אשת השיווק של אוגוסט: רינת אפרימה מחטיבת ה-Home Care בחוגלה
רינת אפרימה, סמנכ"ל שיווק בחוגלה קימברלי נבחרה על ידי איגוד השיווק לאשת השיווק של חודש אוגוסט 2012.
הבחירה באפרימה, סמנכ"ל שיווק, חטיבת Home Care בחוגלה קימברלי היא בזכות יצירת קטגוריה צרכנית חדשה ומינופה. מותג 'ניקול' היה הראשון לזהות צורך צרכני לא ממומש בתחום פתרונות הניקוי לבית. בניקול הבינו את גודל הפוטנציאל והשיקו ב 2009 קטגוריה צרכנית ראשונה מסוגה: מטליות ייעודיות לניקיון, חד פעמיות, מוכנות לשימוש, המאפשרות ניקוי קל ומהיר.
מתחום צרכני אפור - להצלחה שיווקית מתמשכת
בתוך שלוש שנים מיום השקת המוצר הראשון, הקטגוריה הייחודית חוצה את קו ה-30% חדירה, ומגיעה לכל בית שלישי בישראל. במטרה להמשיך ולמנף את ההצלחה המסחררת, מנצלת ניקול, בניהול השיווקי של רינת אפרימה, את המומנטום וממשיכה בהשקות מוצלחות של מוצרים נוספים בקטגוריה. כך מבססת ניקול את מעמדה כמובילה במתן פתרונות קלים ונגישים לניקיון יומיומי, צורך צרכני מובהק.
הקטגוריה נבנתה מהשקה להשקה של עוד ועוד מוצרים חדשים במשך כ-3 שנים: לאחר השקת מטליות לחות לניקוי כללי ומטליות לניקוי רצפות, השיקה ניקול את המוצר השלישי בסדרה, מטליות לניקוי זכוכית ומראות, והצליחה להוסיף למחזור המטליות 30.2 מיליון שקלים, לשלש את הקטגוריה כולה ולתרום לגידול הקטגוריה ב- 63%. שנה לאחר מכן, השיקה ניקול מטליות לחות לניקוי פרקטים והגדילה את השוק ב-10 אחוז נוספים.
בשנת 2012, ניקול ממשיכה בגידול חסר התקדים של הקטגוריה, ועם השקת מטליות לניקוי נירוסטה, הביאה לצמיחה נוספת של 6% בקטגוריה ו14% לניקול בקטגוריה. (נילסן Market Track ינואר-יוני 2012 לעומת תקופה מקבילה אשתקד). מתחום קטן, אפור ומשעמם, הצליחה ניקול להפוך את שוק מטליות הניקוי על פיו ולהוביל תהליך שיווקי שמגדיר מחדש את המושג מיתוג.
רינת אפרימה נמצאת כשלוש שנים בחוגלה קימברלי, קודם לכן היתה מנהלת תחום שוקולד בקבוצת שטראוס. בעלת תואר ראשון בכלכלה ומדעי החברה, ותואר שני במינהל עסקים עם התמחות בשיווק ופרסום.
- 2.יוסף כעביה 15/08/2012 09:32הגב לתגובה זומבריק לחשוב ראש טוב אבל חוגלה מתעלמת מ20% מהמגזר הערבי ??????? למה
- סקניה 20/08/2012 20:08הגב לתגובה זומה בדיוק תעשו עם "ניקול" במגזר הערבי?
- 1.באומניסט 14/08/2012 13:38הגב לתגובה זומקצוענית, אנושית מבריקה געגועי אליך
- רויטל 14/08/2012 15:03הגב לתגובה זורינת מקצעונית אמיתית, מובילה ומדייקת עד הפרט האחרון. כל הכבוד.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.