%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%95-%D7%A2%D7%9C-%D7%A1/
  • 21.
    אתיקה שמתיקה 21/10/2012 09:16
    הגב לתגובה זו
    כבלוגר הוזמנתי ושלחו לי מספר לא מבוטל של אירועים ומוצרים. על חלקם לא כתבתי כלל. על אחרים יצרתי קשר עם היחצן והסברתי בדיוק מדוע אני לא מוכן לכתוב. ועל חלק כתבתי בחפץ לב - אם המוצר מצדיק את זה. למה לא לכתוב? יש כאן פרדוקס אתי: מצד אחד קיבלתי מוצר לכאורה ללא עלות, ויהיה בלתי הוגן כלפי המשווק לכתוב ביקורת קוטלת. מצד שני, יש את האמינות של הבלוג. אז פשוט לא כותבים! אבל אחרי מקרה כזה? יחצנ״ים? לא בבית ספרנו. אפשר לסרב בנימוס וגמרנו. היו שלום ותודה על הדגים.
  • 20.
    עמליה 20/10/2012 18:33
    הגב לתגובה זו
    אגב, לא ברור מדוע התגובות כאן ובבלוג עצמו עוסקות בעיקר ביחס לבלוגרים מול עיתונאים כי זה סיפור שלחלוטין יכל היה לקרות גם מול עיתונאי אופנה בעיתון אופנה או בעיתון יומי. לדעתי מעיין נהגה מאוד באומץ ויושרה, אבל אם אכן הניסוח של המייל של שלומית היה כפי שהוא מוצר על ידי סברינה, לא ברור לי מה הקפיץ את מעיין. היחצנים לוחצים שתכתבי, אמרת לא, הם לוחצים שוב, אמרת לא שוב. עכשיו הם מנסים לעשות לך רגשי על קבלת המוצר. ואת עדיין אומרת לא. הכל בסדר...כל אחד כאן ממלא את תפקידו. בכל זאת אני שמחה שהוריד של מעיין קפץ כי זה נראה לי חשוב שהסיפור הזה, עם כל מה שהוא אומר על יחסי יחצנים עיתונאים, יהיה בחוץ וחשוף לעיני הציבור. מה שכן, שלומית מהווה כאן דוגמא לאחת התכונות המעצבנות של תקציבאי יחסי ציבור צעירים - הם לא מקשיבים לעיתונאי. אם יש משהו שיכול לחרפן עיתונאי זה שיסביר למה הוא לא מעוניין לכתוב על סיפור מסויים ושיגידו לו "אבל הלקוח שלי יפטר אותי!" "אבל זה נורא נורא חשוב לי!" "אבל בבקשה בבקשה!" או לחילופין ניסוח חוזר במילים אחרות של פיץ' הפתיחה של השיחה, תוך התעלמות מוחלטת מההסבר הארוך והמלומד שהעיתונאי הרגע נתן, מדוע הסיפור הזה לא עושה לו את זה. להגיד למעיין ש"אולי היא בכל זאת תשלב את המוצר בפוסט חיובי כמובן :)" זה פשוט להתעלם ממה שמעיין אמרה ובו זמנית לזלזל במקצועיות שלה. מבחינת שלומית היא עושה את העבודה שלה וממשיכה לדחוף ולא לקבל לא כתשובה. אבל זה הופך אותה מיחצנית לאשת טלהמרקטינג. אם תהיה קשובה תוכל להשיג הרבה יותר, בלי שיזלזלו בה ותוך הרבה פחות זמן. (אגב, חייבת לציין שעובדת עם סברינה שנים רבות מאוד ומעולם לא הייתה לי איתה בעיה. לא מכירה את שלומית).
  • 19.
    את מקשיבה לעצמך? 20/10/2012 18:11
    הגב לתגובה זו
    המשרד שלך ביקש ממעין לכתוב פוסט חיובי על מוצר שהיא חשבה שהוא אינו טוב. אם זה לא אתי, אני לא יודעת מה בעיניך כן. גברת, את מוציאה את עצמך כאדם נטול אתיקה, אם לא קצת טיפש אפילו. מעבר לכך שבבלוג של מעין כתבת בתגובתך שאת לא מדברת סרה על אנשים, ואז פנית לעיתונות כדי להלבין את פניה רבים, כפי שאת חושבת שהיא עשתה לך. אבל אולי זו הדרך בה בחרת לנקוט אחרי שהבנת שאין לך עילה לתביעה.
  • 18.
    18/10/2012 16:43
    הגב לתגובה זו
    חושב שכל העולם עובד אצלו ממש לא מפתיע
  • 17.
    יחצן מבין עניין 18/10/2012 11:24
    הגב לתגובה זו
    סברינה היקרה, אין לך להלין על תופעה שאת בעצמך עוזרת לטפח יום יום. ואם החלטת כיחצנית לשלוח את המוצר שלך בחינם הלאה קחי בחשבון שהוא יעמוד לביקורת הוגנת, זה דבר בסיסי לחלוטין. אף אחד לא חייב לך כלום, הלחץ היחידי שיש לך הוא שאם בלוגרית לא כותבת תסירי אותה מרשימת התפוצה ושהיא תעשה את החישובים שלה.
  • 16.
    יהודית 18/10/2012 00:00
    הגב לתגובה זו
    למה באייס לא עושים כתבה על יחצ"ן הטיפוח המשוגע שכל העיתונאים מתעבים, משום שהוא הצליח לריב עם כל אחד ואחת מהן ובטוח שאם שלח להם איזה לק מסכן הם חייבים לו את חייהם? אולי שווה לעשות תחקיר על אותה אוחצ'ה מרושעת שאחר כך מטנפת על עיתונאים באוזניי שניים וחצי חבריה ומשוכנעת שיש לה איזו השפעה בתעשייה. סברינה בלהסן היא עוד בסדר יחסית לטיפוס העלוב הזה שאף אחד לא סובל. חבל שהלקוחות שלו לא מודעים לכך.
  • סתיו אדם 19/10/2012 08:30
    הגב לתגובה זו
    אם יש בעיה זה בדיוק המקום להציף אותה
  • האינסטלטור 21/10/2012 11:10
    הבלוג האובייקטיבי שלו.
  • 15.
    עיתונאית 17/10/2012 23:20
    הגב לתגובה זו
    סברינה מקסימה, אצילית ונעימה. בתור אחת שמקבלת כל יום אינסוף פניות מיחצנים, יש לי קצת מושג בתחום.חזקי ואמצי, סברינה. לגבי שלומית,היא מתייחסת לאייטמים כאילו חייה תלויים בזה.צריכה להירגע ומהר
  • עיתונאית? בדיחה טובה... (ל"ת)
    עיתונאי 18/10/2012 11:36
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    הענק הירוק 17/10/2012 19:27
    הגב לתגובה זו
    זוהי זכות גדולה להכיר את מעין ולהנות מהבלוג שלה,מי שמכיר את מעין יודע שהכנות שלה בתוספת כתיבה שנונה ומבדרת אלה חלק מהדברים שעושים אותה/את הבלוג שלה כה מרתקים. משום מה בין תחרות אמינות בין אנשים שכותבים מהלב לבין אנשים שתפקידם לתחמן אוכלוסייה להתלהב ממשהו תמורת שכר, אני אאמין למעין בכל יום.
  • 13.
    אאא 17/10/2012 16:00
    הגב לתגובה זו
    נהיו פתאום מומחים גדולים לכל מיני דברים שאפשר לקבל בחינם: מסעדות, אוכל, בגדים, איפור וכו' וכו'. פחחח אחד גדול
  • 12.
    ל. 17/10/2012 15:07
    הגב לתגובה זו
    מה שמפריע לה הוא קיומו של האתיקה ולא חסרונו. הכתב התבלבל...
  • 11.
    סתיו אדם 17/10/2012 14:24
    הגב לתגובה זו
    אני מכיר את מעיין ואת הבלוג שלה ומאד מחבב את הצורה בה היא כותבת, יתרה מכך מתוך הכרות אישית עם משרד יחסי הציבור המדובר אני לא רק שנוטה להאמין למעין אלא מאמין לה לחלוטין ...לי אישית הייתה התקלות עם המשרד המדובר והתקצביאית המדוברת .. .אין זו הפעם הראשונה שמשרד זה השתלח בבלוגרים ...אני אצטט מאירוע מאד מסויים : "אתם פה בחסד לא בזכות" משפט עליו אחר כך באה התנצלות . .יתרה מכך גם אם שולחים מוצרים במאות שקלים אם בלוגר לא מרוצה מהמוצר מהיכן התעוזה שלא נאמר החוצפה לדרוש לשלב אותו בפוסט בנימה חיובית ? כן מעין ביקשה להיות חלק מבלוגרים שמקבלים מוצרים להתנסות ...מצד שני מעיין בחרה להודיע לתקציבאית שאין בכוונתה לכתוב על המוצר המדובר ...וההתפתחות לצערנו התפתחה לכך ... כמי שמעולם לא ביקש מהמשרד המדובר להיות חלק מרשימת הבלוגרים שלו ויותר מכך ביקש שלא להיכלל ועל כך הייתה ההיתקלות הראשונה שלנו ...נאלצתי לאיים בפנייה לערכאות משפטיות אם לא יסירו את שמי מהרשימה כך ש....בואו נדייק בעובדות ..לגבי רשימת הבלוגרים ... הבלוג של מעיין הוא אחד הבלוגים היותר אמינים בתחום מאד מאד פרוץ ... המשרד המדובר לא משכיל להבין שאין פה רכישה של שטח פירסומי אלא התנסות חוויתית וזה בהחלט ההבדל בין בלוגר לעיתונאי שתלוי בשיקולי מערכת ועוד ...הצורך לשלוט בחומרים המתפרסמים לא יכול להתקיים אצל בלוגרים שמכבדים את עצמם ומפה התרעומת המאד מוצדקת של מעיין ...
  • אביב 18/10/2012 11:43
    הגב לתגובה זו
    אתה והקבוצה שלך. חוץ ממכם אף אחד לא קורא את הבלוגים שלכם, אתם עושים לייק אחד לשני. אני לא רוצה לדבר על התכנים, התמונות, הכתיבה... הקבצנות הזאת , במסווה של בלוג אוכל מוביל מעוררת רחמים .
  • סתיו אדם 19/10/2012 08:30
    אני גאה לנהל את קבוצת פייסבלוגר בה לכול בולגר יש פתחון פה חופשי, אני שמח שאני מצליח לארגן אירועים שעובדתית מקבלים רק שבחים ועטם לש עוד אצל הלקוחות, אני שמח שכבלוגר אני מצליח לשמור על כללים אתים שמהותם אמינות כלפי הקוראים שלנו מחד , נאמנות לדרך שכול אחד בחר בבלוג שלו ושיקפות מלאה מול הלקוח ... יש פה לא מעט תגובות שלא נאמר סימונים טוקבקיסטים קנויים ...או כאלו שמתוחזקים אבל עובדתית ...הרוח הכללית בכל הנאמר פה מחזקת את הדברים ...והאצבע מופנית לא אל הבלוגרים ... אביב או שלומית ?
  • 10.
    ניקול 17/10/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
    שיש במקצוע הזה, לא מאמינה למילה שלה, היו לה כל כך הרבה 'היתקלויות' עם כתבים, בלוגרים, משרדים אחרים - סברינה, כולם אשמים רק את צדיקה? כולם טועים ואת מסכנה? נו באמת... ממליצה לך לבדוק טוב טוב אם הרצפה באמת עקומה, או שזאת את ...
  • 9.
    בלוג זניח ויחצנית מהעשיריה האחרונה ... (ל"ת)
    חפר 17/10/2012 13:11
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    עיתונאית לשעבר 17/10/2012 12:31
    הגב לתגובה זו
    איך אפשר לומר שאין שחר לדברים, אם שלומית ביקשה מהבלוגרית לכתוב פוסט "מפרגן כמובן :)" על צלליות עליהן יש לה ביקורת שלילית? סברינה יקרה, אם את שולחת מוצר להתנסות (וזה מה שזה, ולא "מתנה" כפי שטעית לנסח), יש גם סיכוי שההתנסות לא תהיה חיובית. לצפות מהמתנסה לשקר - ואין מילה עדינה יותר ל"מפרגן כמובן :)" - זה חוסר אתיקה מוחלט מצידך ומצד העובדות שלך. מוצרים להתנסות אינם מתנות ולא אמורים לשמש כשוחד לעיתונאיות דלות שכר או בלוגריות פעורות עיניים שמוכנות לעשות הכל בשביל איפור בחינם. אולי הגיע הזמן שמישהו יבקר את זה, גב' בלהסן.
  • 7.
    אנסטסיה - בלוג אופנה 17/10/2012 12:17
    הגב לתגובה זו
    , אולי הגיע הזמן שכולם יבינו זאת... מתוך ויקיפדיה: ״ כיום נהוג לכנות Blog אתר אינטרנט ובו רשומות (באנגלית Posts) המתארות דעות, קישורים ורישומי יומן אישי המסודרים בסדר כרונולוגי, מהחדש לישן, בסגנון של יומן ״ מה בין זה לבין עבודה עם עיתונאים ??? אנסטסיה - בלוג אופנה http://www.letthemstare.com/
  • 6.
    עיתונאית 17/10/2012 11:55
    הגב לתגובה זו
    כמי שנכוותה מההתקשרות מול משרדי היח"צ מהז'אנר הספציפי הזה, אני יכולה להעיד באופן אישי שמדובר בחבורת נשים (לרוב, במקרים מסוימים מדובר באוחצ'ות מזוועיות) עם איי קיו של עכברי מעבדה וגישה כללית כלפי עיתונאים ובלוגרים של "אתם חייבים לי כי שלחתי לכם צללית". אין להן מינימום של מקצועיות וזרזיף יחסי אנוש, ואפילו יכולת התנסחות בכתב. פשוט חבורה של פקאצות מהזן הגרוע ביותר. ואוי ואבוי לעיתונאית/בלוגרית שמסתכסכת איתן - הן מיד יפנו לכלי התקשורת בקול צעקה. פשוט שוק.
  • 5.
    שחר 17/10/2012 11:13
    הגב לתגובה זו
    להחליט מי צודק, אך מהכרותי עם שלומית, זה אכן נשמע כמו הניסוח שלה, ולא ברור על מה התעצבנה הבלוגרית. בכל מקרה, עניין האתיקה/ציפיות של עיתונאי/בלוגר מול היחצ"ן הוא מסובך ולא ברור, גם לעיתונאים.
  • 4.
    שירלי 17/10/2012 11:08
    הגב לתגובה זו
    ניהיה מצב בעייתי שכל אחד שסיים כיתב ב' חושב שהוא מוביל דיעה. יש לשים סוף למצב הבעייתי שנוצר.
  • סתיו אדם 19/10/2012 08:33
    הגב לתגובה זו
    הציבור לא מטומטפ ולכן הציבור מצביע ...במינויים ...בלוג טוב יצבור מינוים בלוג לא טוב ...לא ...ומפה שלא ברור לאיזה מצב בעייתי את רוצה לשים סוף ...וכן במקרים מסויימים :-) חופש הביטוי יכול להיות בעייתי מאד ...
  • יוני 17/10/2012 21:37
    הגב לתגובה זו
    חופש הביטוי עדיין קיים במדינתנו וכדי לפתוח בלוג לא צריך רישיון ממישהו או לשאול מישהו - ככה זה אינטרנט חופשי !
  • והגרידיות שלהם לבקש מוצרים חינם עברה את (ל"ת)
    גבול הטעם הטוב! 17/10/2012 13:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יהושפט 17/10/2012 11:06
    הגב לתגובה זו
    בגלל אנשים כמוה, תחום היח"צ בישראל תמיד ישאר בביבים
  • יש יותר גרועות ממנה (ל"ת)
    ליאת יפה דפנה 17/10/2012 13:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קודם קם עם של יחצנים 17/10/2012 10:52
    הגב לתגובה זו
    מטומטמות. במקום שהגב' תסגור בשקט את הסיפור שלא עניין אף אחד מלכתחילה, היא עוד עושה רעש? ימשיכו נא התקציבאיות להתחנן לכל נאד שפותחת בלוג וקוראות אותה 4 עקרות בית בלי כסף....
  • 1.
    מקלוהן 17/10/2012 10:42
    הגב לתגובה זו
    לא שאין חרא של בלוגרים שעצם קיומם הוא לקבל מוצרים וללכת להשקות אבל יחד עם זאת לא פעם היחצנים חושבים שאם הם נתנו איזשהו ״שוחד קטן״ לבלוגר אזי קנו אותו