ויראלי מקורי: איך השקת האלבום ה-2 של XX החלה במאזין אחד והתפשטה לעולם
לפני קצת יותר משבוע האלבום החדש (ה-2) Coexist, של הרכב הפופ האלטרנטיבי ה-XX היה מוכן להפצה. לאחר ההצלחה הפנומנלית של האלבום הראשון של הלהקה, רבים בעולם חיכו לצאתו של האלבום השני, אך זה הופץ למרבה ההפתעה רק לאדם אחד - מאזין, או מאזינה, מדרום אנגליה.
עצם הרעיון של הפצת מוסיקה באופן עצמאי למובילי דעה, בלוגרים ואתרים שמוקדשים למוסיקה אינו חדש. להקות רבות מנהלות בלוגים משלהם, או שחברות התקליטים שלהם לוקחים אותן תחת חסותם, ומפיצים את מרכולתם דרך רשתות חברתיות, אם באופן גלוי ואם מתחת לרדאר. לפני כמה שנים (2007) היתה זו להקת רדיוהד שהציעה את האלבום השביעי שלה In Rainbows להורדה חינמית בעבור כל סכום אותו יבחר הגולש לשלם. נכון לאותה התקופה היה זה מהלך פורץ דרך בכל הקשור לשיווק תכני מוסיקה.
XX שנחשבת ללהקה מהסוג ששמה עבר מפה לאוזן, ניסתה לשמר את המאפיין שליווה אותה באלבום הראשון והוסיפה לו טוויסט מעניין. ב-3 בספטמבר שלחה הלהקה את האלבום למאזין, או מאזינה מדרום אנגליה, (הזהות לא נחשפה) ובכך הוציאה לדרכו ניסוי ויראלי מעניין.
במקביל להפצת האלבום העלתה הלהקה אתר ייחודי שנבנה על ידי מיקרוסופט ובאמצעותו החלה במעקב אחר התנועה העולמית של האלבום, מאותו מאזין בודד באנגליה ליבשות שונות בעולם. יום לאחר שהאלבום שותף על ידי מאזין בפייסבוק - ניתן האות לשיתוף הויראלי. צוות השיווק שליווה את הלהקה סיפר כי היקף השיתוף היה איטי, עד כדי חשש לכישלון בתחילה, אך מאוחר יותר, עם כניסתם לתמונה של האתרים הגדולים, האתר בו התקיימה הפעילות קרס.
Chained - מתוך האלבום החדש של ה-XX
לסיכום: אמנם מדובר במהלך שיווקי מלאכותי שנועד לשחזר את התחושה האותנטית מימי האלבום הראשון, ובכל זאת - ההמחשה הויזואלית של השיתוף הבנלאומי מקנה למהלך כמה נקודות זכות חשובות. אתמול (יום ג' ה-11 בספטמבר) הושק האלבום באופן רשמי.