דניאל בירנבאום
צילום: יח"צ

איש השיווק של חודש ספטמבר - דניאל בירנבאום מנכ"ל SodaStream העולמית

SodaStream העולמית, מנוהלת ע"י בירנבאום ב-5 השנים האחרונות. ב-2010 הוביל בירנבאום את אחת ההנפקות המוצלחות ביותר בהיסטוריה הישראלית
משה בנימין | (2)

דניאל בירנבאום, מנכ"ל SodaStream העולמית נבחר לאיש השיווק של חודש ספטמבר 2012. בירנבאום נבחר על ידי איגוד השיווק הישראלי "בזכות מהפך תפיסתי שהובילה החברה בתעשיית המשקאות הקלים העולמית".

חברת SodaStream העולמית, מנוהלת ע"י דניאל בירנבאום מזה כ-5 שנים, במהלך השנה האחרונה, הוביל בירנבאום מהלכים שיווקיים רבים שהביאו לחיזוק ומיצוב המותג בשוק העולמי בכלל ובשוק האמריקאי בפרט. הוא הטמיע שיתופי פעולה אסטרטגיים עם רשתות ענק קמעונאיות דוגמת Walmart, Target, Macy's, Bed Bath and Beyond וחבר למותגים עולמיים כגון Food Kraft. בנוסף הוא השקיע בחדשנות ובעיצוב המוצר תוך שיתוף פעולה עם מעצבי-על כמו Karim Rashid and Yves Behar.

בנובמבר 2010 הוביל בירנבאום את אחת ההנפקות המוצלחות ביותר בהיסטוריה הישראלית, כשהנפיק את SodaStream בנסדא"ק בשווי 336 מיליון דולר. מאז צומחת החברה בקצב מרשים ושווי השוק שלה הנוכחי כ-800 מיליון דולר. ברבעון השני של 2012 דיווחה החברה על הכנסות שיא שהסתכמו ב-103 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם למניה עלה ב-37% ועמד על 0.52 דולר.

עם חדירתה לכ-60 אלף חנויות ב-44 מדינות ברחבי העולם, SodaStream נחשבת כיום לחברה בינלאומית מצליחה, ממוקדת צרכן, הפורצת דרך בעולם המשקאות הקלים. ללא ספק, מדובר בגאווה ישראלית כחול-לבן, שכן עיקר הפיתוח והייצור של מוצריה החדשניים נעשים במפעלי החברה בישראל. החברה מעסיקה למעלה מ-1700 עובדים ומתוכם 1,200 בישראל. בימים אלה נבנה בנגב מפעל חדש שצפוי להעסיק כ-1000 עובדים נוספים.

ל-SodaStream שלושה מנועי צמיחה עיקריים: מוצרים חדשניים ומעוצבים, הרחבת הפריסה הקמעונאית הבינלאומית תוך שימוש בסגמנטציה, ובניית מותג ממוקד תועלות, בד בבד עם חינוך השוק הצרכני. החברה מובילה קמפיין בינלאומי המטיף לעולם נקי מבקבוקים וקורא תיגר על חברות המשקאות הגדולות ביותר בעולם. נדבך מרכזי בקמפיין הוא הצבתו של כלוב מחזור לבקבוקים ופחיות שנאספו מאתרי פסולת בעולם, תוך הדגשה כי בקבוק אחד שלSodaStream יחליף שימוש באלפי יחידות שכאלה, המזהמות את הסביבה.

מהלך זה של סודה סטרים זכה לתגובה אגרסיבית מצד קוקה קולה. ענקית המשקאות הקלים ש'כיכבה' בכלוב המחזור של סודה סטרים יחד עם מותגים נוספי שיגרה לחברה 2 מכתבים עליהם חתום עורך הדין של החברה בדרישה להסיר את הכלוב שהוצג לקהל הרחב.

לאחרונה השיקה SodaStream את מוצריה גם בישראל בהובלתו של אפי אשל. באמצעות קמפיין שיווקי ראשון ונרחב, בהשקעה של כ-3 מיליון שקל, החברה פועלת להרחיב את הפעילות הקמעונאית שלה בארץ, בין היתר באמצעות השקת מוצרים חדשים המותאמים לצרכן הישראלי ובעזרת פעילות ענפה ברשתות מובילות כגון: שופרסל, הום סנטר, המשביר לצרכן, הריבוע הכחול, Big Box, ACE, ג'יימס ריצ'רדסון ושקם אלקטריק.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דניאל בירנבאום תותח על !!!! (ל"ת)
    א.א. 14/09/2012 15:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ג'רי 12/09/2012 11:27
    הגב לתגובה זו
    גם אדם חכם, נעים וערכי. כל הכבוד!