דודי שמעוני ירון מרחב
צילום: יח"צ

משרדי הפרסום מנסים להתמודד עם המצב הקשה: "הענף נמצא בנקודת שבר"

כך אמר ירון מרחב מענבר מרחב ניסן. דודי שמעוני: "ננסה לפעול יחד לקידום הענף". חברי איגוד הפרסום דנו אמש בשחיקה התדמיתית והפיננסית של הענף
משה בנימין | (20)

המצב בשוק הפרסום היה במוקד הפגישה שנערכה אמש באיגוד הפרסום. הדיווחים האחרונים על קיצוץ בשכר עובדי גיתם BBDO הוא רק דוגמא אחת להלשכות של הצניחה החדה בהוצאה לפרסום. חברי האיגוד דנו בשחיקת רווחיות משרדי הפרסום וכן בשחיקה התדמיתית של הענף, נושא שמדאיג אותם לא פחות.

אחת ההחלטות האופרטיביות שהתקבלה בפגישה אמש הייתה הקמת ועדה ייעודית שתורכב מ-4 חברים: דודי שמעוני (מבעלי שמעוני פינקלשטיין ברקי), אמיר גיא (מבעלי אדלר חומסקי), ירון מרחב (מבעלי ענבר מרחב ניסן) ונבו כרמי (משנה למנכ"ל ביהושע TBWA) אשר תנסה להציג פתרונות ודרכי התמודדות עם המשבר אליו נקלע הענף.

* לעמוד הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

ירון מרחב, מבעלי ענבר מרחב ניסן אמר לאייס: "ענף הפרסום נמצא בנקודת שבר גדולה מאוד. מדובר בשיאו של תהליך שהחל לפני מספר שנים וכולל בתוכו התרסקות בשיעורי הרווחיות. הסיבות נעוצות בין השאר בהתבגרות השוק ועליית תחום הדיגיטל על תשומותיו הנרחבות. בנוסף, אנחנו מושפעים מהמשבר הבינ"ל הגדול שהגיע גם לישראל".

מרחב הוסיף ואמר, כי: "מעבר לסוגייה העסקית, הענף סובל מירידת קרנו בעיני הלקוחות והציבור הרחב, ומנקודה זו אנחנו ננסה לייצר תהליכים שיבלמו את הסחף ויהפכו את כיוון המגמה".

בכיר בענף הפרסום התייחס לישיבת חברי האיגוד ואמר לאייס: "רוב המשרדים במצב קשה וזה במילים עדינות. מדובר בענין שהוא 'קרוס אובר' - משרדים גדולים, בינוניים וקטנים, וזה מתמשך ומחריף. אתה יכול לראות לבד שעל המסך אין ממש פרסום אלה מבצעים, דילים ומכירות. ברוב המקרים אין מהלכים בוני מותג וזה בעייתי בעיננו. משרדים מסוימים מנסים לייצר תדמית של שגשוג והצלחה אך למרות זאת כולם מפטרים עובדים, מקצצים בשכר ולפעמים גם וגם".

דודי שמעוני, חבר נוסף בוועדה שהוקמה על ידי חברי האיגוד אמר: "ננסה לקדם את הענף כי המצב אכן קשה. עם זאת לא מדובר בדבר של מה בכך, אלא בתהליך שלוקח זמן".

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    חתול 05/09/2012 15:15
    הגב לתגובה זו
    הלקוחות פתחו את העיניים הם יודעים כמה אתם מרוויחים
  • 15.
    קדימה דודון !!! סומכים עליך (ל"ת)
    מעריץ 05/09/2012 14:16
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    עוד לקוח 05/09/2012 14:15
    הגב לתגובה זו
    החודשים האחרונים מאופיינים בצוות ללא שום הבנה בתחום הדיגיטלי. ההרגשה שאני מבינה יותר מהם. וזו בעיה גדולה ביחסים....
  • 13.
    123 05/09/2012 11:43
    הגב לתגובה זו
    נחמד שהמנכ"לים סוף-סוף קלטו עד כמה חרא המצב. אבל הם יצרו אותו. בסוף היום לפרסומאי טוב (בין אם מדובר על איש אסטרטגיה,קריאייטיב או ניהול לקוחות) אין שום סיבה להישאר בענף – וזה מה שהרג את הענף. איכות האנשים במשרדים ירדה בצורה דרסטית, כי "תקציבאי/קופי/פלנר לא מרוויחים יותר מ-6,500 ₪ אצלנו" או לחלופין "כן, אתה תוגדר תקציבאי/קופי/פלנר בכיר, זה פי 100 יותר עבודה אבל תקבל העלאה של 1,000 ₪". מנכ"לים יקרים, זלזלתם באנשים העובדים והחלפתם אותם באנשים שמוכנים לעבוד בשביל גרושים ולכן התוצרים נראים חרא ומשם גם היחס של הלקוחות והאי הבנה שלהם על מה הם קיבינימט משלמים?!
  • 12.
    ושום מילה בכתבה 05/09/2012 11:06
    הגב לתגובה זו
    הכל כסף, ורווחיות ועמלות. מאות אנשים עובדים בתעשייה הזו מעל 12 שעות ביום ומשתכרים פחות משכר מינימום ואף אחד לא מזיז עפעף. נשאר לקוות שבהנחה ומודל העמלות ישתנה - ישתנו גם התנאים של העוסקים בו. פשוט מקומם שמתעסקים בשחיקה התדמיתית של הענף ולא בשחיקה של האנשים שעוסקים במלאכה.
  • 11.
    מס' 9 "לקוח" - צור קשר וקבל מה שאתה מצפה לו (ל"ת)
    0544503350 05/09/2012 09:58
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    מ.י 05/09/2012 04:48
    הגב לתגובה זו
    חבורה של מוצצי דם
  • 9.
    לקוח 05/09/2012 00:35
    הגב לתגובה זו
    בשנים האחרונות הייתי לקוח של מקאן וגיתם . השחיקה בתועלת שהם מביאים היא מדהימה. עד לפני שנה עוד היו במקאן צוותי דיגיטל מקצועיים ואנשי קריאיטיב סבירים. עכשיו גם זה נעלם. הדיגיטל - ילדים חסרי ידע. הקריאיטיב - לא משכנע. לגבי גיתם המצב עוד יותר עקום. עד שלא תביאו אנשים מקצועיים שיכולים לקחת אותי לכוונים מעניינים - לא תעצרו את ההתפוררות
  • 8.
    א.מ.ט 04/09/2012 22:20
    הגב לתגובה זו
    1. שיטת תמחור שכבר לא עובדת בעולם של היום - משלמים רק על מדיה ולא על העבודה שנעשת ע"י אנשי המקצוע 2. שיטה זו הוזילה ואפילו הזנתה את ערכם המקצועי של העוסקים בדבר (אם זה בחינם זה כנראה לא שווה הרבה) 3. שיטה זאת הוזילה את ערכו של זמן העבודה של אנשי המקצוע (כשלא משלמים על כיוונים נוספים אפשר לנצח לטעום עוד ועוד כיוון בדוכן הגלידה של מחלקת הקריאטיב) התוצאה: אנשי מקצוע מכל המחלקות עובדים ללא שום איזון בין עבודה לחיים אישיים 4. הירידה בערך הזמן של אנשי המקצוע גרמה לכך שהמון מוחות משובחים מכל המחלקות איבדו אימון בשיטת המשרדים ועזבו (אם המשרד מתמחר את זמן העבודה שלי בחינם עדיף לי להיות פרילנס ולתמחר בעצמי את זמן העבודה שלי) 5. עזיבת מוחות מבריקים את המשרדים ומצד שני התמקצעות רצינית מצד הלקוחות - שם המקצועיות מתרגמת לכסף הובילו למאזן שלילי במפגשים עם לקוחות.הלקוחות מרגישים ולעיתים בצדק שיושבים מולם אנשים לא מספיק חזקים. 6. החלשות דרג הביניים מביאה למצב שמנכלים ושותפים לא יכולים לעצום עין בלילה וצריכים להיות זמינים תמיד כמו אחרונת התקציבאיות 7. שחיקה כללית בכל הדרגים שמובילה לירידה משמעותית בסקס אפיל של הענף המלצה:משרדים יקרים, תחליפו את השיטה, היא קוברת את כולנו.
  • 7.
    עני 04/09/2012 22:09
    הגב לתגובה זו
    גמרתם את כולם ברעב לעמלות הסיבוביות לכו הביתה כל ילד בפייסבוק קורע אותכם
  • 6.
    פרסומאי לשעבר 04/09/2012 20:41
    הגב לתגובה זו
    חבורת נהנתנים בכיינים, אתם הרסתם את הענף המקסים הזה במו ידיכם. המאבקים המטופשים שלכם זה בזה, הגרידיות וחוסר היכולת לטפח את הדור הבא גרמו לזה שהענף סובל מתדמית מחורבנת. מיתגתם את כל העולם חוץ מאת הענף הגווע הזה. איך אתם ישנים בלילה כאשר תקציבאים מרוויחים 5000 שקל? איך אתם ישנים בלילה כאשר יודעים שאתם מוטי מדיה, יפעת וכל השטויות האלה? איך אתם ישנים בלילה כשאיקס מפליג ביאכטה ואיקס מסתובב בחלוק המשי שלו בוילה בסביון? תתביישו
  • 5.
    גרוס הרגזן 04/09/2012 19:38
    הגב לתגובה זו
    העיקר שכולם בוכים אבל תכלס ממשיכים להרוויח ולהחזיק משרדים מפוארים מאווודדדד. גם בטלוויזיה המצב לא קל אבל הטובים מנצחים
  • 4.
    פרסומאי 04/09/2012 19:04
    הגב לתגובה זו
    הנה כמה דברים שיעזרו לחברי איגוד - לא לגשת למכרזים לא משולמים ( זה כבר יצמצם את כמות המוזמנים), לא לגשת למכרזים שמוזמנים אליהם יותר מ 4 משתתפים, לבנות מודלים של התקשרות שלא מבוססים רק על מדיה, במיוחד בדיגיטל. לשים סייגים לחברות באיגוד - השכלה אקדמית, נסיון מוכח ושנות ותק כבעל משרד. להיות חבר באיגוד צריך להיות כבוד. ישנם פרסומאים שבנו עסקים - צריך להעלות את המודעות לכך.
  • 3.
    שמחה 04/09/2012 19:00
    הגב לתגובה זו
    מקימים ועדה ? הומור כזה ? הענף צריך לבנות את עצמו מחדש ולגמרי אחרת: פחות תקציבאיות חינניות, יותר אנשים בעלי אוריינטציה שווקית שיכולים להביא ערך ללקוח, יותר אנשי דיגיטל אמיתיים ( לא הצעצועים שמשחקים היום בקקה באדלר, מקאן ויהושוע), לשלב קצת טכנולוגיות חכמות, לשנות מודל עיסקי שמורכב לא רק מעמלות .
  • 2.
    רז 04/09/2012 18:58
    הגב לתגובה זו
    החצופים הם לא הבכירים שמנסים להציל את הענף, אלא כל מיני טוקבקיסטים שכ"כ בזים לענף שמפרסם אלפים. בתור עובד בענף (ועובד קשה) קצת מאסתי באיחולי "אוכל חינם" / "תמצא עבודה". כיום רוב מנהלי השיווק לא מבינים מה זה מותג, מה זה בידול או מה זה תהליך בניית מותג. העיקר לפרסם "מבצע ב 99.90 ש"ח" במודעת קוביות. במלחמות מחיר לא מנצחים - עם מותג מנצח שמייצר חיבור אמוציונאלי והעדפה ברורה כן. המאבק צריך להיות בשיתוף איגוד השיווק שיכניס סטנדרטים לענף ואנשי מקצוע במקום מזכירות (גברים ונשים) שמחלטרים קצת בשיווק ומפחדים מלקבל החלטות נועזות.
  • umma 06/09/2012 13:23
    הגב לתגובה זו
    רז צודק. הוא יודע מה הוא מדבר...
  • דניאל 05/09/2012 11:45
    הגב לתגובה זו
    גם אני עבדתי פעם בפרסום וגם אני הייתי בטוח שאני גאון ומנהלי המותג ומנהלי השיווק הם מטומטים או כמו שאתה אומר מזכירות שמחלטרות בשיווק. ואז הבנתי שאולי הבעיה היא אצלי. אולי דווקא הם החכמים ואני הטיפש. כי עובדה שבזמן שאני משחק בקקי הם מנהלים מותגים שמרוויחים מיליונים. אני מציע לך לרדת אל הקרקע ולפתוח עיניים. ועדיף מוקדם ככל האפשר.
  • רונן 04/09/2012 20:47
    הגב לתגובה זו
    בגלל אנשים כמוך שקורעים את התחת ומרוויחים 8000 שקל בחודש בעלי המשרדים נהיו מיליונרים. אלה האנשים שחייבים להעלות קמפיין לטלויזיה כי העמלות שם גדולות יותר
  • גרוס 04/09/2012 19:40
    הגב לתגובה זו
    כן אני ממש מרחם על כל החברה של אילן ואייל , אבל ממש לא עליהים, אל תתבלבל רווח שלהם זה לחסוך עליך, פעם היה משפט "לא בוכים לא גדלים" נשאר כנראה!
  • 1.
    בלה 04/09/2012 17:24
    הגב לתגובה זו
    נגמר הסוס לענף המטופש הזה ולא יעזרו תמרוני סרק. יאללה אוכלי חינם תמצאו עבודה רצינית