העולים לגמר האפי 2012: אדלר ומקאן מובילים בעבודות; 37 מפרסמים יתמודדו
תחרות האפי 2012 נכנסת לישורת האחרונה עם פרסום רשימת המתמודדים בגמר 2012. בסה"כ העפילו לשלב הסופי 45 עבודות שהוגשו על ידי 37 מפרסמים ו-15 משרדי פרסום. אדלר חומסקי ומקאן אריקסון הם משרדי הפרסום שירכזו את מירב העניין עם 10 עבודות לאדלר בגמר ו-9 למקאן.
בין המפרסמים הבולטים שעלו לגמר השנה: פרוקטל וגמבל עם 3 עבודות; בזק, חוגלה קימברלי, מפעל הפיס, שטראוס גרופ, אסם, ובנק מזרחי טפחות עם 2 עבודות כל אחד. עוד עלו לגמר בנק לאומי, פלאפון, קוקה קולה ישראל, לאומי קארד, yes, שיכון ובינוי, אל על, דלק מוטורס, דיזיין סנטר ועוד.
אדלר חומסקי הגיש לתחרות 15 עבודות, מתוכן כאמור 10 העפילו לשלב הגמר. היחס של מקאן מעט טוב יותר עם 12 הגשות כשמתוכן 9 בגמר. משרד הפרסום באומן בר ריבנאי Saatchi & Saatchi יתמודד עם 5 עבודות שעלו לגמר מתוך 9 שהוגשו על ידו; ראובני פרידן IPG עם 4 עבודות שעלו לגמר מתוך 7 שהגיש.
Y&R ישראל הגיש 5 עבודות כשלגמר העפילו 3, פובליסיס ישראל ו-גיתם BBDO הגישו 3 עבודות שהעפילו כולן לשלב הגמר. משרדי הפרסום זניט אופטימדיה, בולטון פוטנציאל, הביילינים, פרומרקט, גליקמן נטלר סמסונוב, דובצקי זקס אוברוצקי, יהושע / TBWA וברונקר נטע יער עם עבודה אחת בגמר כל אחד.
כזכור הנהלת התחרות שינתה השנה את קטגוריות התחרות ואת תהליך השיפוט כפי שמקובל בתחרויות האפי הבינלאומיות. כך בכל קטגוריה עלו לגמר אך ורק העבודות שעברו את ציון הסף של כל קטגוריה (ציון הסף נקבע על פי הציון הממוצע של השופטים בקטגוריה), תהליך שמשפיע על מספר העבודות הנכלל בכל קטגוריה. בשלב הגמר - בכל הקטגוריות, נקבע סולם ציונים אחיד המייצג כל אחת מרמות הפרס זהב, כסף וארד. המשמעות היא שבכל רמת פרס יוכלו להיות יותר מזוכה אחד או לחילופין אף זוכה. המטרה במהלך היא לקבוע סטנדרט איכות אחיד לכל הקטגוריות.
בקטגוריה עמותות, ארגונים התנדבותיים, משרדי ממשלה, מלכ"רים ורשויות ציבוריות, הפועלים לקידום מטרות חברתיות וציבוריות עלו לגמר 8 עבודות; בקטגוריה שירותי תקשורת ובקטגוריה מוצרי מזון עלו לגמר 5 עבודות בכל קטגוריה ; בקטגוריה יופי אופנה טואלטיקה ופארם עלו לגמר 4 עבודות; בקטגוריה רכב ותחבורה, בקטגוריה שירותי תקשורת ובקטגוריה מוצרי חשמל אלקטרוניקה ומוצרים לבית עלו לגמר 3 עבודות; בקטגוריה נדל"ן ותשתיות, בקטגוריה שירותים, נופש ופנאי ובקטגוריה פיננסים עלו לגמר 2 עבודות בכל אחת; בקטגוריה מגזרים ו- אמצעי תקשורת ומדיה ו- קמעונאות עלתה לגמר רק עבודה אחת בכל קטגוריה.
בקטגוריה אפי פלטינום שבה נבחנות עבודות באפקטיביות לאורך זמן עלו לגמר עשר עבודות, מתוכן 3 עבודות של McCann Erickson, שתי עבודות של אדלר חומסקי & ורשבסקי Grey ו- ראובני פרידן IPG כל אחד. עבודה נוספת היא של ברוקנר נטע יער עבור דיזיין סנטר.
חבר השופטים כולל יותר מ- 60 שופטים, בתוכם אנשי אקדמיה, נציגים של המפרסמים ושל הפרסומאים, אנשי יחסי ציבור, ייעוץ ומחקר. גם השנה תדרג קבוצת מנכ"לים נבחרת את המהלכים השיווקיים שייעלו לגמר ב- Effie Platinum. ציונם יהווה 50% מסך הציון הכולל. חבר השופטים ימנה כ-15 מנכ"לים של החברות המובילות במשק. ב- 7 בנובמבר יתקיים טקס הענקת פרסי ה- Effie במרכז יצחק רבין בתל אביב.
- 1.א.ב 30/08/2012 16:03הגב לתגובה זווהכל בזכות אדם יקר אחד שמנצח על הכל והוא ג'ינג'י