אבי בן טל YNET
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

ynet בפיילוט ראשוני: יציע למפרסמים לרכוש מדיה על בסיס 'צפייה בפועל'

על פי המודל המוצע - המפרסם יוכל לדעת בוודאות כי הבאנר עליו שילם אכן נצפה. בכיר בשוק הדיגיטל: "מהלך חכם מאוד, בשוק לא יישארו אדישים לזה"
משה בנימין | (6)

לראשונה בשוק הדיגיטל בישראל אתר ynet מקבוצת ידיעות אחרונות יציע למפרסמים לרכוש מדיה על בסיס "צפייה בפועל". המשמעות היא שמפרסמים יוכלו לדעת בוודאות כי הבאנרים השונים ברחבי האתר אכן נצפו על ידי גולשים, וזאת בניגוד לשיטה הרווחת לפיה משלמים רק על הגשות.

לאייס נודע כי בימים אלו האתר מפעיל פיילוט פנימי, ראשון מסוגו, במסגרתו יציע למפרסמים לרכוש מדיה באתר על בסיס צפייה בפועל. משמעות המודל החדש שהאתר מתכוון להציע היא שהמפרסם יוכל לדעת בוודאות כי הבאנר עליו שילם (במודל של תשלום לפי חשיפות - CPM) אכן נצפה בפועל על ידי הגולש ולא בהכרח הוגש (served) לגולשים מבלי שנחשפו אליו.

גורמים בשוק אומרים לאייס כי הצעה מסוג זו של ynet, תוכל לתת מענה למקרים בהם המפרסם משלם לפי מודל של אלף חשיפות, אבל לא יכול לדעת בוודאות כי אכן הגולשים לבאנר שלו. בין הפרמטרים שישוקללו למודל יופיע מספר שניות מינמלי שבו הגולש אכן נחשף לבאנר. על פי מספר מחקרים בנושא, לפחות 20-30% מהבאנרים המוצגים לא נצפים כלל.

בכיר בשוק הדיגיטל התייחס למהלך הנרקם במסדרונות ynet ואמר לאייס: הנסיונות להביא ל-CPM אפקטיבי, מה שנקרא ECPM אינו חדש. אני חושב שזה מהלך חכם מאוד של ynet. גם אם מחר בבוקר לא נראה את כולם עוברים לעבוד ככה אפשר להגיד שהשוק לא יישאר אדיש לעניין".

עוד הוא הוסיף ואמר: "יש התאוששות יפה בשוק הדיגיטל ותקציבים חזרו לאינטרנט אבל כבר הרבה זמן לא הוצג שום דבר חדשני בתחום. כולם הולכים לפרפורמנס אבל זה סוג של רמאות כי שם מוכרים לידים אחד לשני. אי אפשר לבדוק את שוק הדיגיטל רק בפריזמה של הלידים, לכן המהלך של ynet עליו אני שומע עכשיו לראשונה הוא חדשני ברמת המוצר המוצע למשרדי הפרסום. זה אתר שמפגין דינמיות ואומר - הנה הבאתי כלי עבודה חדש". ב-ynet סירבו להרחיב בנושא אך אישרו את הפרטים ומסרו: "מוטלת על כתפינו האחריות להוביל את החדשנות בשוק הפרסום".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    Ynet אתר בצניחה מבהילה מתחיל להזכיר את הארץ (ל"ת)
    האמת הערומה 24/08/2012 23:43
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דף הבית הארוך במדינה 24/08/2012 23:28
    הגב לתגובה זו
    תתחילו לקצר את הדפים ותבנו אתרים בכמו בחו"ל. ולא שף עם 4 גלילות כולם רצו cpm נמוך ובסוף קיבלו זבל שאף אחד לא רוצה
  • 2.
    ב-ynet עשו את זה כבר עם סופרפארם (ל"ת)
    רוני 24/08/2012 02:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אלמה 23/08/2012 18:10
    הגב לתגובה זו
    אחוז העובדים הותיקים ב ynet כמו אחוז CPב ממוצע באינטרנט
  • דווקא לא מ-YNET 23/08/2012 23:15
    הגב לתגובה זו
    הבוסים שלך מנסים לשמור על הרלוונטיות של האתר שלהם ככה הם לא יצטרכו לפטר אותך, אבל את ממורמרת, לכי לכי
  • טיפש אל תקרא לה טפשה. צודקת (ל"ת)
    עמר 26/08/2012 10:13