פובליסיס ממשיכה בשופינג הדיגיטלי: תרכוש את LBi תמורת 540 מיליון דולר
הפוטו פיניש בגזרת הדיגיטל, בין WPP של מרטין סורל ופובליסיס של מוריס לוי מתקרב צעד נוסף לקראת סיומו. לפחות בכל הנוגע להשתלטות על סוכנויות דיגיטל עצמאיות בשווקי המערב המפותחים. לפני מספר חודשים רכשה WPP את AKQA וכעת, בעסקה שנסגרה בשבוע החולף, רכשה פובליסיס את
LBi ההולנדית היא מסוכנויות הדיגיטל העצמאיות הגדולות בעולם. הרשת פעילה ב-16 מוקדים, עם 32 סניפים בפריסה גלובלית, ומעסיקה למעלה מ-2,000 איש. מרכז פעילותה של הרשת הוא באירופה, כמו גם ליבת ההכנסות. בנוסף לכך היא מפעילה סניפים באמריקה, המזה"ת, אוסטרליה, סין והודו. על פי הודעת החברה, הצדדים הגיעו להסכם לפיו פובליסיס תשלם למחזיקי המניות של LBi 2.85 אירו למניה - מחיר המשקף פרמיה של כ-38% למחיר המניה הממוצע של הראשת ב-12 החודשים החולפים.
בין התקציבים המובילים של הרשת נמנים Lloyds TSB, Volvo, Johnson & Johnson, Coca Cola, Carlsberg ,Ikea ועוד. בשנתיים החולפות זכתה הרשת ביותר מ-110 פרסי קריאייטיב. ב-2011 עמדו הכנסות החברה על כ-196 מיליון אירו - עלייה של 12% לעומת 2010. במחצית הראשונה של 2012 עמדו ההכנסות על 119.4 מיליון אירו - עלייה של 18.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
לדברי מוריס לוי, בהודעה שפרסמה החברה: "הרכישה של LBi היא צעד נוסף לחיזוק הפעילות הדיגיטלית שלנו. בנוף הפרסום הגלובלי LBi היא פרטנר בעל שם, לחווית צרכן דיגיטלית יוצאת מן הכלל. שילובה של LBi ישפר את יכולותינו, ובעזרת מאגר גדול יותר של אמצעים וכשרון, יעזור לנו לספק ללקוחות את השירות הטוב והחדשני ביותר בתחום".
כזכור,